AndroidHealthClinic

Het mooie van geloof, alles kan

Te triest voor woorden dit soort nieuwsberichten. Wat lopen er toch een hoop zieke lui rond.

لاالاه الا الله محمد رسول الله

Killing in the name of! Gezien jou sig (waarom in zo'n onbegrijpelijk brabbeltaaltje) is het moorden in naam van wat jij de ware noemt. Moorden geïnspireerd door geloof. En kom nu niet aan dat islam vrede is, deze moorden staan niet opzich! Maak eens de gedachtesprong, hoe komen de Allah Akbar roepers zo ziek, hun aanroep Allah is groot bij hun zieke daad spreekt boekdelen toch? Die lui zijn ziek, het geloof is ziek de boodschapper en Allah zijn ziek en jou sig is dus ook ziek. En jij hebt het met trots staan onder je berichten en neemt er geen afstand van. Veelzeggend! Just my 2 cents.....

Lol dit meteen afschuiven op geloof... typisch iets voor patrick :rolleyes:

Wat riep de moordenaar? De uitroep tijdens de gruwelijke moorden los zien van geloof, typisch voor iemand die uiterst selectief leest. De meest gruwelijke zaken gebeuren onder Allah is groot maar laten we zaken vooral niet verbinden en benoemen. Het was gewoon een vieze mof en alle verbindingen met de islam berusten op een misverstand. Islam is vrede, je weet tog

Sneed hoofd af en gooide lichaamsdelen naar beneden. Wat denk je zelf? Uit een ander artikel; 18 jarige getuige zag man met het hoofd van zijn vrouw in de hand. Onduidelijk is wat de 6 kinderen precies wel/niet gezien hebben.

Wat riep de moordenaar? De uitroep tijdens de gruwelijke moorden los zien van geloof, typisch voor iemand die uiterst selectief leest. De meest gruwelijke zaken gebeuren onder Allah is groot maar laten we zaken vooral niet verbinden en benoemen. Het was gewoon een vieze mof en alle verbindingen met de islam berusten op een misverstand. Islam is vrede, je weet tog

Ja.. Dus omdat iemand die gestoord is ze vrouw vermoord... En vervolgens allah akbar roept is een geloof niet in orde. Wou je soms beweren dat iedereen die gelooft tot zoiets in staat is en zoiets uberhaupt zou willen, besef je even hoeveel mensen je hiermee in een hokje plaatst. Ik vind dit bijzonder kortzichtig geredeneerd.

• Topic Starter Topic Starter

Wat is dit nou weer voor niet onderbouwde loser opmerking?

Geloof trekt behoorlijk wat mensen aan die helemaal niet zulke goede bedoelingen hebben en daarbij is er vaak geen ruimte voor vrijheid van mening, er is maar 1 waarheid.
Is helemaal niet zo mooi als ze jou doen willen laten geloven.

Komt zat ellende bij kijken waarvan zat mensen dat in de praktijk hebben moeten ondervinden.
Als je dit niet erkent leef je niet in de realiteit.

Neem aan dat je zelf gelovig bent dat je zo geirriteerd reageert?

Bom erop

Georganiseerde religie is de kanker van de wereld daar ben ik van overtuigd, dit zijn slechts bijwerkingen van het totale probleem en zelfs als je zelf goed leeft met een geloof geef je radicalen een bevestiging in hun geloof (samen sta je sterk) en functioneer je feitelijk als de steunpilaren voor kwaad waaronder ook deze actie valt, bij zo een club moet je helemaal niet willen horen.

Ja.. Dus omdat iemand die gestoord is ze vrouw vermoord... En vervolgens allah akbar roept is een geloof niet in orde. Wou je soms beweren dat iedereen die gelooft tot zoiets in staat is en zoiets uberhaupt zou willen, besef je even hoeveel mensen je hiermee in een hokje plaatst. Ik vind dit bijzonder kortzichtig geredeneerd.

Er steekt een oud vrouwtje de weg over en er komt een moslim aan die roept Allah Akbar en helpt zijn medemens oversteken zou een mooi voorbeeld zijn van geloof dan een inspiratie kan zijn voor goede daden, Moet toegeven dat ik dit niet zo vaak gezien of gelezen heb in de krant als Allah Akbar en ledematen die in het rond vliegen. Goede daden mogen verbonden worden aan het geloof, zieke daden evengoed. anders is geloof selectief blind voor haar eigen zwarte bladzijde.

Dit is niet de eerste vrouw die verminkt of vermoord wordt, dit gebeurd vrijwel dagelijks in landen als Pakistan maar ook in berlijn dus. Allah akbar en daar gaat het zoutzuur over de vrouw die niks misdaan heeft. Dit is geen incident dit is stelselmatig en heel vaak met de oproep van Allah is groot. Geen moslim die dit Godslastering noemt wat het onmiskenbaar is. als het handig uitkomt is de meneer in de war en wordt het een en ander snel losgekoppeld van geloof. Geen groep moslims die ten stijde trekken tegen de groepen gelovige gekken die radicaal zijn en misdaden tegen de menselijkheid plegen in naam van het geloof en hun god. Nee als je in naam van het geloof een spotprent maakt heb je de religekken jaren later nog op je krantenredactie staan met moordplannen maar misdadige moslim radicalen blijven wel broeders in geloof. Zoals BigT schrijf, het is altijd zo oorverdovend stil! Geen moslim die kijkt naar de koran en de hadith en waar die gekken toch de inspiratie vandaan halen en of anno 2012 het niet eens tijd wordt die zieke zaken te schrappen uit de herdruk.

