Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Het gebruik van 19-nor derivaten in korte lichte kuurtjes doet hun grootste voordeel, namelijk snel herstel, teniet.

Now for the worst news: Deca Durabolin is a progestin (as are all nandrolones), unfortunately; it happens to stimulate the progesterone receptor 20% as well as progesterone itself (3), and this opens the door for many possible unwanted side effects (water retention, acne, etc...). It must be noted that most of those are rare, though. This also may be the major reason that Deca is such a suppressive drug when it comes to your natural testosterone levels. We can see from the chart below that a single measly 100mg injection of Deca Durabolin caused a total (100%) reduction of natural testosterone levels, and it took roughly a month to return those testosterone levels to baseline! All from 100mgs of Deca!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Weet ik , had het over spiermassa

Primobolan is een DHB-afgeleide, geen DHT. Dat is ook de reden dat het relatief mild is qua androgene bijwerkingen.

Dat maakt toch niks uit, DHB/DHT is een pot nat. Primo heeft toch ook de typische androgene dht bijwerkingen zoals beharing, acne, prostaat vergrotingen, haaruitval etc.
Werking is identiek.

Dat maakt toch niks uit, DHB/DHT is een pot nat. Primo heeft toch ook de typische androgene dht bijwerkingen zoals beharing, acne, prostaat vergrotingen, haaruitval etc.
Werking is identiek.
Wut? Dat het androgene bijwerkingen heeft lijkt me logisch - het zijn allen androgene anabole steroïden. Dat betekent niet dat deze androgene bijwerkingen bij alle steroïden sterk naar voren komen. Boldenone, Primobolan en Dianabol zijn DHB-derivaten en alle drie licht androgeen, terwijl DHT-varianten over het algemeen sterk androgeen zijn. Hoe kun je dat nou een pot nat noemen? Er zit duidelijk een verschil in de mate van androgene bijwerkingen.

• Topic Starter Topic Starter
Waar het van afgeleid is maakt niets uit. De eindstructuur wel (focus je daar op), deze bepaald hoe androgeen het is en hoeveel/of het omzet naar oestrogeen. Ook zoals bij deca of het zelf kan hechten aan de oestrogeenreceptor en of het kan hechten (en hoe sterk) met de progesteron en cortisol receptor, zoals trenbolone.

Primo is even androgeen en anabool als testosteron. Primo zet niet om naar oestrogeen, testosteron wel. Dat is het enigste wat telt. En beiden hechten aan geen enkele andere receptor.

Omzetting naar DHT is ook wel belangrijk. Gezien dit het sterkste androgeen en anabool in het lichaam is. Daarom is tren zo sterk, even androgeen als DHT. Spijtig genoeg moet androgene waarde(bijwerking) zo laag mogelijk en anabole zo hoog mogelijk. En is hechting aan andere receptoren iets wat je zeker moet vermijden.

Voor een man is primo en test de beste combi in verhouding met de androgene activititeit en anabole waarde. We maken niet voor niets testosteron zelf aan.

Alleen moet een deel van de omzetting naar oestrogeen vermeden worden. Dit zonder anti-e's met een gelijkend anabool, dus primobolan.

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 14:49 ----------

Hoe sterk is deca dan btw? Aangezien het al op 50 mg sterk onderdrukt + langzaam herstel. Hoe anabool is deca als je het vergelijkt met test?

Is een 25% sterker op papier, dit omdat oestrogeen de anabole werking ook ondersteund. Je lichaam heeft ook voldoende vocht nodig bij je spiercellen voor optimale groei (een van de functies van oestrogeen).

Maar het onderdrukt zo sterk omdat het even sterk omzet naar oestrogeen als testosteron en nog eens oestrogeen zelf is. Oestrogeen is een sterkere onderdrukker van test dan androgenen zelf.

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 14:51 ----------

Toch zit hier een paradox in denk ik.
-Er zijn personen die wel een verhoogd libido krijgen door het gebruik van een oral only zoals winstrol bijvoorbeeld. winstrol is net als primo een dht afgeleide/derivaat. dus dit zou dan volgens de theorie niet kunnen kloppen.

-Winstrol/anavar en primo zijn dht derivaten. dht stimuleert het libido. als je dht remmers zou innenemen zoals het veel besproken finasteride heeft dit een negatief impact op je libido, spermaproductie enz.
Dus m.a.w. dht is juist belangrijk voor je libido etc.

