Fitness Seller

Help!

Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
76kg
Ik wil graag beginnen met bodybuilding.
Ik wil graag weten wat ik moet doen om binnen 2,5 maanden mijn doel te bereiken.
Mijn doel is om mijn (bierbuik) weg te krijgen en om bredere schouders plus borstkas te krijgen.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan en wil helpen want zelf kom ik er niet uit.
Of ik nu aan moet komen of dat ik nu moet afvallen ik snap er allemaal niks van:cool:
Alvast bedankt,
Roy van Lieshout

http://www.plastischechirurgie.nl/

1. Begin met het vaststellen van je onderhoud. http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

2. Je stelt een voedingsschema op (zie stickies) wat gelijk is aan je onderhoud (sporten niet meegerekend).

3. Je stelt een trainingsschema op, zoek maar eens op rippetoe (zie stickie). Daarbij kun je nog 2 keer in de week gaan cardio'en.

Je geeft jezelf wel weinig tijd, maar er valt wel wat te bereiken in 2.5 maand.

Ik wil graag beginnen met bodybuilding.
Ik wil graag weten wat ik moet doen om binnen 2,5 maanden mijn doel te bereiken.
Mijn doel is om mijn (bierbuik) weg te krijgen en om bredere schouders plus borstkas te krijgen.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan en wil helpen want zelf kom ik er niet uit.
Of ik nu aan moet komen of dat ik nu moet afvallen ik snap er allemaal niks van:cool:
Alvast bedankt,
Roy van Lieshout

bierbuik weg = afvallen

• Topic Starter Topic Starter
Ik geloof dat ik veel proteïne en koolhydraten nodig heb om groter en forser te worden.
Maar word ik daar dan ook vet van??
En ik geloof dat ik er achter ben dat ik moet bulken:)

Ik geloof dat ik veel proteïne en koolhydraten nodig heb om groter en forser te worden.
Maar word ik daar dan ook vet van??
En ik geloof dat ik er achter ben dat ik moet bulken:)

Het ligt er een beetje aan wat je vetpercentage is en hoe hoog je deze zelf maximaal wil hebben. Je kunt kiezen: of je gaat eerst die buik wegwerken, de spieren al wat verstevigen en daarna massa opbouwen(bulken). Of je gaat massa opbouwen (bulken), en daarna pas je vet% omlaag brengen.
Enig idee wat je vet% is? Hoeveel kg weeg je bij welke lengte, en heb je hiervoor al getraind?

Hey!

Ik heb geen idee wat mijn vet% is.
Ik ben 1,76 meter lang en weeg 76 kg.
Wat ik wil is in 2,5 maanden tijd zo groot en fors en breed mogelijk worden zonder veel vet.
Wat ik ook heb begrepen is dat als ik ga bulken ik wel mijn vet verbrand dus..
Ik hoop dat je me kunt helpen.
Gr. Roy

Hey!

Wat ik wil is in 2,5 maanden tijd zo groot en fors en breed mogelijk worden zonder veel vet.

Gr. Roy

In zo een korte tijd ????, zelfs ik met weinig ervaring weet dat dat bijna niet kan.
Zelfs met AAS is dit niet mogelijk als je van nul begint en je lichaam nog geen krachtsport gewend is.
Wil je niet demotiveren maar denk maar richting de 2,5 jaar.

Nou de basis heb ik al... ik heb 1 jaar geleden ook aan krachtsport gedaan dus vandaar:D

Omg!

Zeg het is jonge wat is er OMG?

Zeg het is jonge wat is er OMG?
Het lijkt wel of je niet kunt lezen, of op zijn minst dat je niet wilt lezen.
Wat is nu eigenlijk je bedoeling..?
Iedereen stelt in het begin domme vragen, maar dit slaat alles!
Je hebt je er helemaal niet in verdiept ofzo..?
Wil je van iemand een wondermethode horen..?
Sorry hoor, maar je moet je eerst maar eens wat beter inlezen.
Bijna iedereen hier op DBB is bereid zijn (soms heel matige) kennis te delen, maar je moet er zelf ook wel wat voor doen.
That's all! ;)

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:24 ----------

Wel sympathiek trouwens dat je me "jonge" noemt! :thumbs:
Meestal ben ik gewoon een "ouwe vent"... :(

Of dikker worden en meer vet aanzetten en spiermassa winnen. Of vet verliezen en zo goed mogelijk eten om al je spieren te behouden. Een of het ander. Of aas ;)

Jij wil in 2,5 maand even je bierbuik kwijt raken en brede schouders krijgen?

Ik zal je alvast uit je droom helpen: Dit gaat je nooit lukken in 2,5 maand.

Wat ik ook heb begrepen is dat als ik ga bulken ik wel mijn vet verbrand dus..

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik ben trouwens van mening dat trainen alleen effectief is als je voor jezelf duidelijke en realistische doelen stelt. Van daaruit kan je gaan kijken welke stappen je daarvoor moet ondernemen.
En waarom moet het in 2,5 maand?

Mensen ik denk dat ik het allemaal een beetje verkeerd uitgelegd heb.
De basis van mijn lichaam heb ik al alleen zit er nog te veel vet aan.
Ik heb begrepen van mijn personal trainer dat ik elke dag flink veel proteïnes en koolhydraten moet eten.
Nou ik heb gister voor het eerst in een lange tijd weer getraind en ik moet je zeggen ik heb pijn in mijn fl**ker dat wil je niet weten:cool:
Nu heb ik een programma voor 5x per week gekregen dus wat ik eigenlijk wil is alleen een beetje vet wegkrijgen en mijn spier massa vergroten en wat ik heb vernomen is dat in 2,5 maand best wel het een en ander mogelijk is om een goed getoond lichaam op te bouwen.
Gr Roy

Mensen ik denk dat ik het allemaal een beetje verkeerd uitgelegd heb.
De basis van mijn lichaam heb ik al alleen zit er nog te veel vet aan.
Ik heb begrepen van mijn personal trainer dat ik elke dag flink veel proteïnes en koolhydraten moet eten.
Nou ik heb gister voor het eerst in een lange tijd weer getraind en ik moet je zeggen ik heb pijn in mijn fl**ker dat wil je niet weten:cool:
Nu heb ik een programma voor 5x per week gekregen dus wat ik eigenlijk wil is alleen een beetje vet wegkrijgen en mijn spier massa vergroten en wat ik heb vernomen is dat in 2,5 maand best wel het een en ander mogelijk is om een goed getoond lichaam op te bouwen.
Gr Roy

In 2.5 maand.... vet verbranden wel, spier opbouwen niet. Maar als je het goed doet zul je er een heel stuk beter uitzien (met minder vet zul je er zelfs gespierder uit zien zonder spier toename).

En zou iemand mij kunnen helpen met voeding?
Welke producten moet ik eten om snel veel af te vallen?
Maar als ik teveel afval blijft er daluk geen spier meer over???

Het verlies van spier zal niet dramatisch zijn als je schoon gaat eten.
Niemand verandert in een Ethiopiër als hij wat massa heeft opgebouwd en gaat cutten of afvallen.
Als je droger bent toon je zo ie zo mooier en lijk je in bijvoorbeeld zwem of sportbroek al snel groot als je goed droog bent en wat spieren hebt.

Denk dat je wel 4 tot 5 keer per week 30 min cardio kunt doen als je zo snel wilt afvallen.
In 2,5 maand kun je heel wat vet verliesen als je je aan een goed eetschema houdt.

Over hoe en wat je precies moet eten moet je echt even hier op deze site zoeken.
Ik weet wat ik zelf doe maar ik ben maar een beginner en er zijn hier op de site een groot aantal gevorderden die echt weten wat ze doen en je kunnen vertellen hoe of wat.
Een goede verdeling van Eiwitten, Koolhydraten en vetten is voor zover ik begrepen heb heel belangrijk.
Er zijn veel stickys over voeding, gewoon ff zoeken, daar staat alles.
Last but not least, lekker 3 tot 4X p.w krachttraining doen ga je groeien en dat vreet ook calorieen.
Je zult met K.T en Cardio en 6 maaltijden per dag je stofwisseling versnellen en meer honger krijgen, als je het dan een tijd volhoudt om schoon te eten zul je merken dat je je veel beter gaat voelen.

Nogmaals zeg ik duidelijk dat ik een beginner ben en dat wat ik hier opgeschreven heb slechts gebaseerd is op mijn beperkte ervaring.

En beste Roy, Goed dat je wat bijgedraaid bent,als je volgende keer wat wilt weten ff chill en zeker niet dingen als "wat is er jonge" gaan zeggen tegen iemand die meer dan 2x jouw leeftijd is en 1000x meer ervaring heeft, is gewoon "not done" als je hier net bent en ook nog eens om hulp vraagt.

Zorg ervoor dat je voeding in orde is, ga hoog in je eiwitten zitten en lager in je koolhydraten. Reken je onderhoudsbehoefte uit en ga dat eten. 5x per week cardio minimaal 30 min. liefst langer op 60-70% van je maximale hartslag. Niet vergeten om ook krachttraining te doen.

En zou iemand mij kunnen helpen met voeding?
Welke producten moet ik eten om snel veel af te vallen?
Maar als ik teveel afval blijft er daluk geen spier meer over???

Hee!

Er staat genoeg op het forum over voeding,trainings schema's en je andere vragen..Je moet het alleen even opzoeken en lezen..;)

Succes met je doel!

Terug
Naar boven