AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

@Cools: wat vind je van de combo?

Anavar 30-40 mg
Test 250 mg
Deca 200 mg
Laat me raden:
Teveel oestrogeen (= teveel vocht etc wat je vervolgens weer kwijt raakt), teveel onderdrukking (= te zwaar herstel dus nog meer verlies van massa), oftewel extra gains wat je naar afloop allemaal weer kwijtraakt.

Kwijtraakt :roflol: ken zon vriend die helemaal niks af weet van kuren heeft alleen maar 500 mg test gedaan en 500 mg test en 500 mg deca en hij is huge. (4 jaar natty nu) en is de grootste van mn gym

Mensen focussen zich teveel op kilo's.
Wat moet je met al dat vocht?
Voeding lijft de sleutel.

• Topic Starter Topic Starter
Laat me raden:
Teveel oestrogeen (= teveel vocht etc wat je vervolgens weer kwijt raakt), teveel onderdrukking (= te zwaar herstel dus nog meer verlies van massa), oftewel extra gains wat je naar afloop allemaal weer kwijtraakt.

Ongeveer :p 200mg deca icm 250test-e heb ik al getest op anderen. En het gaf 1 a 2 kilo meer vocht dan test-primo.

6 weken deca is ook te doen voor herstel nog.

Maar inderdaad, hoe meer oestrogeen, hoe meer vocht. En hoe meer kilo's aan vochtmassa.

---------- Post toegevoegd 3 May 2013 om 22:19 ----------

@Cools: wat vind je van de combo?

Anavar 30-40 mg
Test 250 mg
Deca 200 mg

Ofwel anavar of deca. En anavar op 30mg dan.

---------- Post toegevoegd 3 May 2013 om 22:23 ----------

Mensen focussen zich teveel op kilo's.
Wat moet je met al dat vocht?
Voeding lijft de sleutel.

Inderdaad. En buiten voeding is het zeer belangrijk zo snel mogelijk herstel van eigen test aanmaak na je kuur.

Je mag vreten wat je wil als je test niet op pijl is ga je altijd spieren inleveren. Plus zorgt test voor lipolyse, vetafbraak dus. Eigen aanmaak laag is dus meer vet.

Ik kwam in men eerste kuren ook 8 tot zelfs 12 kilo bij, maar wat ben je er idd mee. Je bouwt nogal wat vocht (en vet) op bij bepaalde kuren (wat je vrij lang kan vasthouden). Dit zie je niet altijd (alles), want je spiercellen bevatten ook vocht. Dit geeft ook massa en het lijkt of de spieren groter zijn. Maar we willen pure spiermassa.

En meer dan 5 kilo pure spiermassa bij een aas kuur wil ik nog wel eens zien. En 2 a 3 kilo pure spiermassa is al heel wat.

Laatst bewerkt:
Ongeveer :p 200mg deca icm 250test-e heb ik al getest op anderen. En het gaf 1 a 2 kilo meer vocht dan test-primo.

6 weken deca is ook te doen voor herstel nog.

Maar inderdaad, hoe meer oestrogeen, hoe meer vocht. En hoe meer kilo's aan vochtmassa.

---------- Post toegevoegd 3 May 2013 om 22:19 ----------

Ofwel anavar of deca. En anavar op 30mg dan.

---------- Post toegevoegd 3 May 2013 om 22:23 ----------

Inderdaad. En buiten voeding is het zeer belangrijk zo snel mogelijk herstel van eigen test aanmaak na je kuur.

Je mag vreten wat je wil als je test niet op pijl is ga je altijd spieren inleveren. Plus zorgt test voor lipolyse, vetafbraak dus. Eigen aanmaak laag is dus meer vet.

Ik kwam in men eerste kuren ook 8 tot zelfs 12 kilo bij, maar wat ben je er idd mee. Je bouwt nogal wat vocht (en vet) op bij bepaalde kuren (wat je vrij lang kan vasthouden). Dit zie je niet altijd (alles), want je spiercellen bevatten ook vocht. Dit geeft ook massa en het lijkt of de spieren groter zijn. Maar we willen pure spiermassa.

En meer dan 5 kilo pure spiermassa bij een aas kuur wil ik nog wel eens zien. En 2 a 3 kilo pure spiermassa is al heel wat.

Cools: is het mogelijk om een anavar only 30 mg per dag gedurende 4-5 weekjes te nemen (100 tab) en daarbij behalve krachtwinst ook een beetje droge massa mee te kunnen opbouwen of is dat erg minimaal voor iemand van bijna 100 kg?

Jazeker, je neemt nog altijd 6 keer meer in dan je eigen aanmaak ;) Je maakt gemiddeld een 5mg test per dag aan (max 7)

Zou het eens 4 weekjes proberen, als het niet bevalt kan je volgende keer aanpassen.

Cools, kun je iets vertellen over wat anavar only bij je proefpersonen met hun libido en gemoedstoestand deed?

Cools, kun je iets vertellen over wat anavar only bij je proefpersonen met hun libido en gemoedstoestand deed?

Gezien de dosis was er geen negatief effect op libido of gemoedstoestand. Hogere dosissen kunnen dit wel omdat anavar niet naar oestrogeen omzet. Dus een middel die dit niet doet kan je best niet hoger dan 200mg per week nemen. Of je moet er test bij zetten, maar dan zet je een gelijke dosis test erbij.

Gezien de dosis was er geen negatief effect op libido of gemoedstoestand. Hogere dosissen kunnen dit wel omdat anavar niet naar oestrogeen omzet. Dus een middel die dit niet doet kan je best niet hoger dan 200mg per week nemen. Of je moet er test bij zetten, maar dan zet je een gelijke dosis test erbij.
Makes sense, thanks!

@Cools: je verklaart dat primo even anabool en androgeen is dan test. als dat zo zou zijn, waarom wordt dan geadviseerd om er test bij te nemen? het is dan toch dubbel op? of mis ik iets?

@Cools: je verklaart dat primo even anabool en androgeen is dan test. als dat zo zou zijn, waarom wordt dan geadviseerd om er test bij te nemen? het is dan toch dubbel op? of mis ik iets?
Als ik het goed begrijp:
Primobolan zorgt ervoor dat er minder oestrogeen kan worden gevormd, aangezien het niet kan worden omgezet tot oestrogeen, maar wel (net als testosteron) aan het aromatase-enzym bindt. Het gevolg is een tekort aan oestrogeen. Als je naast primobolan ook testosteron toedient, heb je weer meer omzetting tot oestrogeen en hef je dit tekort op. Daarnaast is het überhaupt een goed idee om testosteron te laten meelopen, omdat primobolan onderdrukt en er daardoor voor zorgt dat je een tekort aan testosteron krijgt. Dit is niet goed, aangezien testosteron van belang is voor vele processen in het lichaam (libido, regulatie van cognitieve en fysieke energie, bloedplaatjesaggregatie, etc). Goed, primobolan is een relatief lichte onderdrukker, en bij Cools zijn kuurtje wordt er maar 6 weken AAS toegediend, maar toch.

Ongeveer zoals Tylor zeth zegt. Maar het gaat specifiek om de omzetting van test naar oestrogeen. Je hebt dit nodig ter bescherming van lichaamscellen, optimale spiergroei en coïtusuele functies te ondersteunen.

Als ik het goed begrijp:
Primobolan zorgt ervoor dat er minder oestrogeen kan worden gevormd, aangezien het niet kan worden omgezet tot oestrogeen, maar wel (net als testosteron) aan het aromatase-enzym bindt. Het gevolg is een tekort aan oestrogeen. Als je naast primobolan ook testosteron toedient, heb je weer meer omzetting tot oestrogeen en hef je dit tekort op. Daarnaast is het überhaupt een goed idee om testosteron te laten meelopen, omdat primobolan onderdrukt en er daardoor voor zorgt dat je een tekort aan testosteron krijgt. Dit is niet goed, aangezien testosteron van belang is voor vele processen in het lichaam (libido, regulatie van cognitieve en fysieke energie, bloedplaatjesaggregatie, etc). Goed, primobolan is een relatief lichte onderdrukker, en bij Cools zijn kuurtje wordt er maar 6 weken AAS toegediend, maar toch.

Toch zit hier een paradox in denk ik.
-Er zijn personen die wel een verhoogd libido krijgen door het gebruik van een oral only zoals winstrol bijvoorbeeld. winstrol is net als primo een dht afgeleide/derivaat. dus dit zou dan volgens de theorie niet kunnen kloppen.

-Winstrol/anavar en primo zijn dht derivaten. dht stimuleert het libido. als je dht remmers zou innenemen zoals het veel besproken finasteride heeft dit een negatief impact op je libido, spermaproductie enz.
Dus m.a.w. dht is juist belangrijk voor je libido etc.

Klopt dus niet helemaal..:p

Toch zit hier een paradox in denk ik.
-Er zijn personen die wel een verhoogd libido krijgen door het gebruik van een oral only zoals winstrol bijvoorbeeld. winstrol is net als primo een dht afgeleide/derivaat. dus dit zou dan volgens de theorie niet kunnen kloppen.

-Winstrol/anavar en primo zijn dht derivaten. dht stimuleert het libido. als je dht remmers zou innenemen zoals het veel besproken finasteride heeft dit een negatief impact op je libido, spermaproductie enz.
Dus m.a.w. dht is juist belangrijk voor je libido etc.

Klopt dus niet helemaal..:p
Primobolan is een DHB-afgeleide, geen DHT. Dat is ook de reden dat het relatief mild is qua androgene bijwerkingen.

Hoe sterk is deca dan btw? Aangezien het al op 50 mg sterk onderdrukt + langzaam herstel. Hoe anabool is deca als je het vergelijkt met test?

Het gebruik van 19-nor derivaten in korte lichte kuurtjes doet hun grootste voordeel, namelijk snel herstel, teniet.

Now for the worst news: Deca Durabolin is a progestin (as are all nandrolones), unfortunately; it happens to stimulate the progesterone receptor 20% as well as progesterone itself (3), and this opens the door for many possible unwanted side effects (water retention, acne, etc...). It must be noted that most of those are rare, though. This also may be the major reason that Deca is such a suppressive drug when it comes to your natural testosterone levels. We can see from the chart below that a single measly 100mg injection of Deca Durabolin caused a total (100%) reduction of natural testosterone levels, and it took roughly a month to return those testosterone levels to baseline! All from 100mgs of Deca!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven