AndroidHealthClinic

Het grote cheat meal topic!!

  • Topic starter Nador
  • Startdatum
  • Reacties 181
  • Weergaven 30K
  • Volgers 45

Bezoekers in dit topic

Lekker 1 x in de week bij de mac of burger king vreten moet kunnen naar mijn idee. Ik ben zelf ecto - klein beetje meso en word er dan ook niet fatsig van. Moet wel zeggen dat ik daarnaast de hele week netjes eet en geen alcohol drink.

Daarnaast: Je traint de hele week keihard, dan mag je jezelf toch wel af en toe belonen met een big king of mac tasty?

---------- Toegevoegd om 16:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Straks 3 fishfilets een grote friet en een grote milkshake naar binnen werken in de mac. Kan niet wachten.

haha, lekker man. Is alleen altijd zo genaaid dat je voor 3 losse burgers en een losse pattat met shake zoveel meer kwijt bent dan voor een XXL menu.
 
Net nog 2 pizza's met 2 blikjes tonijn op

u mad brah?
 
Inderdaad, je bent wat je bent vanaf geboorte, dat kan niet zomaar ineens veranderen, dat zit in je genen.

En als Freggel zegt dat hij een mesomorf is van 1,93m met een gewicht van 93kg kan ik hem helaas niet geloven, omdat ik ongeveer dezelfde lengte met hetzelfde gewicht heb, en dan nog eens veel droger als hem. Ik ben een ecto, of ik nu wil of niet en dat is Freggel ook.
Van mij mag hij wel even wat pics van hemzelf tonen. Kunnen wij even zien hoe een mesomorf er precies uitziet volgens hem.:D

Zoals je eerder zei zit ik tegen mesomorf. Mijn gewicht is nu 96 kg met 12,0% vet.
Dat betekent dat mijn lichaam altijd al mesomorf gebouwd(brede schouders, borstkas t.o.v. heupen) is, maar kenmerken van een endomorf. Snap je nu wat ik bedoel? het is sowieso logisch dat het bij geboorte bepaald wordt. Je hebt nooit 100% één lichaamstype ;)

succes met je training
 
Ik heb dit topic even goed doorgelezen.
Leuk dat mensen vaak een cheat meal kunnen nuttige en toch tevreden kunnen zijn over hun progressie, als dit bij andere mensen niet is dan kunnen die mensen bij wie het wel is daar niks aan doen!

Ik ben nu een tijdje bezig met cutten, en heb hier en daar gelezen dan een cheat meal af en toe wel goed is, hieronder versta ik een pizza, broodje shoarma, friet. De reden dat dit goed is is omdat je lichaam hierop reageerd omdat hij het niet gewend is en daardoor het dieeet de volgende dag weer goed aansluit. Dit klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn maar is dat ook zo?

Een heerlijke cheatmaaltijd 1x in de maand zou mij erg goed doen :D
 
Denk niet dat het lichaam genoeg tijd heeft om binnen 1 dag te reageren op een calorieoverschot (of juist veel minder). Mentaal kan het zeker werken.
 
Denk niet dat het lichaam genoeg tijd heeft om binnen 1 dag te reageren op een calorieoverschot (of juist veel minder). Mentaal kan het zeker werken.
Het schijnt zo te zijn dat je hormonaal wel op kcal overschotten reageert, waardoor als je dan weer verder gaat met je normale schema dit de vetverbranding extra motiveert. Ergens gelezen op leangains.com. Maarja, ik denk dat je gewoon een tijdje een cutschema zou moeten volgen en progressie nauwkeurig moet bijhouden. Als die minder wordt dat je dan eens een cheatdag/meal hebt om te kijken wat dat dan voor je doet de volgende week.

Maar ik denk echt qua vetopslag dat je lichaam nooit bv een kcal overschot van 2000kcal daadwerkelijk als 200gr+ vet op gaat slaan. Daarvoor is het te veel denk ik.
 
Oke dus het beste is dus wachten tot je progressie terugloopt en dan kijken of een cheat meal je helpt je progressie weer omhoog te krijgen.
 
Mentaal kan het wel goed werken, uiteindelijk is dat veel belangrijker.
 
Oke dus het beste is dus wachten tot je progressie terugloopt en dan kijken of een cheat meal je helpt je progressie weer omhoog te krijgen.
Dat zou ik doen, of als je er inderdaad mentaal gezien op achteruit gaat, maar goed, dat spreekt voor zich. Motivatie en plezier moeten altijd op 1 staan IMO, als die missen dan is het gewoon wachten totdat je nergens meer zin in hebt.
 
Oke, ja de variatie in het eten valt me best zwaar en ik hou nogal van een lekkere vette hap af en toen vandaar dat ik het vroeg. Maar cutten is afzien en ik ben eigenwijs genoeg om geen cheatmeal te nemen omdat ik dan niet met mezelf kan leven:P

Ontopic:
Als ik een cheat meal zou nemen zou dat of een pizza shoarma zijn met knoflook saus en sambal. Of een friet catamaran oorlog met uitjes, het water staat me nu al in de mond!!
 
Als ik een cheatmeal eet is dat op zaterdag, dan heb ik een (bij)baantje in de bouw en dus veel inspanning. Als ik dan de volgende ochtend in de spiegel kijk zie ik gelijk verschil.

Namelijk flink stuk voller, komt natuurlijk voornamelijk door de kh. die je dan binnen krijgt.
Normale dag zit ik onder de 170gr kh en dan op zaterdag over de 230 plots echt een verschil!
 
Zondag 3 burgers van de MEC.. HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
En iedere dag een dubbele boterham met chocpasta.. **** YOU I'M BULKING ;)
 
shit man als ik zie wat jullie eten, sta ik echt zo van :eek:
ik cheat niet, me grootste cheat maaltijd is of een pizza restorante hawai (700 nogwat kcal, is niet veel voor cheat idd)
 
een pizaatje per week moet kunnen!
to be big ya'll gotta eat big.

grtz
 
Hehehe, heb dit topic vanmorgen ff doorgenomen en ik bespeur enige afgunst, nijd en jaloezie bij een nogal kinderachtige, onvolwassen en vooral zielige endo. Deze heeft heel veel moeite met het handlen van het feit dat ecto's zoveel meer voordelen hebben als het aankomt op junken. Ecto's kunnen gemakkelijk 1x in de week zich helemaal volstouwen met vet en suiker en dan nog na 2 weken in BF gedaalt zijn. Dat is een enorm voordeel dat sommigen gewoon niet kunnen hebben en gaan dan van die herzenloze opmerkingen plaatsen dat als je dat doet je geen echte BB'er bent, hahahahaha, te erg voor woorden gewoon. Een ecto heeft het kwa spieropbouw veel en veel moeilijker dan een endo of meso, maw moeten zij nog harder hun best doen. Dus dat junkende ecto's geen BB'ers zijn is complete bullshit!
Tevens wordt er ook beweert dat ecto's niet kunnen tippen aan de size van endo's of meso's.
Wat ze niet begrijpen en snappen, misschien kunnen of willen ze dat gewoon niet, is dat over het algemeen ecto's groot en lang zijn. Al is het postuur van een endo of meso meer gespiert toch zullen ze nooit kunnen tippen aan de lengte van een ecto.
Als een ecto groeit kan hij enorm worden omdat hij zijn lengte ook mee heeft. Een endo of meso zijn meestal kleinere personen en zullen enkel maar in breedte groeien. Dat kan op een gegeven moment zo uit proportie gegroeit zijn dat het er gewoon niet meer gezond uit ziet.
Ikzelf ben ook een ecto, 1,92m lang. Als ik met een endo of meso een gesprek voer kijk ik altijd naar beneden en zij moeten de hoogte in kijken hehehe. Kijk, dat zegt natuurlijk ook iets.
Ik heb eens met een kerel getraint die heel erg gespiert was en tevens ook zeer sterk. Hij voelde zich zoveel meer over mij. Tot het moment dat ik machines moest gaan verstellen naar groter omdat ik gewoon 2 koppen groter dan hem was. Je kon zien dat het kraakte in zijn kop, hij kon het op en bepaalde manier gewoon niet bolwerken dat ondanks hij sterker en meer gespiert was, ik toch groter oogde.:D

Maar goed, ff on-topic.
Ikzelf junk sinds enige tijd ook zo nu en dan. Is mijn BF naar mijn tevredenheid zal ik zeker een maaltijd junk naar binnen werken. Het kan ook heel goed dat ik me zo goed voel dat ik voor 1 dag m'n normale voedingsschema laat voor wat het is en de gehele dag eet wat ik maar wil eten. Ik als ecto kan dat, zonder enig nadeel, heb zelfs het vermoeden dat het juist voordelen oplevert. Vooral wanneer je veel suiker nuttigt, dit maakt je metabolisme zo snel, je zult hierdoor alleen maar meer gaan verbranden.
Heb enige tijd geleden een enorme junkdag gehad en 2 weken later was ik bijna een procent BF kwijt.:)
Ach, het leven is goed als ecto zijnde.;)

Zozo een vrouw van 1m92 ik word hier gedwarfed. Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. Ik zelf ben endo(t is nou eenmaal zo) bouw makkelijk spieren op enzo maar als ik Bij wijze van spreken een broodje gezond eet dan kom al aan in vet%. Terwijl ecto's kunnen eten wat ze willen, al giet je er frituurvet in ze komen niet aan in vet%, mijn broertje bv eet zowat iedere dag friet en komt niet aan. Ik ben hier best wel jaloers op maar laat dit uiteraard niet merken in mijn post. Ik denk zelf wel dat endo's/meso uiteindelijk wel groter worden dan een ecto.
Maar het is wel waar dat ecto's vaak lang zijn dat zie ik maar al te vaak.

OT: Ik heb zelf gisteren nog een frietje oorlog met berenklauw op echt heerlijk. Moet ook wel kunnen af en toe. Houd de mood er een beetje in.
Ik hoor mensen zeggen dat het de stofwisseling prikkelt om zo af en toe een keer te cheaten, klopt dit?
 
Laatst bewerkt:
Zozo een vrouw van 1m92 ik word hier gedwarfed. Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. Ik zelf ben endo(t is nou eenmaal zo) bouw makkelijk spieren op enzo maar als ik Bij wijze van spreken een broodje gezond eet dan kom al aan in vet%. Terwijl ecto's kunnen eten wat ze willen, al giet je er frituurvet in ze komen niet aan in vet%, mijn broertje bv eet zowat iedere dag friet en komt niet aan. Ik ben hier best wel jaloers op maar laat dit uiteraard niet merken in mijn post. Ik denk zelf wel dat endo's/meso uiteindelijk wel groter worden dan een ecto.
Maar het is wel waar dat ecto's vaak lang zijn dat zie ik maar al te vaak.

OT: Ik heb zelf gisteren nog een frietje oorlog met berenklauw op echt heerlijk. Moet ook wel kunnen af en toe. Houd de mood er een beetje in.
Ik hoor mensen zeggen dat het de stofwisseling prikkelt om zo af en toe een keer te cheaten, klopt dit?

Ja want iedere keer als ik vreemd ga gaat mn stofwisseling tekeer ;-)..geintjuuu

Nee maar het is waar. Als jij alleen maar clean eet komt je lichaam in een soort van relax mode... Maar als je er af en toe een flinke junkmeal ingooit wordt je metabolisme ff goed aangewakkerd om te verbranden.
 
Ja want iedere keer als ik vreemd ga gaat mn stofwisseling tekeer ;-)..geintjuuu

Nee maar het is waar. Als jij alleen maar clean eet komt je lichaam in een soort van relax mode... Maar als je er af en toe een flinke junkmeal ingooit wordt je metabolisme ff goed aangewakkerd om te verbranden.

Okee thanx weer een feit wijzer haha
 
Ik cheat 1 keer per week. Op de zaterdag waar ik eet is er keuze uit frituur of broodje dönner / shoarma. Dat vind ik nou echt niet lekker, zelfs dronken niet. Vanavond lekker cheaten: Burger King! A.s. zaterdag dus niet eten waar ik zou gaan eten normaal gesproken.

Meestal neem ik dan 1 portie friet, 2 frikandellen en een kaaussoufflé. Lekkerrrrrrrrrrr!

Met alcohol drinken ben ik eigenlijk gestopt. Ik schrok laatst toen ik keek hoeveel calorieeën er in een biertje zitten :eek:. Alcohol is ook niet goed voor je lichaam en ik wil afvallen. Zuipen doe ik wel als ik mijn perfecte lichaam heb en ik volgend jaar zomer op Cherso ben! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven