Blackadder
aka Silentio
- Waardering
- 2
SlettieBettie zei:Even de lijst van Phreak aanvullen:
17. Alle films met Tom Cruise.
18. Alle films met Hugh Grant.
19. Alle films met Steve Martin; die man krijgt het voor elkaar elke film (zelfs die met een leuk concept), zo te verzieken dat ze het maken niet waard zijn. Knap eigenlijk...
20. Thelma & Louise. Lijkt me duidelijk.
21. The Island of Dr. Moreau. Marlon Brando als lelijke, oude, slecht verstaanbare, brabbelende halve zool en Val Kilmer die superirritant en vervelend is en dat in eindeloze scenes met zeer slechtlopende dialogen en monologen.
22. The Village. Begon wel aardig, maar halverwege was al het leuke er af en het einde was gewoon flauwe kul.
23. Blair Witch II. Het eerste deel was goed opgezet (is je smaak of niet), maar het tweede deel was weer zo'n 1000 in een dozijn slechte horror die helemaal niet eng is.
24. Halloween III. Waar is Michael Myers gebleven? De andere delen waren misschien niet super, maar dit deel was echt waardeloos.
25. Alle waargebeurde dramafilms die alleen voor de TV gemaakt zijn. Vooral degene over ongelukkige meisjes die ongewenst zwanger zijn, of een dodelijke ziekte hebben, of welk waargebeurd medisch drama ook (dan lees ik liever de boeken van Robin Cook).
26. Alle verfilmingen van de boeken van Stephen King. De kracht van zijn verhalen zit in je eigen fantasie, dat kun je nooit verfilmen.
27. Elke verfilming van een serie uit lang vervlogen tijden, zoals: the Hulk, Spiderman, Dukes of Hazzard, Charlie's Angels. Die waren toen leuk, omdat je nog klein was en omdat het in die tijd paste.
Ik vind toch dat er enkele cultklassiekers zijn uitgekomen. Apt Pupil, the shining, the shawshank redemption (ja zelfs die film is op een boek/kortverhaal van hem gebaseerd), dream catcher, sleepwalkers, ...

.
(ik weet het, iedereen vind het een boutfilm)