AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Enige optie is je test verlagen bij deze dosissen. DHT alleen verlagen is dan soms niet voldoende omdat test en bold op zichzelf al androgeen zijn.

Je kan hogere dosis pompoenpit proberen, maar 3000mg is idd veel.

Maar ik ben off zit in mijn nakuur al 2 weken.....

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.246
Clomid op dit moment 25mg en dus niet bijzonder hoog. Zit dus niet aan de Nolva wat oestrogeen sterk blokkeert.

Dat is niet hoog inderdaad. Een licht fyto-oestrogeen zou kunnen helpen. Iets dan in een shampoo zit zou ik dan voor kiezen.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #7.250
Van uitgaande dat je een bulk kuur hebt gedaan, wanneer raad je aan te beginnen met een cut(ik dacht aan 500 onder onderhoud)?
En wat raad je aan qua kcal tijdens je pct? Ik eet nu op onderhoud tijdens mijn pct.

Cools,

Steeds vaker hoor ik van mensen dat ze een PCT doen die bestaat uit een combinatie van Chlomid en nolvadex.

Is dit aan te raden?

Van uitgaande dat je een bulk kuur hebt gedaan, wanneer raad je aan te beginnen met een cut(ik dacht aan 500 onder onderhoud)?
En wat raad je aan qua kcal tijdens je pct? Ik eet nu op onderhoud tijdens mijn pct.

Tot je eigen testosteron weer hersteld is. Dit is persoonsafhankelijk en het beste te meten middels een bloedonderzoek.

Cools,

Nog een vraagje, namelijk: Ik heb nu 14 weken tren/test erop zitten en ben nu 1 week gestopt met de kuur. In mijn laatste week kreeg ik ineens achter beide tepels kleine bobbeltjes achter mijn tepel (ter grootte van een mini erwt). Is het slim om nu al 20mg nolva te pakken, of nog een week te wachten op de PCT?

Is er overigens nog een kans dat deze kleine bobbeltjes verdwijnen?

• #7.255

500 onder onderhoud is idd voldoende tijdens cut kuur.

Wanneer te beginnen met de kuur hangt van de lengte, middelen en dosering van je bulk kuur af (herstel).

Tijdens pct zou ik ook op onderhoud gaan. Maar je kan er wel boven zitten, vettoename blijft beperkt door lager oestrogeen.

• #7.256
Cools,

Steeds vaker hoor ik van mensen dat ze een PCT doen die bestaat uit een combinatie van Chlomid en nolvadex.

Is dit aan te raden?

Dat wordt al langer gedaan in de VS en hier ook al een tijdje door sommigen. Is niet aan te raden, oestrogeen wordt meestal te sterk geblokkeerd. Of je zou de doseringen moeten aanpassen, maar zie het nut er niet van in omdat ze beiden gelijkend werken. Nolva raad ik sowieso niet aan vanwege mogelijke toxiciteitsproblemen.

• #7.257
Cools,

Nog een vraagje, namelijk: Ik heb nu 14 weken tren/test erop zitten en ben nu 1 week gestopt met de kuur. In mijn laatste week kreeg ik ineens achter beide tepels kleine bobbeltjes achter mijn tepel (ter grootte van een mini erwt). Is het slim om nu al 20mg nolva te pakken, of nog een week te wachten op de PCT?

Is er overigens nog een kans dat deze kleine bobbeltjes verdwijnen?

Je zou al kunnen beginnen met nolva, maar heeft meestal weinig nut bij tren.

Je kreeg het in de laatste week pas, dus vermoed dat het ook zelf weg zal gaan eenmaal de hormonen weer in balans zijn.

Dat wordt al langer gedaan in de VS en hier ook al een tijdje door sommigen. Is niet aan te raden, oestrogeen wordt meestal te sterk geblokkeerd. Of je zou de doseringen moeten aanpassen, maar zie het nut er niet van in omdat ze beiden gelijkend werken. Nolva raad ik sowieso niet aan vanwege mogelijke toxiciteitsproblemen.

Mocht ik nolva gebruiken, welke dosering raad je dan aan? En mocht ik toch voor Chlomid kiezen, welke dosering raad je dan aan?

Thanks!

Terug
Naar boven