AndroidHealthClinic

HELP ! opleiding personal trainer?

Weet niet of je van plan bent om bij je ouders te blijven wonen en geen auto te hebben. Als dat niet het plan is, is 1200 sowieso al niet veel om rond te komen per maand. En dan is die 1200 nog het bruto bedrag. Enig idee hoeveel daar nog afgaat aan belastingen? Tenzij je natuurlijk 100% in het zwart wil werken...

Daarom heb je meestal een partner die ook geld verdient, waarmee je samen woont :D

maar, met dit beroep heb je ook wel geen 40 uren nodig in een week om rond te komen, laten we zeggen 30 euro per uur, waarvan veel in het zwart kan, 40 x30 is 1200 euro in een week dus dit is niet nodig, en ik wil er ook veel moeite in stoppen om aan klanten te komen. reclame maken, flyers in brievenbussen steken.. enzovoort. maar ik heb de opleiding nodig
niemand die dus weet waar ik dit misschien kan halen?

Niet van plan iets te betalen aan de fiscus of aan RSZ?

Ja kan ik inkomen, maar op 1 uur verdien je niet slecht met pt.. 30 euro per uur is niet veel.. iedereen geeft er commentaar op wat ik zeg maar niemand verbeterd me:D nutteloze reacties als wat schattig, vertel me? Is 1 uur nuet minstens 30 euro? Ik zeg als je 40 uur id week hebt maar zoveel klanten zul je zeker niet in het begin krijgen dus vertel, wat zeg ik mis? En nu heeft nog niemand mijn vragen beantwoord.

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 08:10 ----------

En tuurlijk baseer ik me niet op vacature.com, maar daar word ook al omschreven 60 euro per uur, ik heb het al over 30

ik hoop toch dat als je 17 bent dat je weet dat je van die 30euro niet veel overhoud..

Als je iemand in dienst hebt kost het toch ook veel meer dan die 15euro netto die jij aan hem betaald. Of denk je dan dat je die 15euro betaald en de rest allemaal in eigen zak steekt. Belastingen/verzekeringen enz zoals al gezegd.

Laatst bewerkt:
Ja kan ik inkomen, maar op 1 uur verdien je niet slecht met pt.. 30 euro per uur is niet veel.. iedereen geeft er commentaar op wat ik zeg maar niemand verbeterd me:D nutteloze reacties als wat schattig, vertel me? Is 1 uur nuet minstens 30 euro? Ik zeg als je 40 uur id week hebt maar zoveel klanten zul je zeker niet in het begin krijgen dus vertel, wat zeg ik mis? En nu heeft nog niemand mijn vragen beantwoord.

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 08:10 ----------

En tuurlijk baseer ik me niet op vacature.com, maar daar word ook al omschreven 60 euro per uur, ik heb het al over 30
40 uur per week kunnen draaien als PT is een utopie. Serieus. Denk je werkelijk dat je je klanten zo kan schuiven en doen dat ze precies in een rooster van 40 uur passen? Bijna al je klanten willen rond dezelfde tijd trainen, waardoor er dus slechts een beperkt aantal uren overblijft. Daarnaast verkijk je je erop hoe moeilijk het is klanten te krijgen voor langere duur, als ook de kosten. 21% BTW, je boekhouder, commissie aan de sportschool (dit kan oplopen tot 10 euro PER SESSIE), website, overige marketing, etc. En dan nog de 'onbetaalde' uren die je maakt (mailverkeer ed.).

Zeker een broekie van 17 gaat niet zomaar klanten krijgen. Echt niet.

Zeker een broekie van 17 gaat niet zomaar klanten krijgen. Echt niet.

dit zowiezo :thumbs:.

als ik naar mezelf kijk dan.. wat zou ik willen:
een kerel met een papier op zak, of een kerel met 90-120kg@+-10% BF, als begeleider.
(om maar een voorbeeld te nemen)

beste is gewoon dat JEZELF begeleiding gaat volgen, bij een ervaren (wedstrijd)coach. enzo de juiste techniek, ervaring, etc, leert en dan kun je later in de gym zelf ook mensen sprokkelen.

