MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Heb je nu al acne dan?
500 mg is veels te weinig bro;)

op dit moment nog niet, maar als ik er last van krijg (zoals in mijn jeugd wil ik voorbereid zijn)

@Cools, bedankt voor deze info.
geen wonder dat de dokters zo lang wachten om dit voor te schrijven...

Ik heb niet zon hoop dat 250 test en 200 primo voor 6 weken veel zullen doen, daarom zit ik aan de test e 500 mg voor 12 weken. misschien dat ik als 2de cut kuur 250 test en 200 primo neem

Ik heb het hele topic doorlezen en ga morgen starten met het cools kuurtje.
enige wat ik ga veranderen is 500mg test-e om te starten.
wss ga ik 1.5ml (375ml) test-e gebruiken omdat de vial dan opgebruikt zal zijn tegen het einde van de kuur.
primo blijft 200mg...

1e kuurtje zal je het meest gainen zou het gewoon op 500 test e houden

Cools, is 4 maanden tijd off tussen deze 6 weken kuurtjes meer dan voldoende?

Cools,

Ik ben zaterdag begonnen met 250mg test/200mg primo.
Nu zijn m'n ballen al de helft kleiner geworden.
Bij mij atroferen ze egt direct, niet pas na 3a4 weken.
Is het in mijn geval verstandig om wel hcg te nemen?

Ben van plan om de 6 weken aan te houden.
10 dagen lang nakuren met 50mg clomid.

Weeg nu 105 kilo op 12%
Doel einde van de kuur is 100+ op 8%

Ga je een logje bijhouden? :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Super fysiologische hoeveelheden test/primo enz wel?

Natuurlijk is het een zwaar medicijn.
Ben ik eens.
Maar 20 mg eod of ed tijdens kuur wil ik wel eens wat van zien;)

Appels en peren ;) Je kan deze niet vergelijken.

Het is niet alleen zwaar, maar dodelijk voor je cellen (beschadigd organen) en beschadigd dna nog eens :P

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 23:29 ----------

Cools, is 4 maanden tijd off tussen deze 6 weken kuurtjes meer dan voldoende?

Zeker ;)

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 23:30 ----------

1e kuurtje zal je het meest gainen zou het gewoon op 500 test e houden

Waarom? Meer oestrogeenvorming, teveel zelfs. Dus combi primo stukken beter. Primo is afgeleide van testosteron met dezelfde anabole waarde, maar zet niet om naar oestrogeen. Dus in combinatie met test een goede balans met oestrogeen. Of wil je wat meer vrouwlijk zijn? :p

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 23:32 ----------

wss ga ik 1.5ml (375ml) test-e gebruiken omdat de vial dan opgebruikt zal zijn tegen het einde van de kuur.
primo blijft 200mg...

Dat is niet correct ;) Het is niet omdat je meer in een flesje hebt dat alles op moet. Just try 250-200 ;)

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 23:33 ----------

Ik heb niet zon hoop dat 250 test en 200 primo voor 6 weken veel zullen doen, daarom zit ik aan de test e 500 mg voor 12 weken. misschien dat ik als 2de cut kuur 250 test en 200 primo neem

Check resultaten van 2 gebruikers hier ;)

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 23:33 ----------

op dit moment nog niet, maar als ik er last van krijg (zoals in mijn jeugd wil ik voorbereid zijn)

@Cools, bedankt voor deze info.
geen wonder dat de dokters zo lang wachten om dit voor te schrijven...

id ;)

Waarom? Meer oestrogeenvorming, teveel zelfs. Dus combi primo stukken beter. Primo is afgeleide van testosteron met dezelfde anabole waarde, maar zet niet om naar oestrogeen. Dus in combinatie met test een goede balans met oestrogeen. Of wil je wat meer vrouwlijk zijn? :p
Volgens mij heb ik overal gelezen dat primo zwakker is dan testosteron...

Nog even een vraagje, als je bij een kuur dus gyno krijgt of je hebt bijv al gyno maar tijdens de kuur word het erger wat zou jij aanraden?

Volgens mij heb ik overal gelezen dat primo zwakker is dan testosteron...