Als ik katholiek zou zijn en ik zie het verdriet van het seksueelmisbruik teweeg bracht dan was ik geen katholiek meer voordat er hele grote aanpassingen in de kerk plaatsvinden.

Ik plaats geen mensen in een hok. Ik plaats een geloof in een hok en een grote hoeveelheid mensen nemen geen afstand van dat hok/die delen uit hun geloof. Maar je moet mij niet kwalijk nemen dat ik ze in dat hok zet waar ze zelf vrijwillig in plaatsnemen. Geloven is een keuze.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mooi gesproken Ymir, sluit ik me bij aan.
Vind overigens wel schokkend dat de moslims die beweren "goed en vreedzaam" te zijn zich hier toch niet over uitspreken.
Je zou zeggen dat de goedwillende zich zouden moeten verzetten tegen dit soort praktijken.

Het zou absoluut een inspiratie moeten zijn om goede daden te doen Ymir.

Laatst bewerkt:
Wat is dit nou weer voor niet onderbouwde loser opmerking?

Geloof trekt behoorlijk wat mensen aan die helemaal niet zulke goede bedoelingen hebben en daarbij is er vaak geen ruimte voor vrijheid van mening, er is maar 1 waarheid.
Is helemaal niet zo mooi als ze jou doen willen laten geloven.

Komt zat ellende bij kijken waarvan zat mensen dat in de praktijk hebben moeten ondervinden.
Als je dit niet erkent leef je niet in de realiteit.

Neem aan dat je zelf gelovig bent dat je zo geirriteerd reageert?

Ik kom zo bij je ;)

Het zou absoluut een inspiratie moeten zijn om goede daden te doen Ymir.

The word shahādah is a noun stemming from the verb shahida, meaning “to observe, witness, or testify”

Observeren doe je met een onbevooroordeelde blik, getuigen van wat er gebeurd om je heen, toch? Of is observeren oprakelen wat geschreven is en opgedragen? Ik bedoel dus de 1e wijze van observeren, ik weet het , dat is moelijk voor iemand met indoctrinatie van geloof. Maar probeer het eens....Deel jij de objectieve observatie dat ondanks dat het een inspiratie zou moeten zijn (dat neem ik dan maar even aan om de discussie niet nog complexer te maken) dat er met uitroep van Allah is groot in zijn naam de meest grote misdaden tegen de mensheid en dus ook zijn schepping gemaakt wordt?

To observe to witness and to testify. Kijk wat er gebeurd in naam van de Islam, wees er getuigen van en benoem dat dit in naam van jou godsdienst door jou geloofsgenoten gebeurd. Jou sig gedrukt in het zwart op een witte of Afghaanse vlag, is het Taliban symbool en jou sig is het symbool van meerdere jihad groepringen. Je kan wel zeggen waarvoor jou sig zou moeten staan; de harde praktijk is dat het staat voor dood en verderf. Niet voor niets nam ik nu en meerdere keren aanstoot aan dat teken. En jij komt aan met dat het moet staan voor inspiratie van goede daden. Dat is de witte pagina. Je negeert de zwarte pagina!!

Je bent zo goed in oordelen dat je niet alleen de daad van 1 persoon beoordeeld maar vervolgens die daad door generaliseerd naar niet alleen alle mensen die in de islam geloven, maar direct alle geloven. Ik begrijp niet hoe je niet kan inzien hoe achterlijk en kortzichtig dit is, het is kort door de bocht even gezegd dat iedereen die gelooft zich als moordenaar kan profileren. Ik heb nog nooit zoiets achterlijks gehoord, maar als ik nu eens kijk naar jou postverleden is het enige wat jij opzoekt negativiteit en ben je een nogal haatdragende persoon met uitermate lange teentjes. Al dit gedrag maakt je niet alleen moeilijk in de omgang maar is ook nog eens schadelijk voor jezelf. Is het soms te moeilijk voor je om positief te zijn. Als je 1 daad projecteerd op miljoenen mensen zodat je oo ze neer kan kijken/ze kan haten, mag jij van mij je wel is afvragen waar jij je tijd aan besteed en of dat het echt waard is. Ik vind in je veel opzichten nogal kortzichtig en alles wat niet in jou straatje past of je niet begrijpt is meteen slecht, maar je moet eens relativeren patrick, niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen denkt hetzelfde zo ook met geloof maar dat betekent niet dat geloof opzichzelf staand een slecht iets is. Wat jij doet is anderen geen ruimte gunnen en dan zul je inderdaad oorlog tegemoet gaan zien en gezien je houding lijkt het wel alsof je naar zoiets opzoek bent

Jah klopt religie is verrot, helaas snappen meeste mensen het niet. Als ik hier zeg dat ik er niet in geloof komt er ook een dikke shitstorm aan dus ik zeg altijd ''jah ik ben moslim'' maar diep van binnen geloof ik wel in een god maar niet zulk miereneukerij.

gewoon een goed mens blijven, niemand zomaar beoordelen, onnodig kwetsen etc en niet bidden elke dag 4x , vasten en toch stiekem alcohol drinken of roken of drugs verkopen. (dan doen de meeste f**gots hier)

Terug
Naar boven