AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Cools: Ik heb een vraagje over het volgende:

Toen ik test/mast/deca pakte werd ik droger en zwaarder (5 kg)
Nu 3 weken na mijn nakuur begin ik snel een wat vollere buik te krijgen... is dat normaal? noemen ze dat geen oestrogeen rebound?
Ik zit nu een beetje in dubio: ga ik enerzijds minder kcal eten en wat meer cardio erin gooien met de kans dat ik mijn zuurverdiende massa gaat verliezen of moet ik hierin een evenwicht zien te vinden door misschien alleen wat meer cardio toe te voegen maar wel het zelfde aantal kcal te blijven eten om geen massa te verliezen?

Thanks maestro.
 
Cools: Ik heb een vraagje over het volgende:

Toen ik test/mast/deca pakte werd ik droger en zwaarder (5 kg)
Nu 3 weken na mijn nakuur begin ik snel een wat vollere buik te krijgen... is dat normaal? noemen ze dat geen oestrogeen rebound?
Ik zit nu een beetje in dubio: ga ik enerzijds minder kcal eten en wat meer cardio erin gooien met de kans dat ik mijn zuurverdiende massa gaat verliezen of moet ik hierin een evenwicht zien te vinden door misschien alleen wat meer cardio toe te voegen maar wel het zelfde aantal kcal te blijven eten om geen massa te verliezen?

Thanks maestro.

Dat kan door extra vocht, je kan het een rebound noemen maar tijdens de nakuur wordt een groot deel van je oestrogeen geblokkeerd en is normaal dat x aantal tijd erna oestrogeen weer beter zijn werk kan doen. Dit kan dus even extra vocht geven tot de verhouding met androgeen weer goed is.

Met cutten wachten tot je hersteld bent, zo behoud je meeste spiermassa na kuur.
 
Dat kan door extra vocht, je kan het een rebound noemen maar tijdens de nakuur wordt een groot deel van je oestrogeen geblokkeerd en is normaal dat x aantal tijd erna oestrogeen weer beter zijn werk kan doen. Dit kan dus even extra vocht geven tot de verhouding met androgeen weer goed is.

Met cutten wachten tot je hersteld bent, zo behoud je meeste spiermassa na kuur.

Dank je wel Cools.
 
Kan je eens even naar men bloedwaardes kijken? eind augustus mijn pct afgerond na dit kuurtje :

1-9test p 100mg eod
1-9mast p 100mg eod
1-10 hcg 1000iu/week
10-14 nolva 20mg ed

Oestradiol < 30 btw

bg1ylf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar zeker nog herstellende. Je nolva was ook vrij hoog gedoseerd en lang genomen. Dit is niet altijd positiever voor herstel, zeker niet bij korte esters en hcg tijdens.
 
cools ik die blast cruise en zetten geen hcg omdat ik daar snel gyno van kreeg

nu heb ik een kinderwens en hoor vaak dat hcg blasten 3 maanden op 1500ui 3x pw vaak zorgd voor vruchtbaarheid...maar ook lees ik dat hcg misvormd zaad kan geven

wat zou jou advies zijn?
 
cools ik die blast cruise en zetten geen hcg omdat ik daar snel gyno van kreeg

nu heb ik een kinderwens en hoor vaak dat hcg blasten 3 maanden op 1500ui 3x pw vaak zorgd voor vruchtbaarheid...maar ook lees ik dat hcg misvormd zaad kan geven

wat zou jou advies zijn?

Ga je off of wil je tijdens de blast / cruise vruchtbaar zijn?
 
Cools, ik merk nou ik meerdere keren gekuurd heb dat ik vaker moet pissen, ook vooral er snachts uit moet om te pissen soms 2x (ben nu al een tijdje off)

Ik neem aan dat dat met je prostaat te maken heeft?! Ik meen weleens te hebben gelezen dat dit door winstrol en tren kan komen.

Wat zou ik hier tegen kunnen nemen?
 
Cools, ik merk nou ik meerdere keren gekuurd heb dat ik vaker moet pissen, ook vooral er snachts uit moet om te pissen soms 2x (ben nu al een tijdje off)

Ik neem aan dat dat met je prostaat te maken heeft?! Ik meen weleens te hebben gelezen dat dit door winstrol en tren kan komen.