Denken mensen omdat het niet naar oestrogeen omzet. En dit geeft dus minder vocht, dus minder massa lijkt het.

Maar op pagina 1 zie je de anabole/androgene waardes in vitro en in vivo. De hechting en activatie op de androgene receptor is ongeveer hetzelfde. Dit is omdat het een afgeleide is waarvan ze alleen de structuur hebben veranderd zodat het niet naar oestrogeen omzet.

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 00:13 ----------

Nog even een vraagje, als je bij een kuur dus gyno krijgt of je hebt bijv al gyno maar tijdens de kuur word het erger wat zou jij aanraden?

test-primo gebruiken ;) dan krijg je het niet.

primo blijft 200mg...

Stel je wil toch 375mg test e gebruiken, hoeveel primo zou je dan ook nemen om de oestrogenen binnen de perken te houden?

Wat vind jij van tren dan Cools'? :D

Ook al lekker op 200

ik d8 altijd dat je geen gyno kon krijgen met een normale kuur + een goed nakuur.

Bij bijv een test kuur heb je alsnog meer test in je systeem dan oestrogeen en ik las dat gyno optrad als je meer oestrogeen in je systeem had dan test of heb ik het verkeerd gelezen?

Dan kan je best wel een lichte dosis hcg nemen. Dit betekent dat dit niet jou eerste kuur is en dat je al langer en zwaarder hebt gekuurd. Hoe meer en hoe langer je kuurt, hoe gevoeliger je systeem wordt aan bijwerkingen.

500iu per week zou ik dan zetten. Maar als je atrofie na een kuur snel herstelt is het niet nodig.

Oke super, ik ga 500iu hcg per week zetten voor de zekerheid.

Nope ik ga niet loggen.
Ik zal eind van de kuur hier m'n bevindingen posten, met voor en na foto's.
Dat is misschien wel intressant. ;)

Sta er nu zo bij:
5b5qw8.jpg

2rcblfo.jpg

Wat vind jij van tren dan Cools'? :D

Ook al lekker op 200

Tren is regelrecht toxisch voor je lichaam :p Kan je evengoed DHT gebruiken, is even androgeen. Alleen hecht tren even sterk aan de progesteronreceptor nog eens en voor de helft aan de recepor waar cortisol aan hecht ;) Dus niet aan te raden.

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 15:12 ----------

Stel je wil toch 375mg test e gebruiken, hoeveel primo zou je dan ook nemen om de oestrogenen binnen de perken te houden?

Moeilijk te zeggen, omdat een gelijke verhouding niet betekent minder oestrogeen perse. Dit is omda test en primo gelijke kansen hebben om aan het aromatase enzym te hechten. Maar hoe meer testosteron, hoe actiever je aromatase enzym kan worden. En hoe gevoeliger je oestrogeenreceptoren.

Heb al eens getest op iemand 200primo-350test. Wat dus alleen meer vocht gaf.

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 15:15 ----------

ik d8 altijd dat je geen gyno kon krijgen met een normale kuur + een goed nakuur.

Bij bijv een test kuur heb je alsnog meer test in je systeem dan oestrogeen en ik las dat gyno optrad als je meer oestrogeen in je systeem had dan test of heb ik het verkeerd gelezen?

Niet perse, het hangt af van de gevoeligheid van je oestrogeenreceptoren vooral. De verhouding test-oestrogeen maakt weinig uit. Hoe meer oestrogeen, hoe meer kans gyno en dus vocht.

Maar side note, je hebt altijd meer test (androgenen) in je systeem dan oestrogeen. Of je moet de pil al beginen slikken ;)

Laatst bewerkt:
is er niet iets wat ik gelezen heb in je testbooster topic wat dit aromatase enzym ook beinvloed?

is er niet iets wat ik gelezen heb in je testbooster topic wat dit aromatase enzym ook beinvloed?

Er zijn aromatase inhibitors inderdaad. Maar die zorgen uiteindelijk voor een actiever aromatase enzym, waardoor herstel na je kuur moeilijker gaat.

Dus de kuur moet goed zitten om dit te vermijden.

Ok, begrepen :-)

@Cools: wat vind je van de combo?

Anavar 30-40 mg
Test 250 mg
Deca 200 mg

Terug
Naar boven