XXL Nutrition

Het grote cl/elseizoen 2010/2011

Ikzelf en vele anderen vinden dit ook erg jammer dat het zo verkracht wordt, helft kent de tekst geeneens, te triest voor woorden maargoed, het is een soort van traditie geworden, iets wat geluk moet brengen denk ik.

En vind niet dat Grunn moet gaan klagen over identiteit, Groningen Fanatics daar rechts @ Z-Side is gewoon een exacte kopie van 410 (wat al iedereen kopieert) met hun rare dansjes en gejatte liedjes. :roflol:

En het was inderdaad leuk tegen jullie vroeger, zelf natuurlijk erg weinig van meegekregen maar wel de verhalen gehoord. Woon zelf erg dicht bij het oude Diekman en er was altijd kat en muis spel tegen jullie jongens, in de wijk hier (Hogeland) en bij Oosterpark ook met aankomst van de bussen al. Op zich jammer dat het allemaal zo anders is nu, rivaliteit bij deze wedstrijd wordt ook met het jaar minder..

Hier nog een leuke pic, waar Grunn de eigen grote markt over gejaagd wordt begin jaren 90

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat de GF doet is wat anders dan Twente, maar ok, ik begrijp je punt. De Z-side tribune, ik noem het maar even Noord, is veel te verdeeld overigens. Zoveel groepen door elkaar, met allemaal andere belevingen.

Het repertoire in Nederland is gewoon erg matig. Als een groep een nieuw lied heeft, hoor je het binnen een paar wedstrijden bij een andere club. Daarnaast hoor je zo veel liedjes die heel erg op elkaar lijken. Veel zogenaamde nummers die uit Argentinië en Italië komen klinken daar ook heel anders (en veel beter) dan hier in NL. Vak410 evenaart naar mijn mening die sfeer het beste maar dat komt ook door de grote van de groep. Sta je zelf op vak P ?

Die pic is trouwens niet van de Grote Markt ;). Bron?

Sta soms op P, maar meestal op de 2e ring boven P, daar zit de wat nieuwere generatie, ook fanatiek maar worden een beetje met de nek aangekeken door de oude garde, alsof we allemaal gloryhunters zijn..

Ja dat is een groot verschil tussen 410 en Vak-P, wij hebben geen hele barra drumband en dansjes en dergelijke, meer naar het duitse voorbeeld, met langzamere songs, zijn ook altijd jongens uit Gelsenkirchen aanwezig.

Maar die verdeeldheid qua beleving heb je bij ons ook op P, de Ultras die bezig zijn met tifo, sfeer, springen, klappen, trommelen en dan heb je de oude garde en generaties daarna die engelse stijl prefereren, casual, biertjes drinken met de maten in de gracht, en een beetje schreeuwen.

Foto had ik nog op de PC, maargoed ik ken Groningen niet goed, kan me in ieder geval herinneren dat het een dag was dat Twente in grote getallen aanwezig was en dat er een afspraak ergens was gemaakt maar dat Groningen met minder was.. Heb jij die tijd nog goed meegemaakt dan Hermaniak?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je wat jij omschrijft bij elke club hebt. Zelfs bij Feyenoord begint zich een klein groepje "ultras" te vormen.

Ik heb de tijden wel meegemaakt ja, maar was nog erg jong. Ik ging altijd met me vader naar het Oosterpark, en je voelde aan alles dat het een spannende dag zou worden. Later wel de verhalen gehoord van anderen die al wat ouder waren in die tijd en de confro's meegemaakt hebben.

Hoewel het nu idd voor velen een wedstrijd zoals alle anderen is, heb ik wel eens in het uitvak gezeten met een groep van de oude garde, en die probeerden alles om het vak uit te breken. Dan merk je wel dat het vroeger heel anders was.

Hoewel het nu idd voor velen een wedstrijd zoals alle anderen is, heb ik wel eens in het uitvak gezeten met een groep van de oude garde, en die probeerden alles om het vak uit te breken.

Was dat 2 of 3 seizoenen geleden, toen wij wonnen met 4-0, ietwat vernederend al erg vroeg voorkwamen, en toen voorin het uitvak inderdaad wat jongens het niet meer trokken en wouden uitbreken?
Vond het toch wel mooi om te zien dat het onder sommigen nog wel echt leeft, ook feestjes in het home na de wedstrijd zijn toch altijd net wat leuker als er gewonnen wordt tegen Grunn.

Bois, ik sta op het punt twee geeltjes in te zetten op porto-villareal. Wat denken jullie?

Was dat 2 of 3 seizoenen geleden, toen wij wonnen met 4-0, ietwat vernederend al erg vroeg voorkwamen, en toen voorin het uitvak inderdaad wat jongens het niet meer trokken en wouden uitbreken?
Vond het toch wel mooi om te zien dat het onder sommigen nog wel echt leeft, ook feestjes in het home na de wedstrijd zijn toch altijd net wat leuker als er gewonnen wordt tegen Grunn.

Ja klopt, dat was die wedstrijd inderdaad hehe. Stond toen net in het vak toen het verdomme al 1-0 werd. Een juichende steward is vlak erna nog flink geslagen en de ME kwam nog even de stoere mensen uithangen. Die HK jongens liepen met bebloede truien en jassen in het vak rond. Ze hadden hun eigen bus, die ze na de wedstrijd helemaal sloopten. Een paar stadionverboden zijn toen nog uitgedeeld en de volle bus was na de wedstrijd direct naar het politiebureau doorgereden.

Maar op sommige momenten word je als uitsupporter ook gewoon gek gemaakt door de politie. Wij werden bij het stadion opgewacht door een enorme groep politie met honden en ME. De agenten maakten even duidelijk dat de honden direct bijten en niet meer los laten als je te dicht in de buurt komt. Tijdens de wedstrijd liet de ME in eerste instantie na het rustsignaal niemand naar beneden omdat daar die steward behandeld werd, wat ook weer de nodige en overbodige spanningen opleverde.

Ik merk wel dat het nog leeft onder de ouderen, maar dit wordt ook steeds minder. Zo is het heel lang stil en dan hoor je ineens dat er een grote groep in Groningen was om te vechten.

Als je onderstaande foto ook ziet, die figuurtjes links zijn de zogenaamde "stewards" waarvan de helft vrouw is en weg rent als er wat gebeurt.

twe-gro0910a44.jpg

Ja klopt, daardoor worden die uitwedstrijden steeds minder leuk, ga zelf al niet veel mee, maar verschrikkelijk dat machtsvertoon, kan me herinneren dat jullie een keer met een treincombi uit de trein werden gehaald bij een station en dat één van jullie echt geslagen werden met knuppels en gebeten door honden, waardoor de rest helemaal gek werd. Filmpje stond wel op youtube..

Ik merk wel dat het nog leeft onder de ouderen, maar dit wordt ook steeds minder. Zo is het heel lang stil en dan hoor je ineens dat er een grote groep in Groningen was om te vechten.
Ghehe ja klopt, hing inderdaad een doekje van ons in jullie uitvak toen, na een bericht dat GF was gestopt: "Na GF haakt ook HK af.."

Zo waren er ook afspraken met Utrecht dit seizoen die met de autocombi mochten, ook niet veel gebeurd uiteindelijk, maar je merkt inderdaad dat de groepen van de jaren '90 (en nieuwe aanwas) er nog wel zijn, bij ons vooral ook met Europese wedstrijden.

Je bent goed op de hoogte zie ik ;). Als je dat doek de volgende dag ziet kan je wel door de grond zakken. Wat dat betreft is de rivaliteit er nog wel, maar achter de schermen en een stuk minder groot.

Dat filmpje op Youtube is idd van de treingroep naar Willem II. Daar is nog door de Ombudsman een zaak van gemaakt omdat het terugsturen vd trein in eerste instantie niet nodig was en het machtsvertoon idd overduidelijk was. Je mag ook gelijk niks meer, niet staan, niet even wat eten, pissen enzo mag ook al niet. Zelfde gebeurde dit seizoen nog tegen Excelsior, toen er wat vuurwerk afgestoken werd en de hele trein met normale supporters (geen HK) werd leeg gehaald door ME en in bussen gestopt werden die al klaar stonden om iedereen naar Groningen terug te brengen. Altijd leuk, uitwedstrijd bezoeken. Betaal je 30 euro om als een stuk vee behandeld te worden.

Ben je wel eens in de Euroborg geweest? Daar is al helemaal niets meer te doen. Het uitvak is zga onbereikbaar vanaf het stadion en het is ook nog eens omringd met netten en dat soort onzin. Qua prijzen vind ik het in Groningen wel het beste geregeld. De meeste clubs betalen maar een euro of 5 (mits autocombi).

• Topic Starter Topic Starter
Wat een heerlijke eerste helft port-villareal. 100 keer beter als die real barca gistere. Technisch mooi voetbal van villareal en ook wel van porto.

Leuk om Porto weer eens in actie te zien. Ben wel voor de yellow submarine heb er op ingezet. Moet altijd lachen om die Helton das zo'n kluns :roflol:

mooooi mooi mooi mooi moooooi

lol 0-1 en nu 3-1

hoeveel kan je winnen Timmeeh

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha die helton toch, even met de arm die bal buiten.

Helton held :roflol:

5-1 whaddafoooooooock ??!!?

---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

ligt het nou aan mij of zijn er dit seizoen exceptioneel veel doelpunten? deze wedstrijd, die van twente en psv in de vorige ronde, schalke inter, real tottenham, etc.?

mooie wedstrijd! zieke come back van porto ook

Terug
Naar boven