Fitness Seller

help, weet het niet meer!!!

lady77

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
57kg
Ik zal me even voorstellen, lady 77...35 jr en weeg 57 kgBen al bijna 2 jaar bezig met 4 dagen in de week KT, let ook zover ik weet op mijn voeding...
Ik blijf een beetje hangen en kom niet echt meer verder,daarom vraag ik jullie om hulp....
Ik train 4 dgn in de week: ma....Borst,Triceps
wo....Rug,kuiten
do....schouders,Biceps
zo......Benen,Buik Dit doe ik met 4 sets
met 10 herhalingen..... na de training 30 min cardio

Mijn doel is om meer defenitie te krijgen(droger worden), en meer vet te verbranden( afvallen)....

Mijn voedingsschema ziet er zo uit:
7:30 uur
brinta/ havermout 58 gr 201,25 cal 6,3e 1,21 v 37,37 kh
eiwit(iso-100) 14 gr 53 cal 14 e ov o kh
kiwi 1 stuk 55 cal 1,3 e 0,6 v 11,3 kh
thee
totaal 309,25 cal 21,6 e 1,81 v 48,67 kh

9:30/9:45 uur
brood kh arm 2 stuks 130 cal 13,6 e 5,6 v 11 kh
plakjes kipfilet 4 plakken 56 cal 10 e 4 v 0,8 kh

totaal 186 cal 23,6 e 9,6 v 11,8 kh

12:15 uur
sla 19,5 cal 1,5 e 0 v 2,4 kh
komkommer 9 cal 1 e 0 v 1 kh
snoeptomaatjes 7 stuks 9,3 cal 0,58 e 0 v 1,75 kh
dressing 2 eetl 18 cal 0 e 0 v 3,6 kh
plakjes kipfilet 4 plak 56 cal 10 e 4 vet 0,8 kh
eieren gekookt (alleen eiwit) 3 st 51 cal 10,8 e 1,8 v 0,72 kh

totaal 162,8 cal 23,88 e 5,8 v 10,27

15:00 uur
magere kwark 250 gr 125 cal 22,3 e 0,5 v 9,3 kh
appel 1 st 72 cal 0,36 e 0,23 v 19,06 kh

totaal 197 cal 22,66 e ,73 v 28,6 kh

17:00 uur
verschilt vaak meestal groenten, mager stukje vlees en 1 eetl aardappel/ rijst / pasta ( zilvervlies en volkoren) vind het moeilijk uitrekenen omdat het elke keer iets anders is

18:15 uur 1,5 uur sporten inc cardio

19:30 uur
kwark 250 gr 125 cal 22,3 e 0,5 v 9,3 kh
ongez. noten 30 gr 211 cal 5,1 e 0,6 v 11,3 kh

totaal 336 cal 27,4 e 1,1 v 20,6 kh

alles bij elkaar geteld zonder avond eten
1191 cal 119,1 e 19,04 v 119,62 kh
denk dat het avond eten wel rond de 400 a 500 cal komt
ik moet om op onderhoud te eten 2049 bmr is 1322

Ik hoop dat dit een beetje overzichtelijk is( is voor mij voor het eerst dat ik iets post.... En hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
bvb bedankt

Dus je zit eigenlijk op een calorietekort van 300-400? Je berekende onderhoud kan wel aardig kloppen met die lengte als vrouw. Misschien kan je toch beter je vlees en koolhydraten wegen bij het avondeten?

Je volgt ook al 2 jaar dit eetschema? Maar nu verandert er niks meer in je gewicht/spieren? Ik zou eens een tijdje op of iets boven onderhoud gaan eten en kijken wat er gebeurt. Zo lang een calorietekort aanhouden is niet per se goed. Bovendien, als je eens wat boven onderhoud eet dan zullen je spieren in ieder geval ook de kans krijgen om weer wat te groeien. Als je dat eens een maandje doet en dan eventueel weer verder gaat met cutten denk ik dat je wel weer wat verandering gaat zien.

doe je ook al 2 jaar hetzelfde krachtschema? dan moet je dat misschien eens omgooien, nieuwe impulsen zoeken.

