MuscleMeat

Het EK 2012 topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
7.124
Laten we komende tijd hier alles over het EK plaatsen.
Net erg geschrokken van Nederland - Bulgarije. Het EK gaat voor Nederland tot de eerste ronde duren vrees ik. Oranje mist nog de angel die het nodig heeft en dan blijft er een heel erg matig elftal over.

Veel goede spelers zonder meer, maar wel maar 3 posities die sterk bezet kunnen worden want er blijft weinig over als je een sterspeler niet op zijn echte positie zet. Heel Nederland roept om alle sterren te laten spelen maar ik ben het met v.Basten eens dat je gewoon uit moet gaan van hun eigen positie en dus moet kiezen tussen Huntelaar of V. Persie in de spits en Sneijder of vdVaart als schaduw. We hebben gezien dat een v.Persie en vdVaart geen buitenspelers zijn maar dat weten we eigenlijk al jaren.

Huntelaar spits, Van Persie op 10. Afellay en Robben op de vleugels. Sneijder, Vd Vaart en Kuijt op de bank.

• Topic Starter Topic Starter
Kuijt zeker op de bank ja. Wat is die man afgebrand.
Wel grappig dat v Basten v Bommel nu zou opstellen, maar in het verleden niet met hem door een deur kon.

Meteen in paniek :) In 88 verloor NL ook z'n eerste oefen potje in aanloop naar het EK van BULGARIJE ...
Dus ik zeg KAMPIOENU!!!

Mja ff serieus, van persie en van de vaart op de flanken ..... dan vraag je idd om zo'n schijt wedstrijd. Ook nog met hun verkeerde been dus voorzetten was niet ideaal voor ze... en ze willen sowieso midden op spelen... kon je zien het veld was te klein en het was rommelig.

Ik zou gewoon robben op links zetten en op rechts Affelay .. Huntelaar sowieso altijd spits als hij speelt... Van persie kun je nog een beetje mee spelen.. maar als buitenspelers viel hij me vies tegen... misschien is een 2 spitsen systeem wel een oplossing met van persie als schaduw spits ofzo...

---------- Post toegevoegd Sun 27 May 2012 om 00:41 ----------

Kuijt zeker op de bank ja. Wat is die man afgebrand.
Wel grappig dat v Basten v Bommel nu zou opstellen, maar in het verleden niet met hem door een deur kon.

Ik had kuijt niet eens meer meegenomen.. hij moet het van het werken hebben , en is gewoon wat ouder geworden.
Van basten is analist en gewoon professioneel dit NL team kan niet zonder van bommel ;) Dat ziet hij ook wel. Van bommel ruimt zoveel voor de verdediging op en heeft een fantastische pass..

Doel: Stekelenburg (al vond ik hem in 2010 beter dan nu)

Verdediging: Schaars - Mathijsen - Heitinga - V der wiel
Midden: De jong - V bommel
Aanvallende middenveld: Robben (rechts) -- Sneijder/Vd vaart-- Afellay(links).
Spits Huntelaar.

Vpersie is pas goed als hij de sterspeler is van een team, ik heb hem vandaag niet echt zien opvallen (op één mooie actie na)

Als je robben rechts hebt staan dan moet je huntelaar in de spits hebben. Als je narsingh of afellay of kuyt op rechts zet dan kan je Vpersie in de spits zetten.

Ik denk dat NL zoals ze tegen bulgarije en slowakije speelde, de tweede ronde niet halen. Ze hadden miss balbezit, maar het is wel tegen slowakije.

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 23:55 ----------

Het probleem is gwn dat je niet met robben en v persie kan spelen, maar je kan robben natuurlijk niet op de bank zetten

Robben links, Afellay/Narsingh rechts.

Huntelaar------------Robben-----------Van Persie

Ideaal.

Spits Huntelaar.

Vpersie is pas goed als hij de sterspeler is van een team, ik heb hem vandaag niet echt zien opvallen (op één mooie actie na)

Als je robben rechts hebt staan dan moet je huntelaar in de spits hebben. Als je narsingh of afellay of kuyt op rechts zet dan kan je Vpersie in de spits zetten.

Ik denk dat NL zoals ze tegen bulgarije en slowakije speelde, de tweede ronde niet halen. Ze hadden miss balbezit, maar het is wel tegen slowakije.

Het probleem is gwn dat je niet met robben en v persie kan spelen, maar je kan robben natuurlijk niet op de bank zetten

Hier sluit ik me bij aan. Ik mis alleen kuyt. En liever sneijder dan van der vaart. Vind die vent echt flut

Laatst bewerkt:

Spits Huntelaar.

Dit is ook mijn opstelling. Op dit moment vind ik Huntelaar beter in het team passen als v.Persie, evenals vd Vaart voor sneijder. Gelukkig heeft v.Marwijk ook in de gaten dat hij keuzes tussen hen moet gaan maken.
Normaal ga ik voor sneijder en ben absoluut geen vdVaart fan maar gisteren werd het me toch duidelijk dat het niet goed komt met de vorm van sneijder (opvallend ook veel irritaties in een oefenpotje,kenmerkend voor zijn vorm.)
Waarom affelay zo opgehemeld wordt snap ik niet (omdat hij reserve bij barca is?) en denk dat Narsingh het misschien best wel aan zou kunnen.

mocht het allemaal niet gaan lopen op het EK zie ik deze jongens, vooral die buiten de basis gaan vallen met elkaar in de clinch gaan. Soort WK '90 verhaal kan het gaan worden.

Dit is ook mijn opstelling. Op dit moment vind ik Huntelaar beter in het team passen als v.Persie, evenals vd Vaart voor sneijder. Gelukkig heeft v.Marwijk ook in de gaten dat hij keuzes tussen hen moet gaan maken.
Normaal ga ik voor sneijder en ben absoluut geen vdVaart fan maar gisteren werd het me toch duidelijk dat het niet goed komt met de vorm van sneijder (opvallend ook veel irritaties in een oefenpotje,kenmerkend voor zijn vorm.)
Waarom affelay zo opgehemeld wordt snap ik niet (omdat hij reserve bij barca is?) en denk dat Narsingh het misschien best wel aan zou kunnen.

mocht het allemaal niet gaan lopen op het EK zie ik deze jongens, vooral die buiten de basis gaan vallen met elkaar in de clinch gaan. Soort WK '90 verhaal kan het gaan worden.

Gisteren niks van Huntelaar gezien... alleen maar irritatie dat hij de bal niet kreeg... Van persie zakt terug haalt de bal op.. en betrekt mensen in een actie... Sowieso met spelers als robben en Affelay heb je weinig aan huntelaar.. veel voorzetten zal hij namelijk niet krijgen ;)

Ik vond de begin opstelling van gisteren eigenlijk wel de meest logische.. heb je hunterlaar, Vdvaart en strootman mooi achter de hand.. die kunnen invallen zonder dat het niveau echt drastisch zakt... + bij een inval buurt zullen ze extra scherp zijn ;)

niet zo zeer van Huntelaar zelf, maar vond het team na de wissel ineens wat meer flair krijgen in hun spel. Kan natuurlijk ook door het positie spel komen van Huntelaar/vd Vaart vergeleken met Sneijder/v.Persie.
Een spits van Oranje moet niet terug zakken om ballen op te halen.

Hier sluit ik me bij aan. Ik mis alleen kuyt. En liever sneijder dan van der vaart. Vind die vent echt flut

Ik vond kuyt altijd de beste speler voor de linkerkant, maar na afellay te hebben gezien gister vind ik hem een betere optie. Kuyt is wel een speler die echt een wedstrijd kan veranderen vind ik, want hij kan verdedigen aanvallen en wordt niet moe. Ik zou hem erin zetten als je voorstaat of gelijk wilt spelen.

Enja sneijder is sws beter dan vd vaart, hij moet wel een beetje meer zijn vorm terugkrijgen.

Ik vond kuyt altijd de beste speler voor de linkerkant, maar na afellay te hebben gezien gister vind ik hem een betere optie. Kuyt is wel een speler die echt een wedstrijd kan veranderen vind ik, want hij kan verdedigen aanvallen en wordt niet moe. Ik zou hem erin zetten als je voorstaat of gelijk wilt spelen.

Enja sneijder is sws beter dan vd vaart, hij moet wel een beetje meer zijn vorm terugkrijgen.

iiLLU.gif

In b4 Nederland komt niet door de groepsfase heen

Vindt u Kuyt slecht of bent u het niet met me eens over dat Afellay beter is?
In het voetbal gaat het niet alleen om acties maken en mooi spelen, kansen creëren en scoren is goed maar als je balbezit wilt houden en gecontroleerd wilt spelen dan zou ik Kuyt de juist speler vinden. Hij is een motor op het veld

In 2010 kon van Marwijk het nog verantwoorden om kuyt een basisplaats te geven... dat kan hij nu echt niet meer maken ;)

Hij verdient ook geen basisplaats, maar het is een heel goeie optie als invaller.

In het voetbal gaat het niet alleen om acties maken en mooi spelen, kansen creëren en scoren is goed maar als je balbezit wilt houden en gecontroleerd wilt spelen dan zou ik Kuyt de juist speler vinden. Hij is een motor op het veld

Een motor hoort op de snelweg.

Kuyt geen basisplaats maar 2e helft inbrengen, hij is nog niet bejaard hoor!

Terug
Naar boven