AndroidHealthClinic

Sticky Voetbal Topic

Bezoekers in dit topic

Ben gisteren meteen naar bed gegaan na fluitsignaal. Voelde me kut. :( Deed me denken aan Ned-Den '92, AC Milan-PSV 2005, AZ-Sporting 2005 en NED-SPA 2010.

Overal wel mooi dat ze zo ver zijn gekomen en de spanning was killing.

Vraag me af of we dit op korte termijn nog eens gaan meemaken :thinking:

Mijn verwachtingen zijn er niet meer voor volgend seizoen. Het was te pijnlijk het Ajax van '95 elk jaar minder te zien worden destijds.
Ned-Den had ik nog niet goed meegemaakt. Penalties vind ik toch altijd anders om te verliezen, zoals Italië 2000 dat was gewoon eigen schuld. Branco '94 sloeg wel in als een bom destijds. Nederland werd steeds sterker en kwam terug tot 2-2, Brazilië wankelde en toen die vrije trap...als kind was dat WK magisch, lekker snachts opblijven, wat verder enkel bij oudjaars avond gebeurde.

Het NL elftal zal wel een flinke boost krijgen door deze ervaring. Met van Dijk en Depay erbij zie ik dit ook weer gaan verrassen op een toernooi.
 
Mwah het ligt gewoon aan het lot denk ik, de bal viel goed en we zien dit overal gebeuren, Barca, Juve etc. Bij Ajax viel het balletje net niet goed. Had zo maar 4-0 kunnen worden, die 2-2 kwam zo ongelukkig en veranderde de complete wedstrijd. Was Barca dit overkomen had je een zelfde scenario gehad. Een 2-2 uit in deze fase brengt elk team aan het wankelen.

Blind, Tadic, Ziyech, Nico allemaal een wk gespeeld en de Ligt, de Jong zie ik niet als onvolwassen.
Tja, nu gaan we alles over-analyseren natuurlijk. Als Neres (in Hotspur Stadium) en Ziyech niet tegen de paal hadden geschoten dan hadden we het nu over een heel ander verhaal.

Echter blijf ik bij de volgende punten van kritiek:
  • Sinkgraven had moeten starten als linksbuiten
  • Huntelaar had moeten invallen voor Sinkgraven, om vervolgens Tadic linksbuiten te posteren
  • Ten Hag vond geen gepast antwoord op de tactische aanpassingen van Pochettino na de rust
  • In de breedte is Ajax niet sterk genoeg (Was vermoeidheid/pijntjes de reden dat Schöne beide wedstrijden niet kon uitspelen?)
 
Tja, nu gaan we alles over-analyseren natuurlijk. Als Neres (in Hotspur Stadium) en Ziyech niet tegen de paal hadden geschoten dan hadden we nu een heel ander verhaal.

Echter blijf ik bij de volgende punten van kritiek:
  • Sinkgraven had moeten starten als linksbuiten
  • Huntelaar had moeten invallen voor Sinkgraven, om vervolgens Tadic linksbuiten te posteren
  • Ten Hag vond geen gepast antwoord op de tactische aanpassingen van Pochettino na de rust
  • In de breedte is Ajax niet sterk genoeg (Was vermoeidheid/pijntjes de reden dat Schöne beide wedstrijden niet kon uitspelen?)

Of misschien wel Mazraoui voorin als rechtsbuiten, denk dat hij zo multifunctioneel is en dit kan. Kon Veltman op zijn plek (best degelijk nu) en had je Dolberg niet nodig.
Dat er geen gebruik is gemaakt van Huntelaar toch wel vreemd.

Breedte is natuurlijk een probleem, de basis is prima maar valt er iemand weg dan wordt het een stuk minder. Rendement van Neres is dan wel goed zichtbaar vergeleken Dolberg. Hij speelde als een kleuter, 0 zelfvertrouwen en bang om de bal te krijgen. Bizar.
 
Mijn verwachtingen zijn er niet meer voor volgend seizoen. Het was te pijnlijk het Ajax van '95 elk jaar minder te zien worden destijds.
Ned-Den had ik nog niet goed meegemaakt. Penalties vind ik toch altijd anders om te verliezen,
Van Basten miste toen de beslissende penalty. Toentertijd was ik groot fan van de beste man. Weet nog wel dat ik vloekend en tierend naar bed rende :(

AZ-Sporting was net zoals gisteren. Laatste seconde niet Uefa Finale halen. Was net als dit keihard. AZ was toen best goed onder Adriaanse. Toen kwam ook een beunhaas in het veld (Janga) met een niet nodige overtreding waardoor daarna het doelpunt viel.
 
Rendement van Neres is dan wel goed zichtbaar vergeleken Dolberg. Hij speelde als een kleuter, 0 zelfvertrouwen en bang om de bal te krijgen. Bizar.

Dolberg is een fenomeen in de negatieve zin. :emo: Sinds Bosz vertrok raakt hij geen knikker meer. Ik hoop voor Ajax dat hij volgend seizoen terug open bloeit. Anders zal hij verkocht worden voor een appel en een ei, en niet de 50 miljoen die Monaco destijds bood.
 
