AndroidHealthClinic

Help me cpu word te heet

Je moet je hand op de heatsink leggen terwijl je aan het stress testen bent, dus met de kast open.

Maar als de temperaturen van 90 naar 50 gaan in een paar seconden dan weet ik wel haast zeker dat er iets mis is met jouw sensors :p Of Speedfan, probeer eens CoreTemp.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is veel te warm inderdaad, zelfs voor een stock cooler. Hebben die stock Intel koelers eigenlijk heatpipes? (ik gooi die altijd meteen weg :o) Zo ja, dan is er misschien een heatpipe stuk zoals Masters zegt. Wat ook kan is dat je temperatuursensors foute waardes geven, dat komt nogal eens voor.

De makkelijkste manier om erachter te komen waar het aan ligt is een andere koeler proberen, maar dan moet je die wel een hebben liggen natuurlijk...
Zit geen heatpipes op is gewoon een aluminium koelblok met koelvinnen ( ziet eruit als een air cooled cilinder met van die vinnen erop ) er lopen geen koperen buisjes of iets.

De zijkant van de pc kast kan je open houden tijdens dat je die hebt aanstaan. de mijne staat ook altijd open tijdens het gamen. Als hij inderdaad 90 graden is via de speedfan dan brand je je hand als je die er op hebt en je ruikt warm plastic.

Als hij koel blijft dan is er iets software matig mis.

Je moet je hand op de heatsink leggen terwijl je aan het stress testen bent, dus met de kast open.

Maar als de temperaturen van 90 naar 50 gaan in een paar seconden dan weet ik wel haast zeker dat er iets mis is met jouw sensors :p Of Speedfan, probeer eens CoreTemp.
Coretemp doet hetzelfde binnen paar seconden naar de 74 dan langzaam naar 80+ weer
Btw ik heb totaal geen flow in mijn kast alleen de videokaart fan die aan de onderkant van de videokaart zit en een cpu koeler.

En met de kast open gamen kan niet heb een kat rondlopen en wil niet als ik naar de wc ga dat ik de kast dicht moet doen.

Laatst bewerkt:
Nog maar een poging: Er zit dus geen fan vast aan dat koelblok of begrijp ik je nou verkeerd? Dan vind ik het niet zo gek dat je cpu zo heet wordt.. Indien wel, hoeveel RPM draait deze dan tijdens de stress test? Maak anders eens een foto voor de duidelijkheid.

tuurlijk zit er wel een fan aan vast
PWM 4 staat op 100% maar stond normaal op 50% maar dat bracht geen verschil of ik hem nou op 100 of 50 had dus dat zou er wel niet mee te maken hebben.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Probeer eens Real Temp eens. Als de temperaturen dan nog steeds hetzelfde zijn, vermoed ik toch teveel koelpasta of slechte airflow (hitte blijft dus in de kast hangen). En zoals ik eerder al zei, een koeler upgrade wel de moeite waard. M'n zusje d'r pc met e6800 en ATI 4850 werd ook zo heet als die van jou (goedkope kast), videokaart op max load geeft ook veel hitte natuurlijk, Scythe Mugen 2 gemonteerd en nu onder max load zo'n 50 graden..

Ik denk dat ik het probleem al weet de fan gaan niet sneller draaien blijft op 2500rpm.

Weet iemand hier wat voor?

Dat is schijnbaar de maxhaalbare snelheid.

Een hogere snelheid hoeft niet te betekenen dat hij ook kouder blaast. het gaat ook om de hoeveelheid lucht die de vinnen kunnen verplaatsen. kijk 'ns bijvoorbeeld op alternate.nl en bekijk wat revieuws.

Ik zou zeggen niet meer stressen , welke koelpasta zit er nu op ?
Dump de standaard koeler en ga voor iets anders vb. Thermalright Ultra-120 of Scythe Ninja of Mugen .
Je kunt ook altijd je cpu + koeler lappen...maar dit is dan weer hardcore shit :D
En zorg voor een goede lucht verplaatsing in uw kast...plaats een intake fan en een outtake , cpu koeler heeft verse lucht aanvoer nodig om goed te koelen , tenzij uw kast open blijft hoeft dat niet.

Terug
Naar boven