Fitness Seller

Het architectuurtopic

edwin1987

Competitive Bodybuilder
Waardering
2
Hallo allemaal,

Ik studeer HBO-bouwkunde en wil hierna waarschijnlijk naar de academie v/d bouwkunst om een opleiding als architect te volgen. Voor zover ik heb rondgekeken heb ik nog geen topic gezien over 'indrukwekkende gebouwen''. Daarom open ik bij deze een topic waarin ik(hopelijk jullie ook) foto's zal posten over gebouwen die mij boeien.

Ik doe dit om voor mezelf alles een beetje op een rijtje te kunnen zetten qua architectuur en omdat er waarschijnlijk genoeg mensen zijn die het kunnen waarderen. Althans dat hoop ik! Het gaat om moderne architectuur dus kom niet met griekse tempels aan! Ik zal elke week een andere architect behandelen.

allereerst Satiago Calatrava:

malmo_high_rise_2_2.jpg

Turning_Torso_3.jpg

Project:Twisting Torso
Oplevering:27 aug. 2005
Hoogte:190 m

Citaten van Calatrava:

"It is an astonishing building that still amazes me,"
"It changes when you look at it from different angles."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
lyon1.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Lyon-Airport-Station-2.jpg

Project:Lyon Airport station
Oplevering:1994

zijn filosofie achter het gebouw:
'The dramatic form of the central hall's superstructure derives from one of calatrava's sculptures: a balanced shape resembling a bird at the point of flight''

254119171_771f324566.jpg

Project:Orient station
Oplevering:1998

DSCF0822.jpg

science-museum-valencia-spain_11257.jpg

vetmus-nera4.jpg

Project:Science Museum
Oplevering:2004

Voor de liefhebbers nog wat videomateriaal:

Turning Torso: YouTube - The Turning Torso
3D Render: YouTube - 'Turning Torso' Toer rendered in Cheetah 3D
Arts Museum spreading his wings: YouTube - Calatrava Performance

Mooi hoor, maar wat ik me afvraag: in nederland zijn er toch niet zoveel bedrijven die tegenwoordig nog zulke exclusieve gebouwen laten zetten. Ik neem aan dat die namelijk al snel dubbele kunnen kosten van een 'normaal' gebouw.