Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van Basten is een aanfluiting voor het NL voetbal.
Hij faalt op de simpelste reden. Hij selecteerd niet de beste voetballers.
Plus hij zet de voetballers niet op de juiste plaatsen.
Beetje essentieel voor een goede trainer imo!
Van de miljoenen bondscoachen die Nederland kent is er maar 1tje die v/d Vaart rechtsbuiten zet , maar helaas is deze malloot de echte bondscoach. (weet niet of het exact juist is)
Toen ze het veld afliepen zag je hem stiekum lachen....Het maakt niet uit wie je er neer zet. Cruijf faalt net zo hard. De jongens houden zich puur met clubvoetbal bezig en hun hoofd staat naar dat spelsysteem.
Dat commentaar van Van Basten was gewoon een tegenstoot tegen de harde media. Aan z'n blik zag je gewoon dat hij bewust lyrisch lulde. Net zoals de media vaak zwaar overdrijft.
Hij verdient het eigenlijk niet om het EK te halen. Gelet op het spel hebben ze daar toch niks te zoeken.
Hoe verzin je het. Ik snap sowieso niet dat van der Vaart niet vanaf minuut 1 als linksbuiten speelde in plaats van Babel. Van der Vaart is dan wel geen pure linksbuiten, maar je kan er donder op zeggen dat er meer voorzetten van van der Vaart komen dan van Babel. De Zeeuw vond ik ook niet goed spelen gisteren, veelste veel balletje terug op de eigen verdediging, in plaats van eens diep te gaan of naar voren te spelen. Melchiot liep ook te prutsen (kopte hem wel aardig in trouwens). Het was echt in 1 woord dramatisch.Het is dat van Nistelrooy die bal er nog op magistrale wijze inkrijgt, jammer genoeg eigenlijk. Van Basten durfde ook nog eens te zeggen dat we alleen op hun helft gespeeld hebben, en absoluut verdient gewonnen hebben![]()

Bondscoach Marco van Basten had extra oog voor de manier waarop zijn ploeg tot de winst kwam. ,,Dat vind ik een compliment waard. We hebben heel gedisciplineerd gespeeld en uiteindelijk een grote stap richting het EK gezet. Albanië moet je niet onderschatten. Dit is een lastige tegenstander die fysiek speelt en allerlei trucjes eruit gooit. Maar we zijn rustig gebleven, er zijn geen gekke dingen gebeurd en we hebben uiteindelijk verdiend gewonnen. Als je je niet kwetsbaar maakt, krijg je uiteindelijk het geluk aan je zijde.’’
Als je nu nog volhoudt dat Van Basten de beste coach ooit is moet je echt van de Crystal Meth afblijven DaveJeetje wat een debiele wissels en wat een commentaar na de wedstrijd....
heb het nog ff na gekeken maar het waren zelfs 39 wedstrijden, waarvan maar 3 verloren
.
en het maakt me eigenlijk niet uit hoe...als de 3 puntjes maar naar Nederland komen
.
.
.
.Zo'n breekijzer in de vorm van Vennegoor of Hesselink is trouwens echt handig. Echt goed dat van Basten hem steeds selecteert.
Omdat hij niet in het succesvolle systeem van Oranje past.
vd sar
bascross ooijer boulahrouz de cler
seedorf van bommel vd vaart
sneijder
van persie van nistelrooij

heb het nog ff na gekeken maar het waren zelfs 39 wedstrijden, waarvan maar 3 verloren
.
idd een waardeloze wedstrijd en had zelf een paar andere wissels in gedachten maar we hebben weer gewonnenen het maakt me eigenlijk niet uit hoe...als de 3 puntjes maar naar Nederland komen
.
Over een jaar weet ook niemand meer hoe de wedstrijd eruit zag, dan staat er alleen nog Albanie-Nederland 0-1.
Gewoon heel snel vergeten die wedstrijd want daar wordt echt niemand vrolijk van...behalve van die 3 punten dan.
Blijf altijd in het achterhoofd houden dat wij hier nog steeds ouwehoeren over
het mooie voetbal van 1974 en 1978, terwijl de rest van de wereld alleen nog weet dat Duitsland en Argentinie toen wereld kampioen werden.
Het is dat van Nistelrooy die bal er nog op magistrale wijze inkrijgt, jammer genoeg eigenlijk. Van Basten durfde ook nog eens te zeggen dat we alleen op hun helft gespeeld hebben, en absoluut verdient gewonnen hebben![]()
nekshot voor dat blinde kalfNederland speelde in 1978 eigenlijk helemaal geen mooi voetbal. We hadden mazzel en verbaasde de wereld door in de finale te komen. Maar aan de andere kant, vraag een willekeurige voetballiefhebber waar hij aan denkt wanneer je het WK74 noemt het zal het Nederlands elftal zijn, en niet het Duitse. Het Nederlands elftal van 1974 wordt door de meeste mensen gezien als een van de beste teams ooit, samen met Brazilie 1970 en Hongarije 1954. Dat toernooi heeft Nederland een hoop meer eer opgebracht dan Duitsland.
Verder denk ik niet dat Nederland er erg veel mee opschiet om 4-4-2 te gaan spelen. Dat is denk ik erg oppertunistisch. Misschien haal je op de korte termijn wel resultaten maar je zult er nooit het "dominante en attractieve" voetbal mee spelen dat Nederland ambieert. Ik denk dat wanneer het team meer op elkaar ingespeelt raakt, en niet tegen baggerteams als Luxemburg en Albanie speelt, een stuk sterker kan zijn dan wat het nu is. Ook met een linkspoot op rechts, ten slotte kan Barça ook redelijk voetballen met een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links.