XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.841
Ja dit is met een elektrische weegschaal gemeten. Ongeveer 5kg in iets minder dan een maand, vetpercentage is ook zeker wat omhoog. Ik ga mijn kcal ook iets terug brengen anders kom ik wel vet uit de bulk.

Die zijn onbetrouwbaar. Vet% met huidplooimeter meten om wat zekerder te zijn, maar zie je ook in de spiegel.

• #6.842
@topicstarter; vanaf volgende week start ik met een kuurtje anavar 30 mg per dag. Wil dan 3 maal daags 1 tab nemen. Nu was mijn vraag aangezien ik in een 3 ploegen systeem werk, hoe verdeel ik dat het beste. Gewoon iedere x 1 bij het opstaan, 1 op het midden van de dag en 1 voor het slapen. Of moet ik zorgen dat ik iedere x rond hetzelfde tijdstip zit met inname? Mijn leef schema verplaatst zich dus elke week 8 uur.

Alvast bedankt

Zoals je voorstelt is gewoon goed, maar vaste tijdstippen is nog beter voor stabielere waardes.

@Cools

Interessant topic. Een hoop informatie, veel informatie die bij mij onbekend was. Iedereen die me namelijk vraagt of ze een 6wkn tabs only moeten doen heb ik dat altijd afgeraden.

Op dit moment zelf bezig met een cycle. Benieuwd wat jouw kijk daarop is.

1-15 test 250mg EW
1-15 bold 500mg EW
10-15 tren a 100mg EOD
1-15 2x500iu hCG EW

Zie op dit moment door de bomen het bos niet meer vwb ondersteunende middelen naast de tren. Caber, arimidex, aromasin, letro, premmi - van alles word er op verschillende boards aangeraden. Wat is jouw ervaring? Wel van plan pompoenpitolie te bestellen op korte termijn.

Laatst bewerkt:
  • #6.844
@Cools

Interessant topic. Een hoop informatie, veel informatie die bij mij onbekend was. Iedereen die me namelijk vraagt of ze een 6wkn tabs only moeten doen heb ik dat altijd afgeraden.

Op dit moment zelf bezig met een cycle. Benieuwd wat jouw kijk daarop is.

1-15 test 250mg EW
1-15 bold 500mg EW
10-15 tren a 100mg EOD
1-15 2x500iu hCG EW

Zie op dit moment door de bomen het bos niet meer vwb ondersteunende middelen naast de tren. Caber, arimidex, aromasin, letro, premmi - van alles word er op verschillende boards aangeraden. Wat is jouw ervaring? Wel van plan pompoenpitolie te bestellen op korte termijn.

Mijn mening is dat het allemaal niet nodig is. Gewoon goede kuur met een goede verhouding tussen androgeen en oestrogeen samenstellen. Orals only kan gewoon zoals je kan zien bij de resultaten op pagina 1/

Bij jou kuur was mast erbij aan te raden. Je test 250mg is hoger door hcg (ongeveer 375mg totaal), tren komt op 400mg per week maar met meer actieve stof per mg door de korte ester. Bold aromatiseert niet sterk, maar icm de rest ligt je oestrogeen te hoog waarschijnlijk.

Ik zou dit voorstellen: 125mg test e - 500iu hcg 2x/week - 50mg tren a EOD - 200mg bold - 200mg mast

Pompoenpitolie dient voor de androgene effecten te remmen (anti-dht), dat zou bij je huidige kuur voor een grotere onbalans zorgen.

@Cools , binnenkort zou ik aan een cutkuur beginnen, nu zit ik te twijfelen hoe ik dit beste zou aanpakken.
Ik heb momenteel , anavar, test-e, Hcg , clen , clomid en Nolva ter beschikking.
Ervaring met kuren is enkel winny oral only
Stats. 1.80m, 89kg en een 10% vet

Btw: super topic met interessante kuren en goede ondersteuning!!

Laatst bewerkt:
  • #6.846
@Cools , binnenkort zou ik aan een cutkuur beginnen, nu zit ik te twijfelen hoe ik dit beste zou aanpakken.
Ik heb momenteel , anavar, test-e, Hcg , clen , clomid en Nolva ter beschikking.
Ervaring met kuren is enkel winny oral only
Stats. 1.80m, 89kg en een 10% vet

Btw: super topic met interessante kuren en goede ondersteuning!!

125mg test e - hcg 2x500iu/week (=125mg test) - 20mg anavar/dag

6 weken, nakuur 50mg clomid voor 10-14 dagen of 25mg voor 3 weken.

Clen zou ik niet doen, samen met aas niet al te best voor je hart.

@Cools, ik zit nu 5 jaar met een spierblessure (ongeluk tijdens snowboarden), in die 5 jaar alles
geprobeert (3 andere fysios, gyropractor, bot en spierscan om het probleem op te sporen, noem maar op), maar allemaal zonder gewenst resultaat. Nou ben ik van plan om als last resort, middelen te proberen die misschien effect kunnen hebben. Ik had gelezen dat deca misschien een oplossing kan zijn? Ken jij andere middelen die mogelijk kunnen helpen? Ik train momenteel 4x per week (niet alleen rug;p) en eet net boven onderhoud om te proberen het herstel zo snel mogelijk te laten gaan, maar na al deze jaren is het resultaat nog niet goed genoeg. Enig idee?

• #6.848
@Cools, ik zit nu 5 jaar met een spierblessure (ongeluk tijdens snowboarden), in die 5 jaar alles
geprobeert (3 andere fysios, gyropractor, bot en spierscan om het probleem op te sporen, noem maar op), maar allemaal zonder gewenst resultaat. Nou ben ik van plan om als last resort, middelen te proberen die misschien effect kunnen hebben. Ik had gelezen dat deca misschien een oplossing kan zijn? Ken jij andere middelen die mogelijk kunnen helpen? Ik train momenteel 4x per week (niet alleen rug;p) en eet net boven onderhoud om te proberen het herstel zo snel mogelijk te laten gaan, maar na al deze jaren is het resultaat nog niet goed genoeg. Enig idee?

Voor herstel van spierblessures is lichte gewichten met meer herhalingen aan te raden.

Maar vermoed dat dit niet voldoende zal zijn. Alleen deca raad ik niet aan, altijd in combinatie met testosteron. Als het een spierblessure is dan werken aas.

BPC-157 is misschien nog een betere optie.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/gastric-pentadecapeptide-bpc-157-heelt-alles.394796/

125mg test e - hcg 2x500iu/week (=125mg test) - 20mg anavar/dag

6 weken, nakuur 50mg clomid voor 10-14 dagen of 25mg voor 3 weken.

Clen zou ik niet doen, samen met aas niet al te best voor je hart.

Thx Mate!

125 test ew
Hcg 2x500iu/week
20mg anavar/dag
50mg clomid voor 14d
Ben heel benieuwd wat de resultaten zullen zijn....

Clomid start ik best na 10dagen na laatste inject?

Voor herstel van spierblessures is lichte gewichten met meer herhalingen aan te raden.

Maar vermoed dat dit niet voldoende zal zijn. Alleen deca raad ik niet aan, altijd in combinatie met testosteron. Als het een spierblessure is dan werken aas.

BPC-157 is misschien nog een betere optie.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/gastric-pentadecapeptide-bpc-157-heelt-alles.394796/

Bedankt voor de snelle reactie! Zal me eens in gaan lezen over BPC-157

Cools,

Ik wil binnenkort met test-mast kuren, maar mast zou nog al eens hardnekkige acné veroorzaken
ik heb met test gekuurd en had amper last, maar in mn nakuur is er wel wat bijgekomen.
Ik had bij aanvang al last van acné maar het was nog niet zo erg.

Is een gunstige a:e verhouding beter met het oog op acné preventie?

• #6.852
Thx Mate!

125 test ew
Hcg 2x500iu/week
20mg anavar/dag
50mg clomid voor 14d
Ben heel benieuwd wat de resultaten zullen zijn....

Clomid start ik best na 10dagen na laatste inject?

10 dagen na laatste inject inderdaad en laatste hcg inject max 3 dagen voor de nakuur.

• #6.853
Cools,

Ik wil binnenkort met test-mast kuren, maar mast zou nog al eens hardnekkige acné veroorzaken
ik heb met test gekuurd en had amper last, maar in mn nakuur is er wel wat bijgekomen.
Ik had bij aanvang al last van acné maar het was nog niet zo erg.

Is een gunstige a:e verhouding beter met het oog op acné preventie?

375mg test e - 200mg mast. Verhoudingen kan je nog aanpassen indien nodig. Nakuur komt veel voor omdat oestrogeen zeer laag komt te staan tov androgeen.

@Cools, wat vind jij hier van?

1-10 250mg test-e ew
1-8 200mg deca ew
1-12 2x500IU HCG ew
12-14 20mg clomid ed

375mg test e - 200mg mast. Verhoudingen kan je nog aanpassen indien nodig. Nakuur komt veel voor omdat oestrogeen zeer laag komt te staan tov androgeen.
test een week langer zetten dan mast, zou dat dan een oplossing bieden?

• #6.856
@Cools, wat vind jij hier van?

1-10 250mg test-e ew
1-8 200mg deca ew
1-12 2x500IU HCG ew
12-14 20mg clomid ed

1-6 200mg deca
1-6 125mg test (omdat hcg ongeveer gelijk aan 125mg test stimuleert)
1-6 hcg 500iu 2x/week (langer hoeft niet omdat hcg 4-5 doorwerkt, in de week van laatste injectie dus nog zetten)

14 dagen na laatste injectie beginnen met clomid 50mg voor 14 dagen. Test hoef je niet door te trekken bij de lengte van deze kuur en doseringen.

Die zijn onbetrouwbaar. Vet% met huidplooimeter meten om wat zekerder te zijn, maar zie je ook in de spiegel.
Ik heb nog een huidplooimeter liggen dus ik zal het daar is mee gaan bijhouden. Ik meen trouwens gelezen te hebben dat jij de spiegel onbetrouwbaar vond omdat aas je kijk op je lichaam kan veranderen. (in een discussie waarom meer dan 8 weken geen zin heeft)

Ik vroeg mij ook af waarom een goede A:E verhouding nou voor minder bijwerkingen zorgt. Klopt het dat DHT varianten de aanmaak van oestrogeen remmen? Werkt dit ook de andere kant op dat aromatiserende middelen androgene bijwerkingen verminderen? Ik ben er van op de hoogte oestrogeen altijd een beetje aanwezig moet zijn ivm lichaamsfuncties.

• #6.859
Ik heb nog een huidplooimeter liggen dus ik zal het daar is mee gaan bijhouden. Ik meen trouwens gelezen te hebben dat jij de spiegel onbetrouwbaar vond omdat aas je kijk op je lichaam kan veranderen. (in een discussie waarom meer dan 8 weken geen zin heeft)

Ik vroeg mij ook af waarom een goede A:E verhouding nou voor minder bijwerkingen zorgt. Klopt het dat DHT varianten de aanmaak van oestrogeen remmen? Werkt dit ook de andere kant op dat aromatiserende middelen androgene bijwerkingen verminderen? Ik ben er van op de hoogte oestrogeen altijd een beetje aanwezig moet zijn ivm lichaamsfuncties.

Dat ligt nog anders. Als je de eerste weken bijkomt is de spiegel belangrijk, maar in combinatie met een goede vetmeting en meting van gewicht. Zo krijg je een realistisch beeld van de resultaten. Meeste kijken na 8 weken alleen in spiegel omdat winst in gewicht minimaal is en verklaren het dan door droger te komen staan zonder een huidplooimeting

Zoals je ziet heeft een meting op een elektronische weegschaal een misleidend effect. Ook is er door sommigen een grote focus op krachtwinst dat gelijk staat aan goede werking van de aas. Maar dat is niet voor iedereen zo dat er enorme krachtwinsten zijn.

Alsook blijft voeding heel belangrijk ivm toename of afname in vet% tijdens een kuur. Het vet% waar je de kuur mee begint heeft ook effect op het resultaat.

Een goede A:E verhouding zorgt voor minder bijwerkingen omdat androgenen en oestrogenen een tegengestelde van elkaar zijn en bepaalde negatieve werkingen (deels, dosisafhankelijk) tegengaan. Dat DHT varianten de omzetting naar oestrogeen kunnen verminderen is discutabel, dan zou er een interactie van het middel met het aromatase enzym moeten zijn. Wel is er een effect op SHBG, bepaalde enzymen en receptoren.

Cools, vraag over Proviron.
Maakt het tijdstip van inname uit en hoe je het inneemt? Stel je wil 25 mg gebruiken, moet je dan bijvoorbeeld de helft 's ochtends en de helft 's avonds nemen ivm halfwaardetijd? En maakt het nog uit of je het tijdens de maaltijd of op een nuchtere maag neemt?

Terug
Naar boven