Fitness Seller

Het grote Meditatie topic!

ik moest lachen :D

Het is niet echt dat ik er problemen door hem ofzo, maar still. Het is niet echt een aangenaam gevoel, complete verstoring van de zintuigen.

Heb het in een ver verleden eens aan de dokter voorgelegd(had het ook in de les af en toe) die had geen flauw id, en ik vermoed dat hij me niet serieus nam, ik was 10 jaar ofzo.

Zolang je er geen last van hebt maakt het weinig uit niet?
Wou dat ik dat kon.:D

Zolang je er geen last van hebt maakt het weinig uit niet?
Wou dat ik dat kon.:D

Mja, het is ook niet echt "normaal". En soms heb ik het als ik erg moe ben, op een nachtshift waar ik alleen ben.

ik zou graag een naam voor het beestje weten.

Laatst bewerkt:
ik moest lachen :D

Het is niet echt dat ik er problemen door hem ofzo, maar still. Het is niet echt een aangenaam gevoel, complete verstoring van de zintuigen.

Heb het in een ver verleden eens aan de dokter voorgelegd(had het ook in de les af en toe) die had geen flauw id, en ik vermoed dat hij me niet serieus nam, ik was 10 jaar ofzo.

nee dat is het niet. Erg moeilijk uit te leggen. Eerder het gevoel dat je wegdraait in jezelf of zoiets. Je hebt het gevoel of je beweegt maar je ligt natuurlijk nog steeds op je bed.

Ik ken het gevoel denk ik. Is dat hetzelfde gevoel als het gevoel dat je krijgt als je in een nachtmerrie naar beneden valt van een gebouw ofzo en het voelt echt aan alsof je valt en dan opeens wakker wordt(ik hoop dat je er iets van verstaat)

Ik moest wel even hard lachen toen je zei dat je die liedjes zong, aangezien ik er geen bal van snap.
Maar make no mistake, meditatie is iets dat ik ook kan apprecieren. Ik heb het vroeger eens geprobeerd, maar verder dan 2 keer ofzo kwam ik niet.

Als je in een rustige houding zit, met stilte op de achtergrond, zo'n half uur lang. Gewoonweg alles op een rijtje zetten tot het is gelukt en daarna aan niets meer denken. Dan valt dit toch ook onder de noemer mediteren?

Maar hoe bedoel je alles op een rijtje zetten ? volgens mij is dat niet de bedoeling. dan ga je over alles denken en interact je met die gedachten.

Ik ken het gevoel denk ik. Is dat hetzelfde gevoel als het gevoel dat je krijgt als je in een nachtmerrie naar beneden valt van een gebouw ofzo en het voelt echt aan alsof je valt en dan opeens wakker wordt(ik hoop dat je er iets van verstaat)

idd, dat is een betere beschrijving. Alleen is het meer zweveriger, op neer, opzij, niet alleen vallen.

Mischien voor jullie dat jullie weten wat het is , ik lig soms in bed met me ogen dicht dan ineens lijkt het of ik met bed en al een ravijn of een gat in val en dan krijg ik een schok en ben weer wakker??? heb wel vaker gehoord dat het anderen ook overkomt , iemand enig idee?

Mischien voor jullie dat jullie weten wat het is , ik lig soms in bed met me ogen dicht dan ineens lijkt het of ik met bed en al een ravijn of een gat in val en dan krijg ik een schok en ben weer wakker??? heb wel vaker gehoord dat het anderen ook overkomt , iemand enig idee?

haha dat is wel vet altijd. Dan schrik je je de t*ring. Ik had het 2 keer 3 weken geleden, toen was het glad en ik droomde ( ik was half wakker en half aan het slapen) 2 keer dat ik uitgleed en 2 keer schrok ik volle bak wakker. 15 minuten na elkaar ofzo :P

he cool topic :D Lijkt me geen slecht plan. Hoe begin ik aan een cursus hiervoor? of hoe leer je het?
hebben jullie alvast een lijstje met goede mediteer nummers? dan kan ik die even op me ipod zetten!

Laatst bewerkt:
ms domme vraag, maar iets voor de meditatie experts.

Vroeger, toen ik zeer moe was, of ziek, had ik precies last van een trance. Tegenwoordig kan ik die "trance" zelfs oproepen door mij te concentreren op mijn ademhaling.

De voornaamste kenmerken zijn

- het versterken van mijn gehoor(of dat komt ms omdat ik me focus op mijn ademhaling),

- versterken van het gevoel

- het onfocussen van mijn gezichtsvermogen(echt iets heel raar, moeilijk te beschrijven, je kan het vergelijken met een zoom van een lens, maar het wisselt per seconde een paar keer af, als een kapotte zoom)

- Een gevoel dat de tijd vertraagt. Het lijkt wel of secondes langer duren.

- Als ik in bed lig, een gevoel dat ik "zweef".

- vertraging van mijn ademhaling en hartslag(dat is de reden waarom ik denk dat het een trance is)

- rare smaak in mijn mond, alsof ik geen speeksel meer produceer.

- erg in mezelf gekeerd en compleet in gedachten.

De trance gaat voorbij als ik mij beweeg. Duurt nog 30sec 1 minuut.

Iemand een id wat dit kan zijn?

Hmm herkenbaar. Af en toe probeer ik te mediteren en heb ik ook zulke verschijnselen. Vooral intern geluid wordt harder, kijken zonder te focussen, alsof je door een raam kijkt, met ogen dicht verandert de ruimte in me hoofd van heel 'dichtbij' naar 'oneindig' en terug enzo.

ms domme vraag, maar iets voor de meditatie experts.

Vroeger, toen ik zeer moe was, of ziek, had ik precies last van een trance. Tegenwoordig kan ik die "trance" zelfs oproepen door mij te concentreren op mijn ademhaling.

De voornaamste kenmerken zijn

- het versterken van mijn gehoor(of dat komt ms omdat ik me focus op mijn ademhaling),

Normale reactie van meditatie

- versterken van het gevoel

Kan ook door de meditatie komen, maar ik heb eigenlijk zelf nooit echt gevoelens tijdens de meditatie behalve een voldaan vredig gevoel.

- het onfocussen van mijn gezichtsvermogen(echt iets heel raar, moeilijk te beschrijven, je kan het vergelijken met een zoom van een lens, maar het wisselt per seconde een paar keer af, als een kapotte zoom)

Raar, snap ik niet :)

- Een gevoel dat de tijd vertraagt. Het lijkt wel of secondes langer duren.

Ook vreemd, de tijd vliegt voorbij bij mij.

- Als ik in bed lig, een gevoel dat ik "zweef".

Soms word ik ook wel wat zweverig maar dat is niet echt de bedoeling bij meditatie, als je er veel op traint kan je echt in je meditatie opgaan terwijl je toch zeer bewust bij al het heden blijft.

- vertraging van mijn ademhaling en hartslag(dat is de reden waarom ik denk dat het een trance is)

Daar kan ook op getraind worden, Biofeedback noemt het.
Die trainen zichzelf op het controleren van je eigen bloeddruk, lichaamstemperatuur, hartslag...
- rare smaak in mijn mond, alsof ik geen speeksel meer produceer.

Die heb ik ook nog niet gehoord.

- erg in mezelf gekeerd en compleet in gedachten.

Kun je ook door meditatie.

De trance gaat voorbij als ik mij beweeg. Duurt nog 30sec 1 minuut.

Alleen dat je het krijgt zonder het te proberen vind ik wel wat raar, zal mss wel komen door het wat licht in het hoofd zijn door ziek te zijn ofzo.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

Ik moest wel even hard lachen toen je zei dat je die liedjes zong, aangezien ik er geen bal van snap.
Maar make no mistake, meditatie is iets dat ik ook kan apprecieren. Ik heb het vroeger eens geprobeerd, maar verder dan 2 keer ofzo kwam ik niet.

Als je in een rustige houding zit, met stilte op de achtergrond, zo'n half uur lang. Gewoonweg alles op een rijtje zetten tot het is gelukt en daarna aan niets meer denken. Dan valt dit toch ook onder de noemer mediteren?

Bij het mediteren is het de bedoeling dat je al die gedachten negeert en je gedachten leeg maakt.

Maar er word ook vaak over iets gemediteerd om tot een helder besluit te komen. Dat is niet echt meditatie in zijn pure vorm.
Maar toch ook wel een vorm.

Is het eerste wat ik doe als ik uit bed kom, een half uurtje minstens mantra zingen :)

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------

he cool topic :D Lijkt me geen slecht plan. Hoe begin ik aan een cursus hiervoor? of hoe leer je het?
hebben jullie alvast een lijstje met goede mediteer nummers? dan kan ik die even op me ipod zetten!

Wat zoeken op google, vind je genoeg over mediteren.

Heb een 45 cd's met zulk muziek, maar dat is meestal zo onbekend dat ik geen nummers kan geven dat je gewoon direct op het internet terugvind.

Naar zulke muziek zoeken zonder te weten wat je download kom je jammer genoeg 9 keer van de 10 wel rommel tegen.

Laatst bewerkt:
Mantra zingen, doe je dat hard op ? :p

Mantra zingen, doe je dat hard op ? :p

ja

---------- Toegevoegd om 06:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:50 ----------

vroeger veel toen ik ninjutsu deed, was ook eren onderdeel van de training.

kweenie, kging er iig lekker op en het was altijd lekker om ff te ontstressen

vaak op traditionele zen muziek

http://www.youtube.com/watch?v=CR3dM-GlZK8&feature=related

Zen gardens heeft idd mooie cd's.

Ik mediteer ook , 30min per dag. Meestal eerst 10minuten om mn gedachten leeg te maken,vervolgens pas ik allerlei visualisatie technieken toe:)

Toevallig ook nog een tijdje in de jungle gezeten?

300px-Sentinel_seasonone_cover.jpg
:p

Had je btw die shit van Shinzen Young nog gecheckt die ik stuurde in het vorige topic, en wat vond je ervan?

Had nog maar een stukje gehoord, eerste 2 delen geloof ik.
Vond het zeker niet slecht maar herrinder me het niet meer goed.
Laatste tijd al zoveel doorheen gelezen.
Als ik met men boek momenteel klaar is, ga ik het zeker nog wel een keertje beluiseren.

Had nog maar een stukje gehoord, eerste 2 delen geloof ik.
Vond het zeker niet slecht maar herrinder me het niet meer goed.
Laatste tijd al zoveel doorheen gelezen.
Als ik met men boek momenteel klaar is, ga ik het zeker nog wel een keertje beluiseren.

ik ben er nu op dit moment naar aan het luisteren

Terug
Naar boven