XXL Nutrition

Het grote ''oldschool snoepjes van vroegah'' topic.

• Topic Starter Topic Starter
Op gegeven moment hadden ze ook van die zakjes:

mierenzeikers
meeuwenflatsen
hondedrollen
Riooldrap
Apesnotjes

alleen daar kan ik niets meer van terug vinden.

Ja, kan ik me ook herinneren inderdaad...SMULTIETJES :roflol:
Net als het scala autodrop...

Al die oude herinneringen... het wordt me te veel :treuren:

Waar ik altijd verzot op was:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De evolutie die deze fles gemaakt heeft in mijn mid-life:
En tegenwoordig:

@Bouwens

Snoepjes met vieze namen

In Scandinavië heetten ze al veel langer zo, maar in Nederland maakten we pas toen kennis met 'Meeuwenflatsen', 'Smultietjes', 'Riooldrap', 'Vieze luiers', enzovoort. Vooral populair bij jochies van een jaar of tien. Hier bleef het slechts bij een tijdelijke rage.

Op het plaatje rechts staan trouwens de Scandinavische originelen, maar de Nederlandse varianten zaten in bijna precies dezelfde zakjes (en dan vertaald in het Nederlands).

Die kaassnacks...schiet me te binnen...Van die rollen die je kon afstropen!
:meal:

Al die oude herinneringen... het wordt me te veel :treuren:

Waar ik altijd verzot op was:
De evolutie die deze fles gemaakt heeft in mijn mid-life:
En tegenwoordig:

Nette progressie:D

MarcW: geeft deze altijd aan de kindertjes en zegt daarbij: "Deze kregen wij vroeger altijd, neem maar.. is lekka"

Dropstaafjes met rode lijntjes erin gedraaid...
Die ontdeed ik eerst van die lijntjes alvorens het opeten...

- Tigerballs! Super heet.:)

- Bros :)

Ik had ook wel eens van die snoepjes die knetterden als je ze in je mond had:o.

Deden jullie ook smurfensnot maken? :o In een boterhamzakje water en zeep ofzo, dat deden we hier weleens whehe. Sloeg ook nergens op... Maar zie veel bekende dingen wel, proppenbuizen, erwtenschieters, afstandsbediening en veel oude snoepjes.
Vroeger had je bij mij in het zwembad nog zo'n automaat, met zakjes chips, stond een schildpad op en eentje met dino enzo... kent iemand die? :P

Deden jullie ook smurfensnot maken? :o In een boterhamzakje water en zeep ofzo, dat deden ze hier weleens whehe. Sloeg ook nergens op... Maar zie veel bekende dingen wel, proppenbuizen, erwtenschieters, afstandsbediening en veel oude snoepjes.
Vroeger had je bij mij in het zwembad nog zo'n automaat, met zakjes chips, stond een schildpad op en eentje met dino enzo... kent iemand die? :P

JA :roflol::roflol:

Oja en die snoepkettingen. Zon elastiekje met ronde kraalsnoepjes er omheen, als je de helft van een snoepie er af beet en hem spande in je mond kon je er mee schieten. Dat was vet :cool:

Ga er spontaan van huilen. Wat dachten jullie van winner taco's? The best shit ever!!!

Voor mij zijn koetjesrepen echt pure nostalgie. Zo'n afgrijselijk cacaofantasiereepje met een wikkel in Delftsblauw (met een koe natuurlijk). Je had ze toen ook in witte variant met een rode wikkel. Mijn opa nam die altijd mee.

Opa nam ook vaak suikerkaakjes mee. De echte naam weet ik niet meer, maar het waren ronde, harde kaakjes met een harde, gekleurde laag glazuur. Ik heb die dingen zo vaak gegeten, dat ik echt niet meer moest.
Verder kreeg ik weleens stukjes boterkoek (of ik jatte die uit de kast als mijn ouders nog sliepen).

haha :D

Over oldschool gesproken, wie kent ze nog;

- trekbommetjes
- van die halve ballen die je binnestebuiten moest keren en dan de lucht in schoten (werden verboden omdat kinderen hun ogen ermee uit plopten :roflol: )
- die metalen bandjes met fluor kleuren die je om je polsen kon slaan (op een gegeven moment had je 20 van die banden om je pols)
- panini stickers
- van die puzzelkubussen in alle soorten kleuren. Elke kleur stond voor een moeilijkheids graad.
Heel herkenbaar allemaal. Die puzzelkubussen heb ik nog steeds!

Jahaha..leuk topic! Mierenziekers, smultietjes, meeuwenflatsen, vieze luiers...anapolon50 tabs :D

..zure matjes..van die zure citroenkauwgom...

helaas geen plaatjes

Fireballen.............een zakje kostte in de guldentijd 0.50 cent, voor 4 stuks.
daar liep je dan met je k*t-adem en je hels rooie bek terwijl je je tong uitstak naar de buurvrouw :roflol:

Om over de avondvierdaagse en het snoep maar niet te spreken.
Had na de loop een ton onder mijn bed staan met alle zooi erin.
Dikke striemen in mijn nek van al die linten. Eigenlijk het reinste sarcasme.
Jeugdigen in de vierdaagse behangen met snoep indien zij bijna bezwijken onder het gewicht.
Ook de welvaartmaatschappij berokkent leed onder de jeugd.

Terug
Naar boven