• Topic Starter Topic Starter
Deels in het zwart, boekhouding doe ik zelf, en ik woon bij mn ouders dus wil er direct voor gaan, ik dacht er ook aan op plaatsen mss groepslessen te geven en deze aan te geven aan belastingen, en mss een paar individuelen, maar het probleem zal de klanten zijn... Mss part time job nog in het begin, maar ben er enthousiast over wil me me helemaal geven, maar ik vrees er alleen voor met klanten

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 22:57 ----------

En pf, ik heb nog 2jaar.. ben hard aan het bijkomen als ik bulk.. boekhouding zelf en ik zeg als het 40 uur zou zijn omdat iemand erover sprak ikweet het ook dat dit niet haalbaar is... Rn nogmaals, zwartwerken is een optie dus ik hou er veel meer van over, en zelfstandig niet voor bloso ofzo, en van zelf begeleiding volgen, ik snap niet waarom deze reactie? u weet niet hoe veel of weinig ik ervan af weet...

Laatst bewerkt:
Deels in het zwart, boekhouding doe ik zelf, en ik woon bij mn ouders dus wil er direct voor gaan, ik dacht er ook aan op plaatsen mss groepslessen te geven en deze aan te geven aan belastingen, en mss een paar individuelen, maar het probleem zal de klanten zijn... Mss part time job nog in het begin, maar ben er enthousiast over wil me me helemaal geven, maar ik vrees er alleen voor met klanten

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 22:57 ----------

En pf, ik heb nog 2jaar.. ben hard aan het bijkomen als ik bulk.. boekhouding zelf en ik zeg als het 40 uur zou zijn omdat iemand erover sprak ikweet het ook dat dit niet haalbaar is... Rn nogmaals, zwartwerken is een optie dus ik hou er veel meer van over, en zelfstandig niet voor bloso ofzo

Weet je wel wat bloso is?

En willen zwartwerken als pt en dit op een forum zetten.

Smart move...

en ook iedereen zit maar over een papier te praten maar dit is nodig anders ben je toch illegaal bezig.. en bedrijfsbeheer certificaat heb je ook nodig

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 23:03 ----------

maar ik wil geen sportinitiator worden van bloso gewoon zelfstandig, net zoals een bouwvakker, daarvoor mijn certificaat

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 23:08 ----------

Maar aan de moderators, sluit het topic maar, mijnn vragen zijn nog steeds niet beantwoord, en iedereen veranderd maar van dat ik zelf moet leren erover en breder worden, ik ben aan het leren weet er al vrij veel van, ben breder aan het worden, ik zal ook zwart werken, heb niks gezegd van mensen in dienst nemen maar het komt de hele tijd ter sprake ik wil op mijn eigen werken, slechts enkele wouden helpen, bedankt hiervoor.

"slechts enkele wouden helpen"...
De meesten proberen je te helpen door duidelijk te maken dat het allemaal zo makkelijk niet is.
Reken eens uit hoeveel je er zou aan verdienen, ook na aftrek van je kosten. Denk dan eens na of dit een job is waar je je brood mee kan verdienen. Je kan het doen als bijbaan, maar je gaat er wel veel tijd in steken. Als je dat dan nog naast een andere job gaat doen, heb je niks van vrije tijd meer. Als je het als hoofdbaan gaat doen, ga je binnen 10 jaar nog bij je ouders wonen.

en ook iedereen zit maar over een papier te praten maar dit is nodig anders ben je toch illegaal bezig.. en bedrijfsbeheer certificaat heb je ook nodig

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 23:03 ----------

maar ik wil geen sportinitiator worden van bloso gewoon zelfstandig, net zoals een bouwvakker, daarvoor mijn certificaat

---------- Post toegevoegd 21 May 2013 om 23:08 ----------

Maar aan de moderators, sluit het topic maar, mijnn vragen zijn nog steeds niet beantwoord, en iedereen veranderd maar van dat ik zelf moet leren erover en breder worden, ik ben aan het leren weet er al vrij veel van, ben breder aan het worden, ik zal ook zwart werken, heb niks gezegd van mensen in dienst nemen maar het komt de hele tijd ter sprake ik wil op mijn eigen werken, slechts enkele wouden helpen, bedankt hiervoor.

Succes, open je wel ff een topic als je straks je cursus hebt gedaan?

Om het beroep te kunnen uitoefenen en een minimum inkomen te genereren heb je niet heel veel klanten nodig. Stel je komt bij mensen thuis of in de buitenlucht lesgeven en een les kost 50 euro inc 21% btw dus voor jou 39,50. Dan ben je met 10 klanten al op weg volgens mij.

10 klanten , daarvan les jij er 9 een maal per week en 1 klant 2 keer.
Heb je 44 lessen per week a 39,50 = 1738 bruto. Zeg maar zo'n 21000 bruto per jaar.

Dit is natuurlijk niet veel, maar 10 klanten is natuurlijk ook niet veel. Dat is gemiddeld 2 uur werk per dag!
Als je beginnend ondernemer bent heb je ook veel belastingvoordelen, je vrije voet is een stuk hoger meen ik en alle kosten die je maakt (al zijn het er niet veel) kan je natuurlijk aftrekken van je bruto omzet.

Met 10 klanten zou je ongeveer 1300 netto hebben. Voor 2 uur werk per dag. hier moet natuurlijk wel je "pensioen" etc van af.
Dat gelul over boekhouding gaan je kosten niet zijn. Als je de basis weet heb je met 10 klantjes echt geen maandelijkse boekhouder nodig. hooguit eens per jaar.
Geen idee hoeveel klanten de gemiddelde pt in zijn bestand heeft.

Calimera, BEDANKT !
en beginnend zou ik nog een bijbaantje kunnen doen maar ik denk dat calimera het heeft uitgelegd zoals ik denk, + als je bij iemand thuis gaat is het geen probleem in het zwart, wie gaat bij iemand's thuis controlerdn op zwartwerken?

Calimera, BEDANKT !
en beginnend zou ik nog een bijbaantje kunnen doen maar ik denk dat calimera het heeft uitgelegd zoals ik denk, + als je bij iemand thuis gaat is het geen probleem in het zwart, wie gaat bij iemand's thuis controlerdn op zwartwerken?

Goed plan! Vergeet je niet dit topic af en toe te updaten?

Om het beroep te kunnen uitoefenen en een minimum inkomen te genereren heb je niet heel veel klanten nodig. Stel je komt bij mensen thuis of in de buitenlucht lesgeven en een les kost 50 euro inc 21% btw dus voor jou 39,50. Dan ben je met 10 klanten al op weg volgens mij.

10 klanten , daarvan les jij er 9 een maal per week en 1 klant 2 keer.
Heb je 44 lessen per week a 39,50 = 1738 bruto. Zeg maar zo'n 21000 bruto per jaar.

Dit is natuurlijk niet veel, maar 10 klanten is natuurlijk ook niet veel. Dat is gemiddeld 2 uur werk per dag!
Als je beginnend ondernemer bent heb je ook veel belastingvoordelen, je vrije voet is een stuk hoger meen ik en alle kosten die je maakt (al zijn het er niet veel) kan je natuurlijk aftrekken van je bruto omzet.

Met 10 klanten zou je ongeveer 1300 netto hebben. Voor 2 uur werk per dag. hier moet natuurlijk wel je "pensioen" etc van af.
Dat gelul over boekhouding gaan je kosten niet zijn. Als je de basis weet heb je met 10 klantjes echt geen maandelijkse boekhouder nodig. hooguit eens per jaar.
Geen idee hoeveel klanten de gemiddelde pt in zijn bestand heeft.
10 klanten ben je goed bezig.

Calimera, BEDANKT !

Zwart gaat wel een probleem worden. Het is niet professioneel als je klanten moet gaan vragen cash te betalen. Dit gaat je klanten kosten.
Deze klanten haal je binnen dmv reclame zoals internet, ook de belasting zal deze zien. bovendien, hoe weet jij of je potentiele klant niet zelf bij de belasting werkt?

Je buurvrouw lesgeven gaat nog wel lukken, maar eens komt de aap uit de mouw.

10 klanten ben je goed bezig.

Het stikt van de pt'ers. Deze hebben dus gemiddeld een klantenbestandje van minder dan 10 leden? blijkbaar is er veel vraag naar. Er zullen er zijn die niet aan klanten raken, maar er moeten er ook zijn die een leuke boterham verdienen. Kan niet anders bij zo'n aanbod.

Het stikt van de pt'ers. Deze hebben dus gemiddeld een klantenbestandje van minder dan 10 leden? blijkbaar is er veel vraag naar. Er zullen er zijn die niet aan klanten raken, maar er moeten er ook zijn die een leuke boterham verdienen. Kan niet anders bij zo'n aanbod.
Stikt van de PT'ers ja, maar stikt niet van de klanten.

Terug
Naar boven