XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.662
Top, nee geen hcg. Beter 50ed of 100 eod Cools? Mast P

Test zal ik verlagen naar 125.
Thanks again

100mg eod, onnodig om elke dag te zetten.

Komt op 300mg/week ongeveer icm 125mg test e. Dat is voldoende, zeker omdat er wat meer actieve stof beschikbaar is bij mast p.

hcg onderhoudt je eigen test productie.
Kuren met of zonder hcg, gaat dit ook invloed hebben op je libido?
Of gaat je libido/klaarkomen niet veel verschillen met of zonder hcg tijdens een test-e kuur?

over libido gesproken, zou je een verhoging moeten merken op 6 weken test-e en primo? Is dat gebruikelijk? (en vanaf wanneer)

Ik neem een zekere trend waar; steeds meer mensen lijken te kuren voor hun libido? :D

Hoi Cools,

Ik ga volgende week weer een kort kuurtje doen van 6 weken met Tren a, npp test en nakuur clomid. Is het noodzakelijk om hcg te gebruiken bij zo'n kortdurende kuur voor een goed herstel?

hehe, ik vroeg die vraag omdat ik tot nu toe 0 sides heb. Ik wilde weten of het normaal is dat je geen verandering merkt in libido. Ik twijfelde een klein beetje of mijn vooruitgang door spiergeheugen kwam of door de gear.

Ik heb geen (extra) acne, geen haarverlies, geen gyno of nare oestrogene problemen, niet meer lichaamshaar, geen persoonlijkheidsverandering, en zelfs ook geen PIP, en volgens mij ook geen kleinere ballen. Enigste effect lijkt goede vooruitgang (heel goede, in 1 week waar ik anders 1 of 2 maanden voor nodig zou hebben). Heel mooi natuurlijk, maar ik twijfelde eerst of dat niet door spiergeheugen kwam. Ik had hiervoor effe niet getraint door kleine blessure en toen motivatiedip, maar ik zit nu twee trainingen met alles over mijn oude niveau heen (net tweede training gehad), en ik maak nog steeds vergelijkbare vooruitgang, dus spiergeheugen kan het niet zijn. Dus eigenlijk is die vraag overbodig. Alle sides zijn persoonsgebonden, maar ik wist eigenlijk niet zoveel over libido wat ik kan en kon verwachten (geen negatieve side waar ik me op heb in moeten stellen), dus vandaar die vraag (eigenlijk overbodig nu, want de gear lijkt gewoon prima te werken -- wat ik eigenlijk al een beetje wist want ik eet niet veel en maak wel heel veel vooruitgang, maar er was toch ergens een beetje twijfel).

Ik weet niet of het komt omdat ik geen aanleg heb voor sides (ik dacht in ieder geval voor acne wel want ik krijg het zelfs van whey door IGF-1) of door de goeie verhouding van dit kuurtje. Als het dat laatste geval is, dankjewel Cools. Nu zo'n beetje 3 weken verder, en ik ben blij met hoe het gaat.

• #5.668
hcg onderhoudt je eigen test productie.
Kuren met of zonder hcg, gaat dit ook invloed hebben op je libido?
Of gaat je libido/klaarkomen niet veel verschillen met of zonder hcg tijdens een test-e kuur?

Het heeft er zeker invloed op. Spermaproductie/hoeveelheid wordt alvast op peil gehouden erdoor. Libido hangt van de gebruikte middelen en gevoeligheid af. Hcg kan in sommige gevallen een meerwaarde zijn dan.

• #5.669
over libido gesproken, zou je een verhoging moeten merken op 6 weken test-e en primo? Is dat gebruikelijk? (en vanaf wanneer)

Invloed op libido is van verschillende factoren afhankelijk. De een heeft het meteen en de ander na x aantal weken. In sommige gevallen is er zelfs een verlaging van.

• #5.670
Hoi Cools,

Ik ga volgende week weer een kort kuurtje doen van 6 weken met Tren a, npp test en nakuur clomid. Is het noodzakelijk om hcg te gebruiken bij zo'n kortdurende kuur voor een goed herstel?

Is niet noodzakelijk, maar als je snel sterke onderdrukking ervaart kan het wel een toegevoegde waarde zijn voor herstel. Dit merk je bij zeer snel en sterk krimpende teelballen.

• #5.671
hehe, ik vroeg die vraag omdat ik tot nu toe 0 sides heb. Ik wilde weten of het normaal is dat je geen verandering merkt in libido. Ik twijfelde een klein beetje of mijn vooruitgang door spiergeheugen kwam of door de gear.

