AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Oh wat een onwijs heerlijk beest! Ik vind die naakte monstertjes echt zoooooo geweldig :D
Is die van jou ook zo verzot op (lichaams)warmte waardoor het een echte plak-kat is?

Dankjewel!!:D
Ja alles wat warm is vind hij lekker, hij ligt de hele dag in de zon in/onder of op fleecedekentjes en in bed wil hij altijd onder de dekens tegen me aan liggen (plakken inderdaad) of hij kruipt onder mijn trui ofzo. Ik noem hem ook altijd zweetgast

Dankjewel!!:D
Ja alles wat warm is vind hij lekker, hij ligt de hele dag in de zon in/onder of op fleecedekentjes en in bed wil hij altijd onder de dekens tegen me aan liggen (plakken inderdaad) of hij kruipt onder mijn trui ofzo. Ik noem hem ook altijd zweetgast

Waarschijnlijk heeft ie het gewoon koud?

Een vraag van pedagogische aard, mijn beestje vindt het nodig om 's nachts rond 5 uur te gaan spoken(aan het bed krabben, herrie maken en als het even kan kabeltjes kapot knauwen). Sinds een dag of 3 raak ik daar redelijk van over de kook en pak haar in haar nekvel en stop het beestje met haar kop onder douche of kraan. Dit is trouwens een directe actie op een van de bovenstaande dingen en niet gelijk na 1 keer maar na een aantal keer. Werkt dit en mag dit?

Ik zou een plantenspuit gebruiken, om te voorkomen dat je in je boosheid ergens tegenaankomt met haar of dat ze jou iets doet.

Daarbij is dat rondkloten een kattending, bijna alle katten doen dit. Wellicht idee om te kijken voor een oplossing om dit te beperken (de schade dus ook).

---------- Toegevoegd om 09:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ----------

Of het mag weet ik niet. Het werkt wellicht een beetje, maar werkt niet goed voor jullie 'relatie'. Uiteindelijk krijgt ze wel een hekel aan je denk ikz

Een vraag van pedagogische aard, mijn beestje vindt het nodig om 's nachts rond 5 uur te gaan spoken(aan het bed krabben, herrie maken en als het even kan kabeltjes kapot knauwen). Sinds een dag of 3 raak ik daar redelijk van over de kook en pak haar in haar nekvel en stop het beestje met haar kop onder douche of kraan. Dit is trouwens een directe actie op een van de bovenstaande dingen en niet gelijk na 1 keer maar na een aantal keer. Werkt dit en mag dit?

Ik denk niet echt dat de kat snapt wat de bedoeling is daarvan.

Is er voldoende voor haar te doen? Waarschijnlijk verveelt ze zich of wil ze aandacht.
Mijn katten hebben er ook een handje van om 's ochtends aan de slaapkamerdeur te krabben en te janken. Gewoon omdat ze vinden dat het tijd is dat ik wakker wordt.

Negeren is eigenlijk de beste optie. Want ze willen aandacht.. en dat is wat ze krijgen, negatief of niet.
Het zal je band niet goed doen met je kat om haar onder water te duwen. Beter zoals hell adviseerd met een plantenspuit op haar spuiten. Dan ziet ze niet zo snel waar het vandaan komt en is het een gelijke reactie op wat ze aan het doen is, dat gaat ze dan op een gegeven moment linken.

Nu is de eerste reactie dat ze wordt opgepakt, gedragen wordt, en vervolgens opeens onder de douche/kraan.

Dit is een behoorlijk lompe reactie van je. Die kat gaat echt niet begrijpen waarom je haar kopje onder de douche houdt. Waarschijnlijk nog een jong beestje? Misschien nog een kat erbij nemen. En anders inderdaad gewoon negeren. Ook niet met sproeiers gaan spuiten op die kat want dat kan de vertrouwensband tussen baasje en poes beschadigen. Een kat kan je niet zoals een hond afstraffen, hoewel je die ook niet met kop en al onder de douche houdt.

