XXL Nutrition

Het grote ''oldschool snoepjes van vroegah'' topic.

• Topic Starter Topic Starter

Die zijn trouwens ook goed te eten.
Evenals mergppen en kokoskoeken.
At ik zondagmiddag tijdens het spelen met lego.
(Je weet wel; torens bouwen tot het plafond en dan omrossen:roflol:.)
I.c.m chips. Doordeweeks werd hier nooit gesnoept.
Totdat het klad erin kwam, maar nu handhaaf ik deze methode weer dankzij BB:D

Wat denk je van die fel-gele napoleonballen?

"Zuurtjes" :rolleyes:

Man man man, 1 zo'n kogel in je giechel en het glazuur sprong zowat van je tanden af. :roflol:

Laatst bewerkt:
Kleine pakjes schoolmelk pikken en tegen de trams en auto`s gooien:D

Schoolmelk?

lol, dacht dat ze dat soort onzin alleen in L'America deden :roflol:

schoolmelk was de bom.

met die strips erop van een of ander konijn :roflol:

fireballs, jawbreakers, salmaniak lolly's, smurfen kauwgom (je hele bek blauw)
Dummy's (inderdaad hele doosje in je giechel duwen)

Stroopsoldaatjes.

Ijsbonbons.

Op mijn school werd er schoolmelk gedronken. Moest per maand betaald worden en dan kregen de kinder die btaald hadden elke dag een pakje in de pauze. Misschien is dat afgeschafd ondertussen.
Ik pakte zelf wel uit de vriezer:cool:
Bij ons moesten de ouderejaars die uitdelen aan de lagere klassen. Als er dan wat overbleef (door zieken), dan werd dat verloot onder de anderen.

Bij ons moesten de ouderejaars die uitdelen aan de lagere klassen. Als er dan wat overbleef (door zieken), dan werd dat verloot onder de anderen.
Denk dat er bij ons op school weinig van alles overbleef met uitdelen;)
De concierge gaf elke klas een doos met precies het aantal van de leerlingen die betaald had. Zo bleef er niks over voor de "armen". Die gingen na schooltijd regelrecht op de vriezer af:D

kinder.gif

Mijn favoriet:)

IDD!! Ik had later ook een apparaat op mijn stuur die de geluiden electrisch nabootste als je een zwengel gaf aan je handvat. Voelde me als een 16 jarige op een scooter.

Ik kwam gister m'n zus (22jaar oud) tegen en die heeft nu dus zo'n ding op dr fiets :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
ja echte ouderwetse jodevet lekker je tanden er op kapot bijten:D

Jodenvet wordt borsthoning

De naam van de lekkernij Jodenvet is door de importeur van het goedje veranderd in borsthoning. Het bedrijf uit Oirschot was de terugkerende kritiek op de naam zo zat, dat het tot de verandering besloot. Imorteur Marij Smetsers: ''Er is zoveel commotie over die naam ontstaan. Ik heb brieven gehad en mensen in de winkel die zeggen: dat kan echt niet meer. Ik heb zelfs collega's elders in het land aan de lijn gehad die bedreigd zijn vanwege het jodenvet. Een vrouw belde dat jongens haar ramen bekogelden. Die vrouw was daar echt angstig over.''

Jodenvet, of Jodevet (zonder 'n') zoals de importeur het noemde, is vooral in het zuiden van Nederland zeer geliefd rond de Sinterklaastijd als snoepgoed. De vraag naar het oud-Hollandse lekkernij is volgens de importeur nauwelijks bij te benen. In zes weken tijd is al meer dan 20.000 kilo verkocht.

De importeur ziet nog wel een probleem met de naamsverandering, omdat veel mensen het in het Zuiden het niet kennen als borsthoning, maar alleen als Jodenvet. In de reclame blijft de benaming dan ook bestaan: maar in kleine letters. Borsthoning (Jodenvet) was vroeger een restproduct van de aardappelzetmeelindustrie maar tegenwoordig ook van de maïsverwerking. Het bestaat uit zoete keiharde brokken.

Radio 2
Eerder deze maand lag de negerzoen al onder vuur. Het Radio 2-programma Knooppunt Kranenbarg vroeg zich vanmiddag dan ook wat de volgende stap wordt: Jodenkoek wordt smulkoek? Afrikaantje wordt Paarsbloemetje? Een moorkop een choco-roombol en een Nergerzoen wordt Schuimkus? En Turks fruit dan, moeten we daar nog wat mee? De luisteraars werd naar hun mening gevraagd over de naamsveranderingen van onder meer het Jodenvet.

In een internetpoll van het programma vond tot nog toe zo'n 95% van de luisteraars de naamsverandering van snoepgoed - waar het woord 'n*ger' of 'joden' in voorkomt - onzin, omdat het oude namen zijn die al 100 jaar bestaan.

-edit- Wist niet eens dat dit bestond, smaakt dus zoet?

koetjesrepen, fireballs , pipas, dummys . zoethout,hubba bubba, caramac,bananenchips van de kaasboer,

koetjesrepen, fireballs , pipas, dummys . zoethout,hubba bubba, caramac,bananenchips van de kaasboer,

Die zonnepitten zijn zo lekker he! :D

Je had vroeger ook Splash! ofzo, aardbei en banaan smaken, kon je zo milkshake mee maken, vond ik echt lekker. en Punica :heart:

slush puppy:zuip:

Terug
Naar boven