MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.682
Cools, zoals je leest gaat het voor nu prima.

Rond augustus wil ik mijn 2e kuur beginnen, eerste fase bulk en na de bridge cutten. Wat vind jij ervan? Zijn de verhoudingen zo in orde..

1-4 Test P 100mg 3x/ week
1-4 Mast P 50mg 4x/ week
1-8 Test E 300mg /week
1-8 Deca 300mg /week
1-8 Mast E 200mg /week

9-12 Test E 150mg /week

13-24 Test E 200mg/ week
13-24 Mast E 200mg /week
13-22 Tren E 400mg /week
13-24 T3 50mcg /dag (eerste 4-5 dagen 25mcg)
1-26 HCG 500IU 2x /week
26-29 Clomid 25mg /dag

Puntjes waarover ik zelf in ieder geval twijfel; PCT en bridge lang genoeg? Mast bij beide cycles hoog genoeg gedoseerd om oestrogene bijwerkingen tegen te gaan? Kickstart leek me imo ook wel netjes zo, wil dat toch eens proberen eigenlijk :) Ben op de hoogte van jouw Tren afkeur maar zou deze toch graag op 400mg laten.

Ik zou de bridge wat langer maken.

Voor de rest moet ik even puzzelen :p Maar ziet er goed uit voor de rest.

Ik zie dat je volgende kuur wel anders gaat zijn. Ik heb daar ergens ook wel een neiging naar, kijken hoe dat is. Maar blijf denk ik maar de 'Cools 6 weken' doen.

Ik zou nog als toevoeging, of kleine nuance misschien, voor mezelf zeggen dat ik natuurlijk nog geen weet heb van 'inwendige sides' (prostaat, hart- en vaat, cholesterol) enzo. Dat moet nog blijken.
Cools zijn kuurtje is gewoon prima maar ik wil nog zoveel dingen proberen en ervaren.. Ga niet voor altijd 6-8 wk op Test-primo blijven. Maar zeker voor een eerste kuur is het een super fijne cycle. Alhoewel ik hem ietsje hoger en langer gedoseerd heb.

• #5.684
Het spijtige feit is dat zware kuren uiteindelijk geen nut hebben. Bedoeling van mijn kuren is om op een veilige manier over je natuurlijke grens te gaan en zonder aas dit zoveel mogelijk vast te houden. Zware kuren zullen dat proces misschien iets versnellen, maar veranderd die maximale grens wat je kan vasthouden niet. Ook gaat het moeilijker worden om zonder trt dit dan vast te houden.

Nog een vraagje.. kan het nergens duidelijk vinden. Kan NPP om de 3 dagen gezet worden of is het beter voor bloedwaardes om eod te zetten?

• #5.688
Nog een vraagje.. kan het nergens duidelijk vinden. Kan NPP om de 3 dagen gezet worden of is het beter voor bloedwaardes om eod te zetten?

Om de 3 dagen is gewoon, maar eod kan ook op lagere dosis. Hangt vanaf wat je er nog bij gebruikt. Als je alleen combineert met test e bv. zou ik e3d doen omdat het gewoon kan en minder injecties. Als je mast prop en/of test prop erbij gebruikt zou ik tegelijk eod injecteren, minder prikken dus.

Om de 3 dagen is gewoon, maar eod kan ook op lagere dosis. Hangt vanaf wat je er nog bij gebruikt. Als je alleen combineert met test e bv. zou ik e3d doen omdat het gewoon kan en minder injecties. Als je mast prop en/of test prop erbij gebruikt zou ik tegelijk eod injecteren, minder prikken dus.
Indd met test-e e6d en parabolan e3d.

Cools, ik zit nu op de laatste dag van mijn nakuur. Mijn kuur bestond uit test only met op het einde tren. Door oestrogene sides (libido) heb ik de kuur gestopt.

Nakuur is goed verlopen maar sinds paar dagen voel ik aan beide borstspieren onregelmatigheden. Het begint net boven tepel in een rechte lijn tot aan mijn oksels. Het lijken kleine bultjes, zoals vermoedelijk gyno voelt maar ik heb nooit last van gevoelige/puffy tepels gehad + de locatie is ook atypisch voor gyno.

Ik voel de onregelmatigheden wanneer ik mijn arm omhoog houdt en dan de lijn vanaf tepel tot aan oksel onderzoek door te nijpen. Pijn doet het bijna niet, als ik er op let of aan voel kan het wat gevoelig zijn. Het gedeelte net aan mijn oksel (laatste stuk borstspier net voor oksel) doet wel beetje pijn als ik er aan kom.

Heb jij een idee wat dit kan zijn? Lymfeklieren die opgezwollen zijn, spiervezels die overtraind zijn, ...?

Interessant om nog te vermelden is dat het allemaal begon na borsttraining. Ik heb toen paar dagen rare spierpijn gehad, die spierpijn is verminderd (zo goed als weg) maar nu is er dus die onregelmatigheid in beide borstspieren...

Tumoren ofzo (om maar even heel extreem te denken) denk ik ook niet aan want langs beide borstspieren is het ongeveer hetzelfde: net boven tepel tot aan oksel.

Mijn huisarts denkt dat het spiervezels zijn maar hij leek niet zeker van zijn stuk en gaf ook weinig info. Hij vroeg me of ik anabolen gebruik maar heb dit ontkend.

Wat denk jij?

Laatst bewerkt:
Cools, was er op de te korte bridge verder niets aan te merken op mijn cycle? :)

• #5.692
Cools, ik zit nu op de laatste dag van mijn nakuur. Mijn kuur bestond uit test only met op het einde tren. Door oestrogene sides (libido) heb ik de kuur gestopt.

Nakuur is goed verlopen maar sinds paar dagen voel ik aan beide borstspieren onregelmatigheden. Het begint net boven tepel in een rechte lijn tot aan mijn oksels. Het lijken kleine bultjes, zoals vermoedelijk gyno voelt maar ik heb nooit last van gevoelige/puffy tepels gehad + de locatie is ook atypisch voor gyno.

Ik voel de onregelmatigheden wanneer ik mijn arm omhoog houdt en dan de lijn vanaf tepel tot aan oksel onderzoek door te nijpen. Pijn doet het bijna niet, als ik er op let of aan voel kan het wat gevoelig zijn. Het gedeelte net aan mijn oksel (laatste stuk borstspier net voor oksel) doet wel beetje pijn als ik er aan kom.

Heb jij een idee wat dit kan zijn? Lymfeklieren die opgezwollen zijn, spiervezels die overtraind zijn, ...?

Interessant om nog te vermelden is dat het allemaal begon na borsttraining. Ik heb toen paar dagen rare spierpijn gehad, die spierpijn is verminderd (zo goed als weg) maar nu is er dus die onregelmatigheid in beide borstspieren...

Tumoren ofzo (om maar even heel extreem te denken) denk ik ook niet aan want langs beide borstspieren is het ongeveer hetzelfde: net boven tepel tot aan oksel.

Mijn huisarts denkt dat het spiervezels zijn maar hij leek niet zeker van zijn stuk en gaf ook weinig info. Hij vroeg me of ik anabolen gebruik maar heb dit ontkend.

Wat denk jij?

Dat is een moeilijke. Ik raad toch een echo aan om bepaalde dingen uit te sluiten.

Maar ik vermoed dat deze na je nakuur verdwijnen.

• #5.693
Cools, was er op de te korte bridge verder niets aan te merken op mijn cycle? :)

Je test is wat hoog de eerste weken door comi test p en e. Zou de dosis test p verlagen naar 50mg of je test e de eerste 4 weken lager zetten. Is teveel icm deca en daar gaat die 200mg mast niet tegenop kunnen.

Dat is een moeilijke. Ik raad toch een echo aan om bepaalde dingen uit te sluiten.

Maar ik vermoed dat deze na je nakuur verdwijnen.

Heb je ooit al gehoord van spiervezels die aanvoelen als kleine knobbeltjes/bultjes? Voor mij lijkt dat wat een vreemde uitleg van dokter.

Dokter zei me dat ik week nie mag trainen en het dan weg zou moeten zijn. Indien niet ga ik opnieuw langso

• #5.695
Heb je ooit al gehoord van spiervezels die aanvoelen als kleine knobbeltjes/bultjes?

Dokter zei me dat ik week nie mag trainen en het dan weg zou moeten zijn. Indien niet ga ik opnieuw langso

Iets in die aard, maar niet zo extreem. Ik denk dat het kleine bloeduitstortingen/beschadigingen van het weefsel zijn. Dit vermoedelijk door je nakuur. Oestrogeen beschermd je weefsels/cellen en door een te hoge dosis anti-oestrogenen kan er sneller beschadiging optreden.

Neem je nolvadex? Zo ja, hoeveel mg? En wanneer ben je gestart vanaf laatste injectie? Hcg gebruikt?

Iets in die aard, maar niet zo extreem. Ik denk dat het kleine bloeduitstortingen/beschadigingen van het weefsel zijn. Dit vermoedelijk door je nakuur. Oestrogeen beschermd je weefsels/cellen en door een te hoge dosis anti-oestrogenen kan er sneller beschadiging optreden.

Neem je nolvadex? Zo ja, hoeveel mg? En wanneer ben je gestart vanaf laatste injectie? Hcg gebruikt?

Geen hcg, nakuur gestart 2 weken na laatste inject. 3 weken 10 mg nolva en laatste week 20 mg (omdat ik dan last begon te krijgen van die rare pijn).

Ik neem ook ed 20mg roa.

Zou ik weekje stoppen met roa? Nakuur is sowieso gedaan in principe. Misschien helpt dat?

PS: Je ziet niets aan mijn borstspieren. Enkel als ik er in nijp valt het op

• #5.698
Geen hcg, nakuur gestart 2 weken na laatste inject. 3 weken 10 mg nolva en laatste week 20 mg (omdat ik dan last begon te krijgen van die rare pijn).

Ik neem ook ed 20mg roa.

Wanneer ben je de roa begonnen? Verhogen van nolva heeft weinig nut vermoed ik gezien het door de borsttraining wss komt. Of kreeg je minder last toen je nolva verhoogde?

• #5.699
Zou ik weekje stoppen met roa? Nakuur is sowieso gedaan in principe. Misschien helpt dat?

PS: Je ziet niets aan mijn borstspieren. Enkel als ik er in nijp valt het op

Alvast niet in zitten nijpen :p Zou even kijken wat er gebeurd als je nakuur en/of roa stopt. Je kan beiden gelijk stoppen of eerst roa bv. om te kijken of 1 van de 2 middelen er iets mee te maken heeft.

Indien het dan nog niet weg is even echo laten maken als dat mogelijk is. Bloedonderzoek is ook handig, maar Nederland he.

Wanneer ben je de roa begonnen? Verhogen van nolva heeft weinig nut vermoed ik gezien het door de borsttraining wss komt. Of kreeg je minder last toen je nolva verhoogde?

Roa ben ik begonnen 2 weken ongeveer voor de pijn, nu dus 3 weken. Verhogen van nolva heeft niet echt iets opgeleverd. Spierpijn is minder ondertussen maar nu zijn er dus sinds paar dagen die onregelmatigheden.

Terug
Naar boven