Je eet te weinig. Inclusief cardio verbranding zit je op een tekort van misschien wel 1000+kc.
Het lichaam wil vet reserves bewaren voor moeilijk tijden, daarom moet jij je lichaam de juiste signalen geven zodat het voor je lichaam vertrouwd is om droger te worden(niet té weinig eten, af en toe boven onderhoud eten (junkdagen)).
Kortom; niet al te obsessief bezig zijn met enorm weinig eten. Beter langzame, persistente resultaten dan quick fixes die niet lang aanhouden (yo-yo effecten e.d).
Succes ermee

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie snelle reacties....
eetschema heb ik pas iets veranderd maar zal qua cal wel hetzelfde zitten, trainschema wordt wel om de 6 weken veranderd....
maar het eten moet ik dus iets verhogen dus, doe al weleens tussen door een extra handje noten toevoegen( komt omdat ik toch nog vaak trek/ honger heb).... weet dat het miss wel beter is maar ben bang om dan aan te komen( zoals meerdere vrouwen)... zondag is trouwens wel ons junk dagje eet s'avonds dan wel een patatje met kroket, rest van de dag gewoon mijn schema'tje......

tis best wel ingewikkeld allemaal , als ik alles zo leest op forums en topics lijkt het zo simpel....

---------- Post toegevoegd Sun 11 Nov 2012 om 14:51 ----------

maar zag mijn voedingsschemaer wel goed uit zo, of zouden jullie iets anders doen ( lust geen vis)....

---------- Post toegevoegd Sun 11 Nov 2012 om 14:53 ----------

met cardio verbrand ik ongeveer , wat de apparaten dan aangeven , rond de 200 a 250 cal...
weet niet of die apparaten meer of minder aangeven dan werkelijk is...

Naar mijn ervaring zijn die apparaten erg optimistisch, ik heb redelijk kunnen beredeneren dat de daadwerkelijk verbrande hoeveelheid op ongeveer 3/4 ligt van wat er staat.

Maar goed, je hebt geen antwoord gegeven op de vraag hoe lang je al op een calorietekort zit. Maar ga gewoon eens een maandje meer eten en kijk wat het doet. Ik ben het niet met originelenaam eens dat je misschien wel 1000 tekort hebt, maar hoe dan ook kan het geen kwaad om eens een tijdje op onderhoud te eten.

Oh en je eet te weinig vet, voeg eens wat meer noten toe of olijfolie of lijnzaadolie of wat dan ook. Tenzij je avondmaaltijd heel erg vet is, dan kom je misschien nog net goed uit, maar wel aan de ondergrens.

durf idd niet te zeggen hoe lang ik al onder mijn onderhoud eet, ben al 2 jaar fanatiek bezig... ook op mijn voeding aan het letteen idd.....
maar eet ook wel eens meer hoor .....
maar ga het wel even proberen om een maandje iets meer te gaan eten....eet mijn avond eten idd niet te vet maar gebruik wel olijf olie....
dus ik zou toch wel iets meer noten kunnen eten, goed voor kh en vetten idd..... die zou ik evt wel bij mijn lunch kunnen toevoegen dan...

iedergeval super bedankt voor je reactie

Het is wel lastig te zeggen of je nou ongemerkt door regelmatig cheaten alsnog op onderhoud uitkomt, of eigenlijk al te lang te weinig eet. Het kan beide kanten op. Dus ja, proefondervindelijk aantonen lijkt mij het beste :)

Haha das waar ja, ik zal vanaf morgen een week of 2 echt kijken wat ik binnen krijg, ook avond eten..... En dan kan ik van daaruit verder gaan werken... Denk wel dat ik toch iets meer moet eten, mijn lichaam vraagt daar ook wel naar voel ik, heb regelmatig na mijn eten nog steeds honger..... Komt miss wel doordat ik toch te weinig eet!!!!
Thanx

durf idd niet te zeggen hoe lang ik al onder mijn onderhoud eet, ben al 2 jaar fanatiek bezig... ook op mijn voeding aan het letteen idd.....
maar ga het wel even proberen om een maandje iets meer te gaan eten....eet mijn avond eten idd niet te vet maar gebruik wel olijf olie....
dus ik zou toch wel iets meer noten kunnen eten, goed voor kh en vetten idd..... die zou ik evt wel bij mijn lunch kunnen toevoegen dan...

iedergeval super bedankt voor je reactie

Zoek maar eens wat op over starvation mode

Haha das waar ja, ik zal vanaf morgen een week of 2 echt kijken wat ik binnen krijg, ook avond eten.....
Thanx

Misschien kan de app fatsecret je daarbij helpen? Je kan er je eten invoeren en je activiteiten. Zie je gelijk of je verhouding V/E/K goed zitten en of je gemiddeld voldoende eet. Voor mij werkt dat perfect, kost iets van 5 min. tijd.

Super bedankt, ga gelijk kijken.... Heb volgens mij ook zoiets zoals calorieen..... Maar dan zonder verhoudingen

Terug
Naar boven