AndroidHealthClinic

HELP ! opleiding personal trainer?

Het stikt van de pt'ers. Deze hebben dus gemiddeld een klantenbestandje van minder dan 10 leden? blijkbaar is er veel vraag naar. Er zullen er zijn die niet aan klanten raken, maar er moeten er ook zijn die een leuke boterham verdienen. Kan niet anders bij zo'n aanbod.

Ik denk niet dat er veel vraag naar is. Ik denk dat er een hoop aanbod is.

In NL heb je geen cursus nodig, iedereen mag zich (nog) PT noemen :cool:

OT: hoi ik ben personal trainer en ik vraag € 80,- per uur

Stikt van de PT'ers ja, maar stikt niet van de klanten.

Dus die pt'ers zijn allemaal verkapt werkloos? Dan kan je beter thuis gaan zitten met een uitkering.

Over het algemeen is het zo dat wanneer binnen een markt het aanbod toe neemt dit een reactie is op de vraag. Tot deze weer verzadigd is en dan zal het aanbod automatisch weer afnemen.
Waarom is het een deze branche dan een van de weinige uitzonderingen op deze regel? Wat doen al deze pt'ers dan? Waarom is dit aanbod de laatste jaren gigantisch gestegen als je er geen boterham mee kan verdienen?

Ik ken de statistieken niet, maar imo moet er dan iets niet kloppen.

---------- Post toegevoegd 22 May 2013 om 23:02 ----------

Ik denk niet dat er veel vraag naar is. Ik denk dat er een hoop aanbod is.

Waar komt dat aanbod opeens vandaan dan en waarom? Wordt iedereen morgen ook opeens kapper?

Misschien denkt iedereen dat het makkelijk geld verdienen is en stijgt het aanbod daardoor zoveel? Ik ken toevallig zelf ook iemand die zich PT noemt en wel verstand van zaken heeft. Hij heeft ook rond de 10 klanten en geeft aan dat het erg lastig is om klanten te krijgen omdat mensen het geld er niet voor over hebben. Geld verdient hij verder nog met presentaties geven en andere groepslessen.

Dus die pt'ers zijn allemaal verkapt werkloos? Dan kan je beter thuis gaan zitten met een uitkering.

Over het algemeen is het zo dat wanneer binnen een markt het aanbod toe neemt dit een reactie is op de vraag. Tot deze weer verzadigd is en dan zal het aanbod automatisch weer afnemen.
Waarom is het een deze branche dan een van de weinige uitzonderingen op deze regel? Wat doen al deze pt'ers dan? Waarom is dit aanbod de laatste jaren gigantisch gestegen als je er geen boterham mee kan verdienen?
Ze doen er allemaal nog wat naast, vaak fitness instructeur oid. Dus ja, soort van verkapt werkloos.

Is gewoon een markt waar iedereen snel geld in ziet, zoals TS, en je stapt er in principe ook heel makkelijk in.

Ik ken de statistieken niet, maar imo moet er dan iets niet kloppen.

---------- Post toegevoegd 22 May 2013 om 23:02 ----------

Waar komt dat aanbod opeens vandaan dan en waarom? Wordt iedereen morgen ook opeens kapper?
Omdat het ideaal is voor een sportschool om met zulke mensen te werken ipv instructeurs. Dat zag ik iig hier in de stad gebeuren.

• Topic Starter Topic Starter
ik denk dat in nl wel meer pt'ers zitten als hier, in belgie, ook meer mensen die aan fitness doen. En het topic updaten zal niet gaan, want ik moet nog een jaar op sechndaire school doen en daarna kan ik pas beginnen met eventuele studies..:(

ik denk dat in nl wel meer pt'ers zitten als hier, in belgie, ook meer mensen die aan fitness doen. En het topic updaten zal niet gaan, want ik moet nog een jaar op sechndaire school doen en daarna kan ik pas beginnen met eventuele studies..:(

Ik heb alle tijd.

Oefeningen Peronsal training

Wie kan mij helpen bij deze opdracht? Kwestie om het met mijn antwoorden te kunnen vergelijken.
Alvast bedankt.

Casus: Noa
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 26 jaar
Lengte: 1,68 cm
Vetpercentage: 19%

Activiteiten
Tennis: 1x per week 60 minuten recreatief (maandag van 20h tot 21h)
Lopen: 2x per week 30 minuten aan 9-10 km/u (steeds tussen middag 12h-13h)
Indoor cycling: Instructor 2 dagen in de week
- Woensdag: les van anderhalf uur (19h tot 20h30)
- Donderdag: les van 2 uur (20h tot 22h)
Fietsen als wijze van actief transport: 5x per week 30 minuten per dag

Beroep
Assisterend personeel aan de Universiteit Brussel
Voornamelijk zittend werk + 10 uur lesgeven per week aan studenten

Slaap
Noa slaapt gemiddeld 7 uur per nacht

Eetpatroon
- ’s morgens vertrekt Noa om 7h naar haar werk en eet ze een appel
- Om 9h komt ze op kantoor en drinkt ze magere chocomelk
- Omstreeks 11h eet ze een cracker (volkoren)
- Tussen de middag eet ze boterhammen met licht beleg
- Noa vertrekt elke dag rond 17h op haar werk en komt thuis om 18h30
- Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag eet ze omstreeks 19h30 een warme maaltijd (voornamelijk pasta’s).
- Woensdag eet ze rond 21 uur (na de spinningtraining) een groetensoepje
- In het weekend kookt haar vriend elke middag een volwaardige warme maaltijd en eten ze samen middag en avondmaal. Het ontbijt wordt vaak niet genuttigd.

Noa consulteert je voor een sport –en voedingsadvies. Ze heeft geen specifieke klachten, soms wel lage rugpijn bij het fietsen. Ze is ook vaak moe. Ze zou graag enkele kilo’s vermageren en zich fitter voelen en vraagt uw advies.

A. Bepaal de gemiddelde energiebehoefte van Noa. Wat is uw advies naar het vermageren toe? Kan je een oorzaak vinden voor haar vermoeidheid?
B. Stel voor Noa een voedings –en bewegingsprogramma op en motiveer je keuzes naar energie en voedingstoffen.
C. Stel een 3-tal personal coachingsessies op met bijzondere aandacht voor het welzijn van Noa (verminderen van vermoeidheidsgevoel) en hou rekening met haar rugklachten.
Maar bij het opstellen van de oefeningen onder meer gebruik van de fitbal, de medcine bal en de BOSU. Bespreek het waarom, het doel en de reactie van het lichaam bij het gebruik van deze materialen.
D. Schrijf een cript waarbij je jezelf voorstelt als Personal Coach aan Noa. Welke stappen ga je gebruiken in het voeren van het eerste gesprek met Noa? Werk je opbouw uit.

''Maar bij het opstellen van de oefeningen onder meer gebruik van de fitbal, de medcine bal en de BOSU. Bespreek het waarom, het doel en de reactie van het lichaam bij het gebruik van deze materialen. ''

Wordt de opleiding gesponsord ofzo?

Terug
Naar boven