AndroidHealthClinic

Het grote random feitjes en weetjes topic

• Topic Starter Topic Starter
1688416891827.jpg

Maar vanwaar het verschil? Verschillende Chinese provincies?
Of verschillende woorden, of verschillende talen/dialecten. Volgens mij is Mandarijn, het dialect van Peking een standaardtaal in Mainland China en is het elders, waaronder Taiwan Kantonees?

EDIT: niet waar, ook Taiwan gebruikt standaard chinees.

Vaak zie ik van die 'chai latte's' verschijnen. Heb eens gekeken naar de ingrediënten want mijn vriendin vond dat lekker en is hip. Maar ze zei niet dat dat was omdat het hip was. Is gvd 90% suiker :roflol:
Ze heeft er de eerste week elke week een tas van gedronken en nu staat dit gewoon in de kast tss al de rest van die bullshit dingen :')

Vaak zie ik van die 'chai latte's' verschijnen. Heb eens gekeken naar de ingrediënten want mijn vriendin vond dat lekker en is hip. Maar ze zei niet dat dat was omdat het hip was. Is gvd 90% suiker :roflol:
Ze heeft er de eerste week elke week een tas van gedronken en nu staat dit gewoon in de kast tss al de rest van die bullshit dingen :')
god***domme ik dacht dat het zoals cappuccino was met weinig kcal

Dat is thee, latte is melk. Meestal amandelmelk bij chai latte
Naam van het product is 'Spiced chai Latte' van Baru ofzoiets.
Ik weet ook wat latte is :p
Als je zoekt naar gewone chai (dus zonder 'latte') is het vaak minder suiker maar de potjes vanuit de supermarkt ongeveer 10g suiker. Maar vanaf bij de 'latte' versies is het echt driekwart+ suiker :p

Nog meer taal

• Like
Waarderingen: Loca
Wij zeggen hier nog steeds glg-t als we melk van de koe bedoelen. Thee is hier ook gewoon T.

Das oud Germaans, de taal die de rest van de wereld 'taal' heeft gegeven.
Waarschijnlijk hebben wij het vanuit het oosten, waarschijnlijk het Sanskriet.

Voor de spellings-stasi

Voor de interpunctie-irritanten

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven