XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
M'n huisgenoot neemt morgen z'n laatste clomid ter afronding van het befaamde Cools kuurtje. So far 1kg gezakt en ik denk een procentje of 4 in bodyfat gedaald. Bench 3rm werd 5rm, squat idem. Geen post cycle vermoeidheid of libido issues so far. Het perfecte kuurtje voor de non-kluizenaars, lol.

Dat is een zeer goed resultaat. Wat was zijn vet% voor de kuur? (vermoed boven de 15%). Dat betekent dat hij (afhankelijk van zijn gewicht) op 80kg zullen we nemen, 2,3kg vvm heeft gewonnen en 4,3kg vet heeft verloren. Als hij meer weegt is de winst en verlies nog groter natuurlijk.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 23:09 ----------

dus helemaal geen gewichtstoename? damm
ik dacht hier een kg of 4 mee te pakken

Mannen met een hoger vet% gaat eerder afvallen dan, maar winnen nog altijd vvm zoals je ziet. Het komt gewoon in plaats van de vetmassa.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 23:10 ----------

ja eigenlijk was het een dubbele vraag :-)

Als je 2 vials van 10ml primo koopt heb je redelijk wat over na 6 weken.
Wat zou je verkrijgen als je de primo up'ed naar 300?
Of de kuur gewoon iets langer laten lopen?

Dan krijg je minder oestrogeenm te weinig ;), dit als je meer dan 200mg primo gebruikt. En langer is niet nodig.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 23:11 ----------

Ik denk dat iedereen toch anders reageert hierop. is het zijn eerste kuurtje of 6e? dat maakt natuurlijk ook verschil uit en is hij een beginner met trainen, hoe eet hij? allemaal factoren die bij iedereen verschillend zijn.

Cools: is 7 mg androgenen per kg lichaamsgewicht geen goede indicatie tussen gains en gezondheidsrisico's?

Zou niet weten waar die indicatie vandaan komt.

Laatst bewerkt:
hoe denk je over een kickstart met bv 2 of 3 weken winny?

Dus als je de primo op 400 doseert en de test op 250 dan blijft er te weinig oestrogeen over?

Wat probeer je hiermee te zeggen? Ik snap niet waarom er zoveel gediscussieerd wordt over deze kuur. Een ieder die eens een halve gram anabolen gezet heeft weet dat je daarmee een kleine twee maand een kilootje per week kunt pakken. Alleen komt Cools nu met een hoop argumenten waarom deze specifieke combinatie van middelen tot beter herstel en dus minder risico's en verlies leidt. Bekijk het in zijn context en stel je verwachtingen daar op af. Wil je meer, dan moet je meer gebruiken en niet stoppen met kuren.

een kilo per week zegt natuurlijk geen reet.. en een kilo VVM per week kan je al helemaal vergeten.

Laatst bewerkt:
En wat als je 8 weken kuurt ipv 6 weken?

en wat dan als je de test ook upp'ed?
bv test/primo 350/300 om de boel weer gelijk te trekken :-)

Is teveel ;) Eerst 200-250 proberen, nadien kan meer. Zo zie je of meer nut heeft persoonlijk.

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 20:16 ----------

Dan kom je weinig extra bij en heb je zwaarder herstel dus verlies je dat ook weer

Inderdaad. Hoe sneller je herstelt, hoe sneller je terug kan beginnen en hoe meer massa je kan behouden.

Cools, zou je iemand die nog nooit test heeft gespoten dit kuurtje aanraden? Of is het beter om eerst enkel test voor 10 weken te doen om te zien hoe je erop reageert? Ik neem aan dat mijn gains wel beter zouden zijn moest ik dan direct met jou kuurschema beginnen?

Verder, ik weet dat testo feller aromatiseert bij een hoger VP maar zou het door de primo, zeg maar, 'veiliger' zijn om op een hoger VP te kuren als met bijvoorbeeld enkel testo? Zal de primo aromatisatie tegengaan of moet je daarvoor nog altijd naar een AI grijpen?

Cools, zou je iemand die nog nooit test heeft gespoten dit kuurtje aanraden? Of is het beter om eerst enkel test voor 10 weken te doen om te zien hoe je erop reageert? Ik neem aan dat mijn gains wel beter zouden zijn moest ik dan direct met jou kuurschema beginnen?

Verder, ik weet dat testo feller aromatiseert bij een hoger VP maar zou het door de primo, zeg maar, 'veiliger' zijn om op een hoger VP te kuren als met bijvoorbeeld enkel testo? Zal de primo aromatisatie tegengaan of moet je daarvoor nog altijd naar een AI grijpen?
Primobolan aromatiseert zelf niet, maar gaat aromatisatie van andere middelen niet tegen. Dus nee, dan is kuren met een hoog VP nog steeds onverstandig.

In principe wel. Primo interacteerd ook met het aromatase enzym, maar zet niet om. Dus het kan de omzetting van test voor een deel verhinderen.

Goeie vraag ;) Gezien de androgene waarde hetzelfde is betekent dat beiden evenveel kans maken om aan het aromatase enzym te hechten.

Tijdens kan je best oestrogeen meten om te checken dan. Maar uit bloedonderzoeken van gebruikers van deze combi is oestrogeen niet al te hoog.

Dat is een zeer goed resultaat. Wat was zijn vet% voor de kuur? (vermoed boven de 15%). Dat betekent dat hij (afhankelijk van zijn gewicht) op 80kg zullen we nemen, 2,3kg vvm heeft gewonnen en 4,3kg vet heeft verloren. Als hij meer weegt is de winst en verlies nog groter natuurlijk.

Precycle 93kg 15%, dus de winst is nog wat positiever. Met 1.80m en 8 jaar trainingservaring gaat het overigens ook om alles behalve een beginner.

Precycle 93kg 15%, dus de winst is nog wat positiever. Met 1.80m en 8 jaar trainingservaring gaat het overigens ook om alles behalve een beginner.

Ah mooi :) Eens berekenen wat zijn verlies aan vet en winst aan spieren is.

1% is 0,93kg vet of spier. Zullen het gewoon op 1kg houden. 4% verloren zou dus betekenen op 93kg dat er een verlies is van 4kg vet.

Nu de spierwinst is de massa die in de plaats van het vet is gekomen (omdat er geen stijging in gewicht is, maar wel een hardere daling van % dan gewicht). 1% verlies is dus 1kg spierwinst, dit als het gewicht weer hetzelfde zou gebleven zijn.

Een daling van 1kg met een verlies van 4% zou dus betekenen dat er 3% spieren in de plaats is gekomen. 3kg spieren dus.

Goede resultaat op 15%. Nu dus op 11% ;)

En wat vond hij zelf van de kuur?

Laatst bewerkt:
Ah mooi :) Eens berekenen wat zijn verlies aan vet en winst aan spieren is.

1% is 0,93kg vet of spier. Zullen het gewoon op 1kg houden. 4% verloren zou dus betekenen op 93kg dat er een verlies is van 4kg vet.

Nu de spierwinst is de massa die in de plaats van het vet is gekomen (omdat er geen stijging in gewicht is, maar wel een hardere daling van % dan gewicht). 1% verlies is dus 1kg spierwinst, dit als het gewicht weer hetzelfde zou gebleven zijn.

Een daling van 1kg met een verlies van 4% zou dus betekenen dat er 3% spieren in de plaats is gekomen. 3kg spieren dus.

Goede resultaat op 15%. Nu dus op 11% ;)

En wat vond hij zelf van de kuur?

Kun je dit ook vasthouden na de kuur?

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 22:00 ----------

@Cools: als ik zou besluiten om maar EEN kuur te doen, verder nooit meer. Welke kuur zou jij dan adviseren?

Bedankt alweer;):D

Kun je dit ook vasthouden na de kuur?

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 22:00 ----------

@Cools: als ik zou besluiten om maar EEN kuur te doen, verder nooit meer. Welke kuur zou jij dan adviseren?

Bedankt alweer;):D

Tuurlijk, gewonnen spiermassa hou je vooral vast door je eigen test productie zo snel mogelijk terug op pijl te krijgen. Door deze kuur is dat zeer snel.

Ik zou dan 200mg primo, 250 test e adviseren ;)

Terug
Naar boven