AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.621
Ik heb het bijna 2.5 maand lang dagelijks gebruikt op 1000mg, geen bijwerkingen gehad. Nam het voor haaruitval, deed voor mij weinig wat dat betreft. Haaruitval bleek later niet DHT gerelateerd dus daar zat het hem waarschijnlijk in.

Door wat kwam het dan? Het is inderdaad mogelijk dat het door wat anders komt. Heb je dan ook even sterke haaruitval zonder aas of hcg?

• #5.622
Dus alleen hcg icm 0.75 zou ook kunnen? Zou dit in totaliteit niet te weinig zijn in een cruise waar ik lichtelijk aan het cutten ben?

Zeker niet te weinig. De hcg alleen al geeft een goede test waarde, mast kan ook iets hoger dan indien nodig.

Ik heb het bijna 2.5 maand lang dagelijks gebruikt op 1000mg, geen bijwerkingen gehad. Nam het voor haaruitval, deed voor mij weinig wat dat betreft. Haaruitval bleek later niet DHT gerelateerd dus daar zat het hem waarschijnlijk in.
Wat was wel de reden van jou haaruitval als ik vragen mag?

Denk dat test-deca dan de beste optie is. Minste kans gyno is bij primo of anavar. Je kan altijd test verlagen bij test-primo en primo omhoog indien nodig. Op deze manier verlaag je veilig oestrogeen.
Thanks! Maar wat ik bedoelde met de verhoudingen was bij een test-deca kuur, stel je krijgt daar gyno moet je dan test of deca verhogen/verlagen? Of is het dan wel verstandig aro/ari achter de hand te hebben?

Cools,

Ik doe nu jouw Test E / Anavar kuur. Doel is bulk.

Na mijn time off, wil ik 3 a 4 procent cutten. Is dan een Anavar only kuur op 30mg voor een maand geschikt of verlies ik dan alsnog teveel spiermassa?
Thanks.

Wat was wel de reden van jou haaruitval als ik vragen mag?

Telogeen effluvium opgelopen 2 maanden na mijn nakuur, oestrogeen spiegel te laag gekomen. Dit resulteerde in een diffuse (haaruitval over het gehele hoofd) shedding van ongeveer 9 maanden. Voordeel hier van is dat het haar weer (zo goed als alles) teruggroeit i.t.t. MPB (Male Pattern Baldness) veroorzaakt door het hechten van DHT aan de haarfollikels. Mocht je hier wat meer over willen weten dan kun je evt de volgende site even raadplegen.

http://www.keratin.com/ao/ao001.shtml

Laatst bewerkt:
  • #5.628
Thanks! Maar wat ik bedoelde met de verhoudingen was bij een test-deca kuur, stel je krijgt daar gyno moet je dan test of deca verhogen/verlagen? Of is het dan wel verstandig aro/ari achter de hand te hebben?

Bij test-deca kan je spijtig genoeg de verhoudingen niet aanpassen. Je kan alleen dan minder test of deca zette, wat een minder resultaat geeft. Ik zou deca dan proberen te verlagen (100mg bv) gezien dit op lagere dosis anaboler is dan test (op hogere dosis niet).

Probleem is dat sommigen zo gevoelig zijn dat ze van 250mg test al gyno kunnen krijgen. Voor deze mensen is de kuur natuurlijk niet geschikt. Enige optie dan (als je toch deca wil gebruiken) is zoals hieronder staat een niet-aromatiserende aas zoals primo of mast toevoegen.

NPP is ook een optie en geeft minder oestrogeen.

• #5.630
Cools,

Ik doe nu jouw Test E / Anavar kuur. Doel is bulk.

Na mijn time off, wil ik 3 a 4 procent cutten. Is dan een Anavar only kuur op 30mg voor een maand geschikt of verlies ik dan alsnog teveel spiermassa?
Thanks.

Dat is dan zeker geschikt, 20mg is dan al voldoende. Maar 30mg beter en dan ben je zeker ;)

• #5.631
Telogeen effluvium opgelopen 2 maanden na mijn nakuur, oestrogeen spiegel te laag gekomen. Dit resulteerde in een diffuse (haaruitval over het gehele hoofd) shedding van ongeveer 9 maanden. Voordeel hier van is dat het haar weer (zo goed als alles) teruggroeit i.t.t. MPB (Male Pattern Baldness) veroorzaakt door het hechten van DHT aan de haarfollikels. Mocht je hier wat meer over willen weten dan kun je evt de volgende site even raadplegen.

http://www.keratin.com/ao/ao001.shtml

Dan komt het eigenlijk nog altijd door DHT/androgenen. Oestrogeen beschermd tegen bepaalde schadelijke effecten van DHT zoals haaruitval.

Bij test-deca kan je spijtig genoeg de verhoudingen niet aanpassen. Je kan alleen dan minder test of deca zette, wat een minder resultaat geeft. Ik zou deca dan proberen te verlagen (100mg bv) gezien dit op lagere dosis anaboler is dan test (op hogere dosis niet).

Probleem is dat sommigen zo gevoelig zijn dat ze van 250mg test al gyno kunnen krijgen. Voor deze mensen is de kuur natuurlijk niet geschikt. Enige optie dan (als je toch deca wil gebruiken) is zoals hieronder staat een niet-aromatiserende aas zoals primo of mast toevoegen.

NPP is ook een optie en geeft minder oestrogeen.
ah okee, thanks! En npp is mogelijk om 2x p week te zetten? Of moet ik dan denken aan, maandag woensdag vrijdag? Mijn vraag is wat is het beste zeg maar.

Mast bij de hand dus! Aro/ari ben jij geen voorstander van he?

Npp ma wo vr

• #5.636
ah okee, thanks! En npp is mogelijk om 2x p week te zetten? Of moet ik dan denken aan, maandag woensdag vrijdag? Mijn vraag is wat is het beste zeg maar.

Mast bij de hand dus! Aro/ari ben jij geen voorstander van he?

3x/week. e4d zou ook kunnen, maar maakt het alleen ingewikkelder. Bij 3x/week gewoon een iets lagere dosis per injectie.

Aro/ari ben ik idd geen voorstander van omdat ik het onnodig vind vooral. Maar het is ook moeilijk te doseren, je zit al snel met een te laag oestrogeen.

3x/week. e4d zou ook kunnen, maar maakt het alleen ingewikkelder. Bij 3x/week gewoon een iets lagere dosis per injectie.

Aro/ari ben ik idd geen voorstander van omdat ik het onnodig vind vooral. Maar het is ook moeilijk te doseren, je zit al snel met een te laag oestrogeen.
Heel erg bedankt! Heb ik wat aan!

Ik ben nu een maand klaar met mijn nakuur maar heb veel meer last van acne dan tijdens en voor mijn kuur.
Kan ik daar nu ook gewoon elke dag pompoenpitolie voor gebruiken Cools?
En als je sowieso altijd wel wat acne heb, is het dan nuttig/veilig om het gewoon het hele jaar door te gebruiken, of je nou in je kuur zit of niet?

• #5.639
Ik ben nu een maand klaar met mijn nakuur maar heb veel meer last van acne dan tijdens en voor mijn kuur.
Kan ik daar nu ook gewoon elke dag pompoenpitolie voor gebruiken Cools?
En als je sowieso altijd wel wat acne heb, is het dan nuttig/veilig om het gewoon het hele jaar door te gebruiken, of je nou in je kuur zit of niet?

Kan je elke dag gebruiken. Als je het langdurig gebruikt zou je een wat lagere dosis kunnen gebruiken. Er is altijd de mogelijkheid dat het immuunsysteem negatief beïnvloed wordt, maar kan persoonsafhankelijk zijn.

Ik doe nu 250 test, 200 primo en dan om de 2 dagen 300 npp.
Hiernaast loopt HCG.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo weinig sides gemerkt heb.
Nul acne.

Op 250 test met 300 primo had ik nog wel een beetje acne.

Libido is ook gewoon goed.

(Just sharing some information)

Terug
Naar boven