Wat zou ik hier tegen kunnen nemen?

Hoe androgener de middelen, hoe sterker het (groei)effect op de prostaat. En tren is heeel androgeen, winstrol is ook sterker dan meeste denken.

Red maca is je beste optie, maar zaagtandpalm bv. werkt ook.
 
Cools

Ik had al een topic geplaast maar ik vroeg me af: ik heb nog een potje finasteride staan van ep, exp date is 07-17.
Kan ik deze nog gebruiken, of heeft het geen werking meer?

Alvast bedankt!
 
cools ik die blast cruise en zetten geen hcg omdat ik daar snel gyno van kreeg

nu heb ik een kinderwens en hoor vaak dat hcg blasten 3 maanden op 1500ui 3x pw vaak zorgd voor vruchtbaarheid...maar ook lees ik dat hcg misvormd zaad kan geven

wat zou jou advies zijn?

Als je blast kan je daarom best test verlagen, dan is hcg meestal wel mogelijk. Bij 500-750iu 2x/week moet je al aan een verlaging van 150mg denken.

Hcg (werking als LH) stimuleert de kwantiteit (hoeveelheid) van spermacellen, maar het is vooral hmg (bevat FSH) die de kwaliteit beïnvloed.

Daarom dat je meer misvormde spermacellen hebt bij hogere dosissen hcg (meer spermacellen, meer kan op vervormingen bij lager fsh in verhouding).
 
Cools

Ik had al een topic geplaast maar ik vroeg me af: ik heb nog een potje finasteride staan van ep, exp date is 07-17.
Kan ik deze nog gebruiken, of heeft het geen werking meer?

Alvast bedankt!

Die kan je gerust nog gebruiken. Meestal is het 2 jaar langer goed/werkzaam na vervaldatum, maar dit is bij medicatie waar je de productiedatum en hulpstoffen weet. Maar zolang het droog blijft en er is geen zichtbare verkleuring kan je het meestal nog gebruiken.
 
Als je blast kan je daarom best test verlagen, dan is hcg meestal wel mogelijk. Bij 500-750iu 2x/week moet je al aan een verlaging van 150mg denken.

Hcg (werking als LH) stimuleert de kwantiteit (hoeveelheid) van spermacellen, maar het is vooral hmg (bevat FSH) die de kwaliteit beïnvloed.

Daarom dat je meer misvormde spermacellen hebt bij hogere dosissen hcg (meer spermacellen, meer kan op vervormingen bij lager fsh in verhouding).

Er zijn vruchtbaarheidstesten die naast kwantiteit ook de beweeglijkheid van de spermacellen testen.

Is dit soort test volgens jou betrouwbaar om vruchtbaarheid te bepalen?
 
  • Like
Waarderingen: 88ja
Er zijn vruchtbaarheidstesten die naast kwantiteit ook de beweeglijkheid van de spermacellen testen.

Is dit soort test volgens jou betrouwbaar om vruchtbaarheid te bepalen?

Heb je ook een app voor dacht ik :P

Met bepaalde testen kan je al wat zien ja, maar om zeker te zijn kan je best naar een kliniek (of uitproberen op een vrouw).
 
(of uitproberen op een vrouw).

Haha lijkt me idd de beste optie :D

Ik zat vooral te denken dat de beweeglijkheid van de spermacellen misschien een indicatie kan zijn van de kwaliteit. Kwestie om de kans op complicaties/afwijkingen in te schatten.
 
Als je blast kan je daarom best test verlagen, dan is hcg meestal wel mogelijk. Bij 500-750iu 2x/week moet je al aan een verlaging van 150mg denken.

Hcg (werking als LH) stimuleert de kwantiteit (hoeveelheid) van spermacellen, maar het is vooral hmg (bevat FSH) die de kwaliteit beïnvloed.

Daarom dat je meer misvormde spermacellen hebt bij hogere dosissen hcg (meer spermacellen, meer kan op vervormingen bij lager fsh in verhouding).

moet ik hcg nu niet eerst blasten omdat ik lange tijd geen hcg heb gebruikt?

of werkt 750 ui 2x pw gewoon voldoende
 
Back
Naar boven