MuscleMeat

Help over,over-gewicht!!!!

OFFLINER

Novice
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
150kg
Help over,over-gewicht!!!! *****UPDATE*****!!

Beste lezers.

Ik snap er helemaal niets meer van want het is me gewoon allemaal te onduidelijk... ik lees veel op dit forum en op internet en iedereen komt aanzetten met zijn eigen manier van doen maar waar ik dus niet mee voor uit kom blijkbaar..

Ik weeg rond de 140 kilo!!!!!!!!! en geen 100 of 110..

Heb wel vandaag mij VP opgemeten in de gym met een apparaat die je voor je uit moest houden en die kwam uit op 33.3 met een marge van ongeveer 5%.

Wat ik nu wil weten en delen met jullie is;

Ik doe echt mij best en train hard, cardio kracht of kracht cardio in alle volgordes, grote spier groepen, kleine spier groepen en ik lijk wel hopeloos in de gym van alles te doen om dat ik gewoon nog steeds niet weet wat ik moet doen(maar ik ben er wel en push wat ik kan met reps en alles, alles in maten)...

Wie wilt mij serieus helpen met een goede voeding schema? (want ik eet nu in de ochtend en middag tonijn met komkommer en olijven of tomaten.) en in de avond vlees met groentes en tussen door fruit...

ik train meestal in de ochtend omdat ik rustig met school heb.. dan word ik wakker, even eten en dan naar de gym.

10/15 min cardio loopband, op level 6 en helling op 6% tot ik op een hartslag zit van 140 en 160.

dan ga ik 30 45 min kracht doen.. eerst de apparaten en daarna kracht hok.

en dan ene keer wel ong 45 min cardio en de ene keer weer niet omdat ik het gewoon niet meer weet en zelf probeer achter te komen want wel goed of niet goed is..

en soms 1 of 2 keer per week na de training zwemmen/sauna/stoombad.

Ik hoef niet perse af te vallen.. is het mogelijk (verhalen hier en daar) dat je je vet kan omzetten in spier? gewicht vind ik niet zo interessant ik wil dat mij randjes van manboobs en buik weg zijn zodat ik normaal een shirt kan aantrekken zonder krom te lopen en me buik in te houden.

WIE KAN MIJ HELPEN!!!

En please.. niet zeggen ja je moet beter lezen of whatever.. ik verdiep me hier al tijdje in en ben radeloos anders zou ik dit niet posten lijkt me logisch..

Alvast bedankt, mij dank is erg groot.

Dit heeft namelijk een grote rol in mij leven, ik heb last van me hart en gewrichten en wil afvallen om normaal te leven.

Dit was mij vorige bericht.

Hallo lezers,

Ik ben 22 jaar oud, weeg 140kg en ben 196cm lang en ben een beer van een vent... Ik ben in een jaar heel rommelig om gegaan met sporten... dan maand wel dan maand niet, afgevallen en aangekomen etc.
Uit eindelijk ben ik in een jaar wel 20 kilo afgevallen.
Nu ben ik weer volledig gefocused, dit is de 4e week dat ik weer ben begonnen met sporten.. 3 weken 4/5 keer per week geweest ongeveer 1.5 uur per keer... ik probeer het te variëren met kracht, cardio en voeding... het hoeft niet te snel gaan.. zolang het maar goed gaat.. ik ben fully focused om te gaan sporten en lees veel op internet, alleen iedereen heeft zo zijn eigen verhalen op blogs dat ik niet weet wat ik moet geloven....

Hierbij een foto.. als iemand zo tof is om mij te helpen met tips & tricks, oefeningen, schemas of wat dan ook zou ik dat erg waarderen omdat ik graag over een tijdje opleiding fysiotherapie wil gaan studeren en daarbij een passend figuur wel zo tof zou zijn en graag gezond en lekker in me vel wil zitten natuurlijk...

Alvast bedankt voor de moeite.

foto.jpg - 37985

lees alle stickies op het forum, probeer voor jezelf een voedingsschemaen trainingschema te maken. dan kom je er wel!

probeer jezelf vooral niet uit te hongeren, daar heb ik vroeger ook de fout gemaakt toen ik wou afvallen.

maak aan de hand van de stickies een voedingsschemaen trainingschema, en post deze op het forum zodat we die kunnen beoordelen voor je

Allereerst respect dat je al 20 kg bent afgevallen.

Je kan het beste eerst jezelf inlezen door middel van de stickies.
Sporten is een belangrijke factor in het afvallen.. Maar voeding is nog veel belangrijker.
Probeer dus voor jezelf eerst een goed voedingsschema op te stellen, als is het maar als richtlijn.

Hoe je een voedingsschema maakt staat in de stickies van de voedingssectie.
Aangezien je een vrij hoog gewicht heb, kun je wel ver onder je onderhoud gaan eten, maar niet te ver!
Een algemene richtlijn is ong max. 500 kcal onder onderhoud.
Maar vaak bij zwaardere mensen kan ik dit wel meer zijn / of extra cardio toevoegen.

Het blijft een kwestie van kcal in vs. kcal out

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste, bedankt voor jullie reactie.. ik probeer nu erachter te komen wat het beste is om vet te verbranden voor iemand als mij ....

Om te beginnen wil ik zeggen dat je goed bezig bent
Ik heb zelf ook 100 KG gewogen.

Ik heb zelf om 25 KG af te vallen hetvolgende gedaan:

5x per week sporten waarvan 3x per week 1.5 uur kickboksen ( uiteraard kan je ook cardio doen maar ik vind persoonlijk kickboksen intensiever, en je bent met een groep, en vaak wil je je of aan die groep mee op trekken, of mensen uit de groep zorgen dat je niet opgeeft )
de andere 2 keer heb ik krachttraining gedaan.

Kwa voeding heb ik het zo gedaan ( wellicht niet het beste maar het werkte )
ik heb de eerste 6 weken 2 tot 3 liter water per dag gedronken, en in de ochtend, middag en avond heb ik gegeten:
blikje tonijn op water laten uitlekken, en hierbij sla, rode, gele en groene paprika, en een appel ( dit dus 3x per dag )
in de avond heb ik er om de dag 30 gram ongezouten cashew noten bij gedaan of walnoten, net waar ik zin in had.

en na iedere training een whey shake met 250 ML magere melk ( ik zou van Body & fit nemen, maar dit is puur persoonlijk, die van XXL zijn ook heerlijk )

Enig probleem waar jij waarschijnlijk last van zal krijgen is los vel ben ik bang voor, zeker als je nu 140 KG weegt, en al 20 Kg bent afgevallen.

Nogmaals al het bovenstaande heeft voor mij enorm geholpen, en ik ben sindsdien niet meer aangekomen ( ik blijf wel op mijn voeding letten en training uiteraard )

Om te beginnen wil ik zeggen dat je goed bezig bent
Ik heb zelf ook 100 KG gewogen.

Ik heb zelf om 25 KG af te vallen hetvolgende gedaan:

5x per week sporten waarvan 3x per week 1.5 uur kickboksen ( uiteraard kan je ook cardio doen maar ik vind persoonlijk kickboksen intensiever, en je bent met een groep, en vaak wil je je of aan die groep mee op trekken, of mensen uit de groep zorgen dat je niet opgeeft )
de andere 2 keer heb ik krachttraining gedaan.

Kwa voeding heb ik het zo gedaan ( wellicht niet het beste maar het werkte )
ik heb de eerste 6 weken 2 tot 3 liter water per dag gedronken, en in de ochtend, middag en avond heb ik gegeten:
blikje tonijn op water laten uitlekken, en hierbij sla, rode, gele en groene paprika, en een appel ( dit dus 3x per dag )
in de avond heb ik er om de dag 30 gram ongezouten cashew noten bij gedaan of walnoten, net waar ik zin in had.

en na iedere training een whey shake met 250 ML magere melk ( ik zou van Body & fit nemen, maar dit is puur persoonlijk, die van XXL zijn ook heerlijk )

Enig probleem waar jij waarschijnlijk last van zal krijgen is los vel ben ik bang voor, zeker als je nu 140 KG weegt, en al 20 Kg bent afgevallen.

Nogmaals al het bovenstaande heeft voor mij enorm geholpen, en ik ben sindsdien niet meer aangekomen ( ik blijf wel op mijn voeding letten en training uiteraard )

Super tof voor je reactie ouwe!!

Ik ga het eens proberen met de tonijn.. ik vind het lekker dus moet niet zo een probleem worden... en die paprikas gewoon rauw?? snijden en salade van maken met de sla of wat??

ziet er een beetje uit als een crashdieet. sla zit nou niet echt veel cals in..

en 3 blikken tonijn is redelijk veel vetten.

probeer gevarieerd te eten ipv 3x per dag hetzelfde.

Super tof voor je reactie ouwe!!

Ik ga het eens proberen met de tonijn.. ik vind het lekker dus moet niet zo een probleem worden... en die paprikas gewoon rauw?? snijden en salade van maken met de sla of wat??

Ja paprika gewoon rauw
Ja, paprika,s snijden in blokjes, sla eronder, appel in blokjes, evt de ongezouten noten, tonijn, en curry ( of een andere saus wat je lekker vindt )
Alles door elkaar roeren, en klaar.

Succes !

Bedankt boys!!

wat raden jullie mij aan met trainen ??? ik train 4/5 keer per week.. wat kan ik beste doen? volgorde?

ligt er ook een beetje aan wat voor oefeningen je gaat doen, zelf zorg ik er voor dat mijn deadlift en beentraining redelijk ver uit elkaar liggen, omdat het anders gewoon niet te doen is met spierpijn. ik train 4x per week en dit is mijn opstelling:

dinsdag:

30 mins beatbelly
borst, schouders, triceps

woensdag:

Rug & benen (squat maar geen deadlift voor rug)

donderdag:

schouders, borst, biceps

vrijdag:

rug & benen (wel deadlift maar geen squat)

ik pak ook niet teveel oefeningen per spiergroep, omdat ik alles 2x per week train.

Ik ben zelf natuurlijk geen expert, maar ben ook van 115 naar 75 gegaan. Met veel spierverlies, door slechte voeding. Dus zorg in ieder geval dat je voeding in orde is.
Ik ben echter pas 17, dus dat kan een verschil maken natuurlijk.
Je hebt er al 20kg af, dus de motivatie is er zeker, dan lukt de rest zeker weten ook. Succes!

Terug
Naar boven