Klopt dus niet helemaal..:p

Dit is omdat het niet uitmaakt waar het van afgeleid is. Gaat om de eindstructuur (androgene, anabole en oestrogene uitwerking)

Mijn gehele eerste post gaat over dit, was de bedoeling van het topic.

Laatst bewerkt:
Waar het van afgeleid is maakt niets uit. De eindstructuur wel (focus je daar op), deze bepaald hoe androgeen het is en hoeveel/of het omzet naar oestrogeen. Ook zoals bij deca of het zelf kan hechten aan de oestrogeenreceptor en of het kan hechten (en hoe sterk) met de progesteron en cortisol receptor, zoals trenbolone.

Primo is even androgeen en anabool als testosteron. Primo zet niet om naar oestrogeen, testosteron wel. Dat is het enigste wat telt. En beiden hechten aan geen enkele andere receptor.

Omzetting naar DHT is ook wel belangrijk. Gezien dit het sterkste androgeen en anabool in het lichaam is. Daarom is tren zo sterk, even androgeen als DHT. Spijtig genoeg moet androgene waarde(bijwerking) zo laag mogelijk en anabole zo hoog mogelijk. En is hechting aan andere receptoren iets wat je zeker moet vermijden.

Voor een man is primo en test de beste combi in verhouding met de androgene activititeit en anabole waarde. We maken niet voor niets testosteron zelf aan.

Alleen moet een deel van de omzetting naar oestrogeen vermeden worden. Dit zonder anti-e's met een gelijkend anabool, dus primobolan.

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 14:49 ----------

Is een 25% sterker op papier, dit omdat oestrogeen de anabole werking ook ondersteund. Je lichaam heeft ook voldoende vocht nodig bij je spiercellen voor optimale groei (een van de functies van oestrogeen).

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 14:51 ----------

Dit is omdat het niet uitmaakt waar het van afgeleid is. Gaat om de eindstructuur (androgene, anabole en oestrogene uitwerking)

Mijn gehele eerste post gaat over dit, was de bedoeling van het topic.

Ja maar dan blijft de vraag, of testosteron altijd nodig is icm primo

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:07 ----------

Wut? Dat het androgene bijwerkingen heeft lijkt me logisch - het zijn allen androgene anabole steroïden. Dat betekent niet dat deze androgene bijwerkingen bij alle steroïden sterk naar voren komen. Boldenone, Primobolan en Dianabol zijn DHB-derivaten en alle drie licht androgeen, terwijl DHT-varianten over het algemeen sterk androgeen zijn. Hoe kun je dat nou een pot nat noemen? Er zit duidelijk een verschil in de mate van androgene bijwerkingen.

Theoretisch ja, maar ik weet zeker dat jij het verschil niet merkt tussen een dht en dhb variant.

Ja maar dan blijft de vraag, of testosteron altijd nodig is icm primo

Als je niet meer dan 200mg primo, anavar of winstrol gebruikt per week niet perse. Maar als je meer aan totale stof wil zetten kan die stof het beste testosteron zijn aan een gelijke dosis.

Laatste tabel in de link laat het effect op de prostaat (richtlijn androgene waarde) en de kringspier (anabole waarde zien).
http://www.ergogenics.org/eerst.html

Ergogenics is dat je enige bron?

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:12 ----------

Als je niet meer dan 200mg primo, anavar of winstrol gebruikt per week niet perse. Maar als je meer aan totale stof wil zetten kan die stof het beste testosteron zijn aan een gelijke dosis.

Primo is dan een DHB, Anavar en Winstrol Dht varianten.
Androgene bijwerkingen van primo zijn identiek aan winstrol en anavar.
Dus Tylor Zyth, wat is het verschil dan?

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:13 ----------

Lvert toch niks op 200 mg primo? voor de vrouwen misschien?;)

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:14 ----------

Wat is de meerwaarde van 200 mg primo bij test 250 mg vraag ik me af. zou je echt minder gains krijgen als je de primo zou weg laten?

Ergogenics is dat je enige bron?

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:12 ----------

Primo is dan een DHB, Anavar en Winstrol Dht varianten.
Androgene bijwerkingen van primo zijn identiek aan winstrol en anavar.
Dus Tylor Zyth, wat is het verschil dan?

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:13 ----------

Lvert toch niks op 200 mg primo? voor de vrouwen misschien?;)

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 15:14 ----------

Wat is de meerwaarde van 200 mg primo bij test 250 mg vraag ik me af. zou je echt minder gains krijgen als je de primo zou weg laten?

Nee het onderzoek verbonden aan het artikel van ergogenics ;) Plus alles op pagina 1. Plaats artikels ergogenics omdat het makkelijker leest voor de meeste.

Er zijn 3 mogelijke meetmethodes voor de anabole/androgene activiteit van een anabool. Deze staan in post 1 beschreven. Wat ik nu plaatst is de oudste en makkelijkste meetmethode.

Androgene bijwerkingen hebben niets te maken met de afleiding nogmaals, maar met het eindmolecuul. Je kan een DHT afgeleide zelfs naar oestrogeen laten omzetten met de nodige aanpassingen.

Comparative androgenic, myotrophic and antigonadotrophic properties of some anabolic steroids.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0039128X70800046

Je kan molecuul van DHT afleiden en het minder androgeen maken dan test als je wil. Zoals met anavar gedaan is. En je kan de anabole waarde verhogen of verlagen. Hangt allemaal van het totale molecuul en zijn interacties af.

Tuurlijk levert 200mg primo wat op. Je maakt zelf gemiddeld 50mg test per week aan. 200mg primo is ongeveer 3 keer meer androgeen dan je lichaam aanmaakt. 3x ;) dat is al heel wat voor je lichaam.

Voor een vrouw is dit 23x meer dan eigen aanmaak.

En wat primo toevoegd aan test? Nou op 200primo-250test 6x eigen aanmaak met gelijke anabole waarde. Minder omzetting naar oestrogeen dan hetzelfde aan test alleen.

Laatst bewerkt:
Dus met test/primo 250/200 6-8 weken en dat 2x per jaar kun je leuk gainen en toch gezond blijven?!

Yep ;)

Ik wil, als ik een tijd of ben deze kuur wel es proberen. Ik geloof gewoon niet dat ik op 108 kg en al tijden goed aan het eten van die lage test en primo een x-aantal kilo's ga bijkomen.

Cools, wat is je mening omtrent aromasin tijdens de nakuur?

maar het klinkt te mooi om waar te zijn. elke keer neemt je netto gains natuurlijk wel af anders zou je na 3 jaar en 6 kuurtjes mr universe kunnen zijn:D;)

Ja dat klopt :P Je hebt ook een grens bij het kuren. Pro's gaan daar over met hgh, insuline en igf-1 dan ;)

Maar met deze combi kom je net zoals bij de zwaardere kuren aan die grens. Of je moet blijven kuren om over die grens te blijven.

---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 22:49 ----------

Ik wil, als ik een tijd of ben deze kuur wel es proberen. Ik geloof gewoon niet dat ik op 108 kg en al tijden goed aan het eten van die lage test en primo een x-aantal kilo's ga bijkomen.

Geloof het maar ;) Het lijkt laag, maar 6 keer meer dan je zelf aanmaakt. Dus hoger dan je denkt.

---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 22:50 ----------

Cools, wat is je mening omtrent aromasin tijdens de nakuur?

Nutteloos. Dan kan je beter puur primo zetten, heb je het niet nodig.

@Cools: je gaat steeds uit van 6 weken kuren. als ik 2 weken langer doorga kan het dan kwaad?

Is het waar dat je met winstrol meer droge massa opbouwt dan met anavar, waar je meer krachttoename van krijgt?

Kan geen kwaad, maar trager herstel door langere onderdrukking dan wel. Plus veel extra voordeel heeft het niet heb ik ondervonden uit testen.

Anavar is anaboler dan winstrol (op papier), dus lijkt me niet. Meestal is de winst gelijkend wel. Winstrol is alleen niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigingen.

Pro's zitten al voordat ze pro zijn aan hgh slin en alles hoor;)

Kan geen kwaad, maar trager herstel door langere onderdrukking dan wel. Plus veel extra voordeel heeft het niet heb ik ondervonden uit testen.

Anavar is anaboler dan winstrol (op papier), dus lijkt me niet. Meestal is de winst gelijkend wel. Winstrol is alleen niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigingen.

Wederom bedankt voor je reactie.

Terug
Naar boven