Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.321
Staat inderdaad duidelijk rode maca op.

Bij het proeven kan je de zuiverheid ook al checken. Meestal smaken onzuivere producten chemisch, maar kans is klein bij een heel concentraat zoals deze.

Ga morgen eens checken of er kleurverchil is tussen verschillende soorten in poedervorm.

Even nog een vraagje Cools:

Ik wil beginnen met Test/Primo 250/200 maar ik wil nolvadex 10 mg vanaf het begin laten meelopen om gyno tegen te gaan.
Dit omdat ik fina erbij ga gebruiken waardoor de kans op gyno kan toenemen.

Is dat een goed idee denk je?

Dank U

Ik wil beginnen met Test/Primo 250/200 maar ik wil nolvadex 10 mg vanaf het begin laten meelopen om gyno tegen te gaan.

Dank U
Nee, geen goed idee. Je moet nolvadex pas nemen als het tijdens de kuur duidelijk is dat gyno zich aan het vormen is. Als je iets mee wilt laten lopen om gyno te vermijden, dan gebruik je een AI (arimidex/aromasin/letrozole). Maar daar zitten ook weer nadelen aan, dus gebruik dit alleen als je zeker weet dat je gyno krijgt. En dat weet je niet, dus in dit geval moet je niets mee laten lopen.

• #1.324

Dank U

Is inderdaad geen goed idee.

Als je bang hebt voor gyno verlaag je test en verhoog je primo gelijk. Dus 200test-250primo of 150test-300primo. Of zelfs 100test-350primo.

Zo verlaag je omzetting naar oestrogeen zonder androgenen activiteit te verlagen.

Is inderdaad geen goed idee.

Als je bang hebt voor gyno verlaag je test en verhoog je primo gelijk. Dus 200test-250primo of 150test-300primo. Of zelfs 100test-350primo.

Zo verlaag je omzetting naar oestrogeen zonder androgenen activiteit te verlagen.

Kan je eigenlijk dezelfde VVM gains verwachten van 100test-350primo als met je standaard 250test-200primo Cool's kuurtje? Zo nee, hoeveel primo zou je er dan extra bij moeten zetten om op dezelfde gains uit te komen als het Cool's kuurtje? Alvast bedankt!

• #1.326
Kan je eigenlijk dezelfde VVM gains verwachten van 100test-350primo als met je standaard 250test-200primo Cool's kuurtje? Zo nee, hoeveel primo zou je er dan extra bij moeten zetten om op dezelfde gains uit te komen als het Cool's kuurtje? Alvast bedankt!

Dit gaat dezelfde gains geven. Dit gezien als je gyno krijgt op 200primo-250test je aromatase actiever is. Hierdoor is er bij verlaging van test een betere balans tussen test en oestrogeen.

Gebruik van fina is dan ook minder nodig omdat er minder omzetting naar DHT is door verlaging test.

Als je nolva en fina zou gebruiken bij test-primo, dan kan je beter alleen primo zetten. Dit omdat omzetting DHT verhinderd wordt en oestrogeen geblokkeerd. Dus dan blijft alleen de androgene werking over die primo geeft op zichzelf.

Oestrogeen en DHT ondersteunen de anabole effecten, dus volledige blokkering is niet aan te raden. Ook gezien voor libido en bescherming cellen door oestrogeen.

Beste is 200primo-250test de eerste week en 2de week 250primo-200test indien nodig. En verder test verder verlagen als het nodig is. Op deze manier kom je op de beste balans voor jou lichaam.

Dit gaat dezelfde gains geven. Dit gezien als je gyno krijgt op 200primo-250test je aromatase actiever is. Hierdoor is er bij verlaging van test een betere balans tussen test en oestrogeen.

Gebruik van fina is dan ook minder nodig omdat er minder omzetting naar DHT is door verlaging test.