Ik heb geen (extra) acne, geen haarverlies, geen gyno of nare oestrogene problemen, niet meer lichaamshaar, geen persoonlijkheidsverandering, en zelfs ook geen PIP, en volgens mij ook geen kleinere ballen. Enigste effect lijkt goede vooruitgang (heel goede, in 1 week waar ik anders 1 of 2 maanden voor nodig zou hebben). Heel mooi natuurlijk, maar ik twijfelde eerst of dat niet door spiergeheugen kwam. Ik had hiervoor effe niet getraint door kleine blessure en toen motivatiedip, maar ik zit nu twee trainingen met alles over mijn oude niveau heen (net tweede training gehad), en ik maak nog steeds vergelijkbare vooruitgang, dus spiergeheugen kan het niet zijn. Dus eigenlijk is die vraag overbodig. Alle sides zijn persoonsgebonden, maar ik wist eigenlijk niet zoveel over libido wat ik kan en kon verwachten (geen negatieve side waar ik me op heb in moeten stellen), dus vandaar die vraag (eigenlijk overbodig nu, want de gear lijkt gewoon prima te werken -- wat ik eigenlijk al een beetje wist want ik eet niet veel en maak wel heel veel vooruitgang, maar er was toch ergens een beetje twijfel).

Ik weet niet of het komt omdat ik geen aanleg heb voor sides (ik dacht in ieder geval voor acne wel want ik krijg het zelfs van whey door IGF-1) of door de goeie verhouding van dit kuurtje. Als het dat laatste geval is, dankjewel Cools. Nu zo'n beetje 3 weken verder, en ik ben blij met hoe het gaat.

Dat is gewoon mogelijk. Bij een goede A:E verhouding in niet te hoge doseringen kunnen bijwerkingen volledig uitblijven. Ook libido hoeft niet te veranderen.

Cools, zou proviron en HCG kunnen als PCT?

• #5.676
Cools, zou proviron en HCG kunnen als PCT?

Nee, zoals nootmuskaatje aangeeft onderdrukken beiden. Je kan wel een hcg blast doen voor je pct (clomid bv.) als je geen hcg tijdens je kuur hebt gebruikt. Proviron is een aas zonder anabole en oestrogene actviteit, maar dus wel androgeen en onderdrukkend.

@Niemandweet Grappig om te lezen, ik heb precies hetzelfde. Zit nu in week 4 van 350 Test/primo. Geen enkele side. Voorlopig wel op + 5kg en wat grammetjes :)

Heeft oxy 50mg ED veel toegevoegde waarde gedurende de eerste 2/3 weken van een test e mast e (300/200) kuur van 6 weken?
Ik denk dat het antwoord nee is maar vraag het maar :o

Cools, zoals je leest gaat het voor nu prima.

Rond augustus wil ik mijn 2e kuur beginnen, eerste fase bulk en na de bridge cutten. Wat vind jij ervan? Zijn de verhoudingen zo in orde..

1-4 Test P 100mg 3x/ week
1-4 Mast P 50mg 4x/ week
1-8 Test E 300mg /week
1-8 Deca 300mg /week
1-8 Mast E 200mg /week

9-12 Test E 150mg /week

13-24 Test E 200mg/ week
13-24 Mast E 200mg /week
13-22 Tren E 400mg /week
13-24 T3 50mcg /dag (eerste 4-5 dagen 25mcg)
1-26 HCG 500IU 2x /week
26-29 Clomid 25mg /dag

Puntjes waarover ik zelf in ieder geval twijfel; PCT en bridge lang genoeg? Mast bij beide cycles hoog genoeg gedoseerd om oestrogene bijwerkingen tegen te gaan? Kickstart leek me imo ook wel netjes zo, wil dat toch eens proberen eigenlijk :) Ben op de hoogte van jouw Tren afkeur maar zou deze toch graag op 400mg laten.

@Niemandweet Grappig om te lezen, ik heb precies hetzelfde. Zit nu in week 4 van 350 Test/primo. Geen enkele side. Voorlopig wel op + 5kg en wat grammetjes :)

Ik zie dat je volgende kuur wel anders gaat zijn. Ik heb daar ergens ook wel een neiging naar, kijken hoe dat is. Maar blijf denk ik maar de 'Cools 6 weken' doen.

Ik zou nog als toevoeging, of kleine nuance misschien, voor mezelf zeggen dat ik natuurlijk nog geen weet heb van 'inwendige sides' (prostaat, hart- en vaat, cholesterol) enzo. Dat moet nog blijken.

Terug
Naar boven