XXL Nutrition

Het goedkoopste product

• Topic Starter Topic Starter
Over die kip... Kip van de Lidl heeft aanzienlijk minder pezen dan bv van de AH.
Goed scherp mes doet ook wonderen qua pezen wegsnijden
Yes, lidl heeft echt betere kwaliteit, ook minder water erin, en anders houdt het het beter vast. Mijn vrouw had ooit euroshopper kipfilet mee, die hebben we weggegooid. Echt vies.

kippendij is wel lekkerder maar ook vetter. Overigens voor de meeste mensen prima als er wat water in de kop zit- die bakken het zo knettergaar dat het anders helemaal niet te vreten is

Ik snij stukje vet en pees erbij af.

Kijk trouwens niet echt naar de prijs, meer of ik het een beetje lekker vind. Goedkope vieze meuk wil ik ook weer niet. Lidl is sowieso goed met groenten en fruit. Vaak wel 20% goedkoper. Alleen op de markt kun je soms beter scoren. Aldi is ongeveer even duur.

Trouwens bij broodbeleg is dat ook. Je denkt dat je op budget koopt. Maar kijk maar eens hoeveel vlees dan nog in je ham zit. Dit is bij Lidl en Aldi vaak beter dan gelijkwaardig product qua prijs van Albert Heijn. Sowieso heeft Albert Heijn echt niet van alles goede kwaliteit.

ik ben zelf trouwens ook fan van die zakken fruit uit de diepvries. Goed betaalbaar, lekker en gezond.

Yes, lidl heeft echt betere kwaliteit, ook minder water erin, en anders houdt het het beter vast. Mijn vrouw had ooit euroshopper kipfilet mee, die hebben we weggegooid. Echt vies.
Euroshopper bestaat volgens mij niet meer, maar is nu AH Huismerk o.i.d.

Overigens heb ik weleens gewogen, is alweer een paar terug. Toen bevatte de kip van de Lidl aanzienlijk meer water dan die van AH. Voor geod vlees ga je overigens naar de slager, maar ik vind AH, Lidl en MM prima.

De markt is met veel groenten goedkoop, zeker grote markten met buitenlandse kraampjes.

Buitenbeentjes bij de grotere Jumbo's en AH's zijn ook wel goedkoop. Verder een beetje op aanbiedingen letten. Musclemeat is ook niet verkeerd, maar niet altijd de goedkoopste. Uiteindelijk is kwaliteit mij ook wat waard en ik ben te lui om meerdere winkels af te rijden.

Kipdij van musclemeat is 115kcal/100g doordat zij het vet verwijderen maar is vooralsnog tien keer malser dan kipfilet. :)

Kip en mals... Bereiding (en evt simpele marinade) scheelt veel

kippendij is wel lekkerder maar ook vetter. Overigens voor de meeste mensen prima als er wat water in de kop zit- die bakken het zo knettergaar dat het anders helemaal niet te vreten is

Ik snij stukje vet en pees erbij af.

Kijk trouwens niet echt naar de prijs, meer of ik het een beetje lekker vind. Goedkope vieze meuk wil ik ook weer niet. Lidl is sowieso goed met groenten en fruit. Vaak wel 20% goedkoper. Alleen op de markt kun je soms beter scoren. Aldi is ongeveer even duur.

Trouwens bij broodbeleg is dat ook. Je denkt dat je op budget koopt. Maar kijk maar eens hoeveel vlees dan nog in je ham zit. Dit is bij Lidl en Aldi vaak beter dan gelijkwaardig product qua prijs van Albert Heijn. Sowieso heeft Albert Heijn echt niet van alles goede kwaliteit.

ik ben zelf trouwens ook fan van die zakken fruit uit de diepvries. Goed betaalbaar, lekker en gezond.
Ja, mee eens.
Diepvries is sowieso voor bepaalde groenten en fruit goedkoper. Beetje afhankelijk van het soort en het seizoen, maar het is al snel beter qua kwaliteit /minder bederfelijk.

En naar de slager voor het vlees is mij eigenlijk gewoon teveel gedoe...

• Topic Starter Topic Starter

Ja, mee eens.
Diepvries is sowieso voor bepaalde groenten en fruit goedkoper. Beetje afhankelijk van het soort en het seizoen, maar het is al snel beter qua kwaliteit /minder bederfelijk.

Ook voor vis is het goedkoper volgens mij

Qua groente eigenlijk altijd zo'n bak met 450g macaroni mix groente door elke meal van 1,5 euro. Ik geloof de goedkoopste mix die er is en tien keer lekkerder dan waterige diepvries groente.

Ja, mee eens.

Sowieso gewoon niet te ver gaat bakken. En kipfilet in zijn geheel garen, liefst niet snijden. Dan blijft het meeste vocht er netjes in. En als je dan net aan gaart is hij lekker mals en sappig. Prima met een sausje.

Ben wel fan van de toko, goed spul en vaak niet duur

Terug
Naar boven