Zn smoelwerk staat me ook niet aan. Miljoenen kids willen in zijn schoenen staan en hij kijkt altijd net alsof zn onderbroek vol met stront zit.
 
Hij straalt geen plezier uit.
Plezier brengt een talent naar een nog hoger niveau.
Als je minder getalenteerd bent, moet je keihard werken. Maar ook dat doet hij niet. Zonde
 
Het leek zelfs of hij niet overtuigend durfde door te jagen op de keeper.

Ik ken het wel van vroeger, zat je in de A1 en kwam er een bang spelertje bij uit de B die op het veld aanwezig was maar zich telkens zo opstelde dat hij net niet vrij stond en de schijn had zijn best te doen. Ik snap dus wel waarom hij kijkt alsof hij de broek vol heeft, want hij heeft hem ook echt vol poep van angst.
 
Lol

IMG-20190509-WA0023.jpg
 
"Feyenoord is een grote club"

 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ben voor Feyenoord, maar had het supertof gevonden als Ajax gisteren had gewonnen. Ik snap die haat echt niet. Sportieve, gezonde concurrentie en strijd is prima, maar iedere Nederlander zou het toch leuk moeten vinden als een Nederlandse club het internationaal goed doet. Als een Nederlandse sportman/-vrouw/-club een internationale prijs pakt, is dat toch mooi, ook al gaat het om een sport waar je/ik helemaal geen affiniteit mee heb(t) of gaat het om iemand of een team die/dat binnen de Nederlandse competitie een concurrent is (uitzondering: korfbal, dat is een schaamte voor ons land).
 
Ik ben voor Feyenoord, maar had het supertof gevonden als Ajax gisteren had gewonnen. Ik snap die haat echt niet. Sportieve, gezonde concurrentie en strijd is prima, maar iedere Nederlander zou het toch leuk moeten vinden als een Nederlandse club het internationaal goed doet. Als een Nederlandse sportman/-vrouw/-club een internationale prijs pakt, is dat toch mooi, ook al gaat het om een sport waar je/ik helemaal geen affiniteit mee heb(t) of gaat het om iemand of een team die/dat binnen de Nederlandse competitie een concurrent is (uitzondering: korfbal, dat is een schaamte voor ons land).
Als je geen enkele affiniteit met een sport heb, kan ik begrijpen dat je chauvinistisch bent.
Maar dit is clubvoetbal. Als je een favoriete club hebt, dan ga je niet staan juichen voor een rivaal. Zeker niet als je de geschiedenis van de clubs onderling weet..

Het is ook zeker niet zo dat ik het geen enkele ajacied gun. Zeker wel.
Alleen niet diegene die calimero gedrag gaan vertonen en roepen "zie ons, wij zijn Godenzonen, aanbidt ons, wij zijn voetbal, wij zijn Nederland, de rest presteert niks dus iedereen moet voor ons juichen" :who:
 
Als je geen enkele affiniteit met een sport heb, kan ik begrijpen dat je chauvinistisch bent.
Maar dit is clubvoetbal. Als je een favoriete club hebt, dan ga je niet staan juichen voor een rivaal. Zeker niet als je de geschiedenis van de clubs onderling weet..

Het is ook zeker niet zo dat ik het geen enkele ajacied gun. Zeker wel.
Alleen niet diegene die calimero gedrag gaan vertonen en roepen "zie ons, wij zijn Godenzonen, aanbidt ons, wij zijn voetbal, wij zijn Nederland, de rest presteert niks dus iedereen moet voor ons juichen" :who:
Ik neem aan dat je met 'je' in die eerste zin 'je' in het algemeen bedoelt en niet op mij doelt; ik gaf immers aan dat ik voor Feyenoord ben. Ik vind het echt bullshit dat ik nu niet voor Ajax in de CL zou kunnen zijn. Die rivaliteit had ik vroeger ook, maar ik ben volwassen geworden. Helaas zit het stadion (met name bij voetbal) vaak vol met gasten die óf in hun puberteit zijn blijven hangen óf gewoon het IQ, redenatievermogen en realiteitsbesef van een visstick hebben (nu generaliseer ik bewust, er zijn ook nog 'normale' supporters). Het is en blijft een spelletje. Prima om fanatiek te zijn, maar als mensen nu Ajax gaan uitlachen omdat ze voor de concurrent zijn, vind ik dat gewoon erg trieste en kansloze lui. Een mop of meme moet best kunnen overigens, dat is gewoon gezonde humor. :P
 
En ik vind het jammer dat ander sportnieuws vaak ondergesneeuwd wordt door voetbalnieuws, alsof de wereld om voetbal draait. (Ja, ik weet het, hier zijn we zelf debet aan, aangezien wij zelf veel meer aandacht hebben voor voetbal dan voor andere sporten.)
 
En ik vind het jammer dat ander sportnieuws vaak ondergesneeuwd wordt door voetbalnieuws, alsof de wereld om voetbal draait. (Ja, ik weet het, hier zijn we zelf debet aan, aangezien wij zelf veel meer aandacht hebben voor voetbal dan voor andere sporten.)

Korfbal mag wel meer in het nieuws komen.

:trollface:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven