AndroidHealthClinic

Het mijn god wat haat ik dit nummer topic

Eens met Mans. Muziek van nu is fantasieloos en eenheidsworst, muziek van vroeger zal volgens mij altijd nog wel gewaardeerd worden. De Top 2000 is elk jaar met afstand het best beluisterde radioprogramma en veruit de meeste liedjes zijn van 1965-1987. I :heart: it.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Top_2000_(Nederland)

Ik heb trouwens al de hele middag 'oh oh oh oh oh oh oh oh oh why’s my life so boring' in m'n hoofd. :S Bedankt hoor.

Misschien kun je een stukje terror opzetten? Dat rost mijn hoofd meestal aardig snel leeg.

Wat is God?

Eens met Mans. Muziek van nu is fantasieloos en eenheidsworst, muziek van vroeger zal volgens mij altijd nog wel gewaardeerd worden. De Top 2000 is elk jaar met afstand het best beluisterde radioprogramma en veruit de meeste liedjes zijn van 1965-1987. I :heart: it.

Die hele lijst wordt ook samengesteld door oude lullen.

Wat is je punt? Nederland is aan het vergrijzen dus er zijn ook meer oude lullen.

Wat is je punt? Nederland is aan het vergrijzen dus er zijn ook meer oude lullen.

Mijn punt is dat radio 2 de best beluisterde zender is, de Top 2000 het best beluisterde programma (ook al is het maar één keer per jaar), dat echte muziekliefhebbers 'oude' muziek wel degelijk (blijven) waarderen en dat het dus voorlopig echt niet uitsterft, dat veel van de muziek van nu alleen maar 'hoe breng ik zo snel mogelijk geld in het laatje?' is etc...

Ik hoor toch echt regelmatig stairway to heaven, hotel california, etc en diverse beatles en stones songs op de radio voorbijkomen.

Het grote verschil met toen en nu is dat er nu maar enkele producers zijn die het geluid bepalen. Het is een grote eenheidsworst geworden. Producties van nu zijn ook letterlijk platgedrukt waardoor er geen enkele dynamiek meer in de muziek aanwezig is.

Als ik ook een stukje voorspelling mag doen gaat deze periode de geschiedenis in als de meest fantasieloze periode in de popmuziek ooit.

Dat is juist de trend (minder dynamiek, minder melodie..), de muziek heeft zich zo ontwikkeld.. Ik vind de huidige r&b/hiphop nummers toch niet bepaald fantasieloos, integendeel, er zit vaak een nieuw soort mood in en ze bezitten een nieuwe sT die je in de jaren 70,80 niet had. Volgens mij moet je er gewoon voor open staan en aanvaarden dat men niet eeuwig muziek in dezelfde sT (en volgens jouw smaak) kan maken. Vooruitgang moet er zijn, en ofdat die muziek nu minder mooi is of juist niet, dat is denk ik een kwestie van smaak, want men doet imo toch altijd zijn best om mooie maar vooral nieuwe (om origineel te zijn) muziek te creëren.

Het is ook zo dat een bepaalde sTperiode noodzakelijk is om de volgende periode te realiseren. Ik vind bv de jaren 90 (90-96) niet zo ongelofelijk goed, maar zonder die periode had er nooit r&b/hiphop ontstaan zoals we die tegenwoordig kennen (wat ik dan weer beter vind). Soms is er gewoon een periode die je minder ligt om derna dan weer een periode aan te kondigen die je beter ligt. Bij andere mensen zal dit mss net omgekeerd zijn.

99.99 % van de nummers op q-musicjawel deze zender hoor ik 8 uur per dag.. kga voornamelijk van werk veranderen om deze reden..

ongeveer 95% van de commerciële troep van tegenwoordig..

met toppers als shakira anastasia christina aguilera .. en andere verkrachte stemmen..
maar zeker ook zowat alle r&b nummers zoals jeanpaul, brahim , kenny west.. of wat is et..
kortom alle negermuziek..

Muziek gaat er zwaar op achteruit..

Ok vroeger hadden ze ook slechte nummers.. maar toch niet zo irritant als ze nu zijn !?

Spelen ze dan muziek op Q-mucic???:eek:

Radio is zowiezo k*t. Daar moet je gewoon niet naar luisteren.

Dat is juist de trend (minder dynamiek, minder melodie..), de muziek heeft zich zo ontwikkeld..

Ik moet deze er toch even uitlichten.

Nummers worden over het algemeen niet uit artistieke overwegingen platgewalst maar uit puur commerciele overwegingen, namelijk om te concurreren met de andere nummers op de radio qua geluidsniveau.

Nu maakt dat voor electronische sTen op zich niet eens zo heel veel uit (soms is het platgewalste geluid daar zelfs sTbepalend) maar deze trend zet zich door in het hele scala van moderne muziek. Vaak is het zelfs zo dat de artiesten het geluid op de CD verre van ideaal en niet representatief vinden maar de record executive heeft wat dat betreft het laatste woord.

Deze video legt 't heel helder uit:

http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Ik moet deze er toch even uitlichten.

Nummers worden over het algemeen niet uit artistieke overwegingen platgewalst maar uit puur commerciele overwegingen, namelijk om te concurreren met de andere nummers op de radio qua geluidsniveau.

Nu maakt dat voor electronische sTen op zich niet eens zo heel veel uit (soms is het platgewalste geluid daar zelfs sTbepalend) maar deze trend zet zich door in het hele scala van moderne muziek. Vaak is het zelfs zo dat de artiesten het geluid op de CD verre van ideaal en niet representatief vinden maar de record executive heeft wat dat betreft het laatste woord.

Deze video legt 't heel helder uit:

http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Hmm, maar is het dan niet door de trend van die andere nummers (luider en minder dynamiek) dat andere nummers (uit commercieel belang) zo gemaakt worden? Uiteindelijk volgen toch die andere nummers de nieuwe trend door hun dynamiek plat te walsen (zelfs al klinkt het minder mooi, het klinkt toch moderner, minder accoustisch enz..).

Hmm, maar is het dan niet door de trend van die andere nummers (luider en minder dynamiek) dat andere nummers (uit commercieel belang) zo gemaakt worden? Uiteindelijk volgen toch die andere nummers de nieuwe trend door hun dynamiek plat te walsen (zelfs al klinkt het minder mooi, het klinkt toch moderner, minder accoustisch enz..).

Het is puur om te kunnen concurreren met de andere nummers op de radio of in je cd wisselaar qua volume. Het gaat dus niet om de klank want zoals ik al zei veel artiesten vinden het (imo volkomen terecht) niet mooi.

• Topic Starter Topic Starter
Van Skyradio kan ik ook echt gek worden, de hele dag Tina Turner, Eros Ramarotti en Celine Dion...

Terug
Naar boven