Als je nolva en fina zou gebruiken bij test-primo, dan kan je beter alleen primo zetten. Dit omdat omzetting DHT verhinderd wordt en oestrogeen geblokkeerd. Dus dan blijft alleen de androgene werking over die primo geeft op zichzelf.

Oestrogeen en DHT ondersteunen de anabole effecten, dus volledige blokkering is niet aan te raden. Ook gezien voor libido en bescherming cellen door oestrogeen.

Beste is 200primo-250test de eerste week en 2de week 250primo-200test indien nodig. En verder test verder verlagen als het nodig is. Op deze manier kom je op de beste balans voor jou lichaam.

Ok maar je zal met test hoe dan ook altijd een omzetting hebben naar DHT.

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 15:10 ----------

Als je DHT blokt met fina krijg je meer vrij testosteron dus dat is dan toch weer goed voor libido?

• #1.328
Ok maar je zal met test hoe dan ook altijd een omzetting hebben naar DHT.

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 15:10 ----------

Als je DHT blokt met fina krijg je meer vrij testosteron dus dat is dan toch weer goed voor libido?

Er zal altijd omzetting zijn inderdaad.

Als je DHT omzetting verminderd krijg je niet meer vrij testosteron. DHT bind sterkste aan SHBG en als dit wegvalt zal test meer binden.

DHT is nodig voor goed libido in bepaalde mate. Dus als je test niet te hoog is geen probleem.

Bedankt interessant stukje, ik weet niet of mijn gyno uberhaupt door oestrogeen komt, bij mij is winstrol de oorzaak:
Kuur 1 dec 2012 - 50mg winstrol na 16 dagen afgebroken ivm gyno, vet+flinke schijf voornamelijk een 1 tepel (geen pijn of jeuk), nolva hielp geen moer maar wel netjes nagekuurd

Kuur 2- Mar-Jun 2013, 10 weken trendflow 4ml + 25mg proviron e.d., de gyno bleef hetzelfde maar pas toen ik er winstrol (ander merk maar blijkt wel zelfde UG) bij ging nemen op week 5 werd mijn gyno opeens weer erger. Voor mijn gevoel was wederom de winstrol de oorzaak. De nakuur van 4 weken nolva 20mg deed ook niets tegen de gyno

Nu 9 maanden later nog steeds een schijf maar gelukkig niet zichtbaar, vet is nagenoeg weg ivm 5kg cutten, nooit libido problemen gehad tijdens of na de kuren overigens.

Voor mij alleen nog maar injects overigens, over een week of 5 begin ik met jouw kuurtje. wordt uitvogelen voor me wat nu bij mij de oorzaak is van de gyno. Ik heb eens iets gelezen dat hormonale veranderingen in de lever het kunnen veroorzaken (wat winstrol doet dacht ik). Mocht jij een idee hebben wat het kan zijn dan hoor ik het graag. Ik neem nu sinds 2 weken mucuna pruriens en sinds vandaag vit b complex in de "hoop" dat het prolactine gerelateerd is, ook sinds gisteren red maca.

Laatst bewerkt:
  • #1.330
Ben je zeker dat het winstrol was? Had je last van vocht tijdens de kuur?

Ben je zeker dat het winstrol was? Had je last van vocht tijdens de kuur?

Tja ik heb uiteraard ook mijn twijfels of het beide keren echt winstrol was, beide keren binnen een paar dagen 2 kilo vocht erbij en droog werd ik er zeker niet van. Wel na een week al krachttoename maar geen last van gewrichten.
Ik kan me echter niet voorstellen dat als ik winstrol van 2 verschillende goed bekende UG merken bij verschillende suppliers koop dat er beide keren (ook) oxy of dianabol in zit, dan moet het forum hier vol staan met soortgelijke gyno verhalen...

Ik moet wel toegeven dat beide keren mijn bodyfat veel te hoog was, die zal over een weekje of 5 doorcutten als ik weer ga beginnen rond de 12 zijn.

Met jouw kuurtje ga ik uitzoeken wat voor mij kwa gyno een veilige test/primo verhouding is en die gebruik ik dan voor mijn vervolg kuren. Ik heb nu in ieder geval een bron die ik echt kan vertrouwen dus daar zal het niet zo snel meer aan liggen. In vials zit in ieder geval geen oxy:)

• #1.332
Dan is het geen winstrol geweest ;) Heb je dianabol ziten slikken waarschijnlijk en daardoor gyno.

Laatst bewerkt:
Dan is het geen winstrol geweest ;) Heb je dianabol ziten slikken waarschijnlijk en daardoor gyno.

Tja wie weet, maar dan had de nolva toch iets moeten doen ipv totaal niets, tenzij die nolva ook dianabol was :). Je moet er in ieder geval niet aan denken dat je 6 weken aan de oxy zit terwijl je denkt winstrol te nemen.
Wederom bedankt in ieder geval

• #1.334
Tja wie weet, maar dan had de nolva toch iets moeten doen ipv totaal niets, tenzij die nolva ook dianabol was :). Je moet er in ieder geval niet aan denken dat je 6 weken aan de oxy zit terwijl je denkt winstrol te nemen.
Wederom bedankt in ieder geval

Dianabol en oxy hechten zelf aan de oestrogeenreceptor, dus nolva helpt niet. Ook bij deca niet.

Heb zojuist de Red Maca van superfoods mogen ontvangen, heb deze in kleur en smaak vergelijken met de red maca van vitawelness (merk Sunfood). Beiden hebben die unieke smaak. De maca van superfoods is iets lichter in kleur dan Sunfood, wellicht is deze iets minder zuiver? Maar voor die prijs zeker een aanrader, je kan altijd wat meer nemen ;).

2013-09-27 15.22.52.jpg

Heb zojuist de Red Maca van superfoods mogen ontvangen, heb deze in kleur en smaak vergelijken met de red maca van vitawelness (merk Sunfood). Beiden hebben die unieke smaak. De maca van superfoods is iets lichter in kleur dan Sunfood, wellicht is deze iets minder zuiver? Maar voor die prijs zeker een aanrader, je kan altijd wat meer nemen ;).

Verwacht deze ok nog vandaag, zal dan ook wel wat pics droppen.

• #1.337

Dat deze iets lichter is kan met het productieproces te maken hebben. Minder zuiver zou ik niet zeggen gezien ze bij deze extracten alleen vocht ontrekken om zo het poeder te bekomen (concentraat noemt dat ipv extract).

Dianabol en oxy hechten zelf aan de oestrogeenreceptor, dus nolva helpt niet. Ook bij deca niet.
Wat zou dan wel (nog) helpen in dat geval denk je?

Ik kwam overigens een stukje tegen van getxxl bij een topic van iemand die ook gyno van winstrol only had gekregen, in zijn opinie kwam dat door "een verlaagde a:e verhouding als gevolg van onderdrukking van de HPG as" hij ging er verder niet op of wat er aan te doen was maar ik denk dat hij de verhouding Androgenen/Oestrogenen(E) bedoelde.
Ik heb wat topics van andere mensen gezien die ook van winny gyno kregen en het met aromasin weg kregen. Heeft aromosin uberhaupt nog nut om te nemen zoveel maanden erna?

• #1.339
Geen dianabol, oxy, deca of tren gebruiken ;)

De vraag is of die mensen ook echt wintrol hadden. Het zou mogelijk zijn, maar de kans is ontzettend klein volgend mij.

Aromasin nu nemen zou nog kunnen werken. Dit door je androgeen/oestrogeen verhouding naar androgeen te laten kantelen. Hierdoor is er een mogelijkheid dat borstweefsel terug krimpt.

Dus die red maca van superfoods is legit? Zit nu nog aan die maca van body en fit shop. Gvd 5 potjes gekocht :roflol:.

Terug
Naar boven