Mijn kat zat ook aan de kabels in het begin maar hield er vanzelf mee op. Als je het ziet wel zorgen dat hij ermee ophoudt natuurlijk maar ik heb mijne nog nooit met de kop onder de kraan gehouden.

Dit is een behoorlijk lompe reactie van je. Die kat gaat echt niet begrijpen waarom je haar kopje onder de douche houdt. Waarschijnlijk nog een jong beestje? Misschien nog een kat erbij nemen. En anders inderdaad gewoon negeren. Ook niet met sproeiers gaan spuiten op die kat want dat kan de vertrouwensband tussen baasje en poes beschadigen. Een kat kan je niet zoals een hond afstraffen, hoewel je die ook niet met kop en al onder de douche houdt.

Ze is 4. Moet eerlijk toegeven dat ik ook niet super veel tijd voor het beestje heb. Zal komende tijd eens wat meer mee spelen, dat zal waarschijlijk hopelijk ook helpen.

Mijn vriendin was jarig en omdat ze binnenkort komt intrekken en ze echt een kattenmens is (we zullen 2 ragdolls halen), heb ik der alvast een klein opzetje gegeven. Als we een nieuw huis kopen zal ik er wel een paradijsje bouwen.
2i7l01t.jpg

Wedden dat ze dan gewoon liever in een kartonnen doos gaan liggen? :D

Mijn vriendin was jarig en omdat ze binnenkort komt intrekken en ze echt een kattenmens is (we zullen 2 ragdolls halen), heb ik der alvast een klein opzetje gegeven. Als we een nieuw huis kopen zal ik er wel een paradijsje bouwen.
die heb ik ook haha maar dan zit dat huisje bovenop?

anyway ook vraagje; mijn 2 katten krabben/miauwen dus aan de slaapkamer deur rond 05.00-07.00 voor eten of aandacht of weet ik veel ik zet nu echt letterlijk shit voor de deur zodat ze niet de deur kunnen krabben maar toch lukt het soms hoe zorg ik dat dit stopt? ik draai soms echt door want ik slaap al vrijwel niet en als die kat me dan wakker maakt ben ik bijna geneigd om hem het raam uit te gooien eten hebben ze maar ze willen dan het 'lekkere eten' probleem daarvan is dat ze dat meteen opeten als ik het neerzet dan hebben ze 's nachts weer niks

een etensbak die op tijd werkt?
ik heb het zelf opgegeven, ik word regelmatig van een stiekum onder het dekbed kruipende kat wakker. beest heeft echt koude pootjes dan haha.
of je word wakker en dr ligt een ronkend beest je blij aan te kijken.

alles was beter dan een kat en een hond die echt elke deur zonder slot samen open kregen.... met veel herrie.... en die rothond deed alleen maar met de evil mastermind Figaro mee, die ligt gewoon in z'n mand in de keuken nu

Hier heeft pukkie last van haar nieren, het gaat echt slecht met haar.
Een half jaar terug nog 1 in moeten laten slapen vanwege accute nierfalen en nu zij ook.
Morgen moet ik haar brengen zodat ze haar spoelen.
Hoop echt dat ze het gaat halen.

Eten doet ze niet echt, gelukkig heb ik nog spuiten liggen van een vorige kuur zodat ik haar op die manier kan bijvoeren door het met een spuitje in haar mond te doen.

Damn, sterkte avg!

hier heeft pukkie last van haar nieren, het gaat echt slecht met haar.
Een half jaar terug nog 1 in moeten laten slapen vanwege accute nierfalen en nu zij ook.
Morgen moet ik haar brengen zodat ze haar spoelen.
Hoop echt dat ze het gaat halen.

Eten doet ze niet echt, gelukkig heb ik nog spuiten liggen van een vorige kuur zodat ik haar op die manier kan bijvoeren door het met een spuitje in haar mond te doen.
:( :( :(

Terug
Naar boven