Fitness Seller

Het mooie van geloof, alles kan

• Topic Starter Topic Starter
Je bent zo goed in oordelen dat je niet alleen de daad van 1 persoon beoordeeld maar vervolgens die daad door generaliseerd naar niet alleen alle mensen die in de islam geloven, maar direct alle geloven. Ik begrijp niet hoe je niet kan inzien hoe achterlijk en kortzichtig dit is, het is kort door de bocht even gezegd dat iedereen die gelooft zich als moordenaar kan profileren. Ik heb nog nooit zoiets achterlijks gehoord, maar als ik nu eens kijk naar jou postverleden is het enige wat jij opzoekt negativiteit en ben je een nogal haatdragende persoon met uitermate lange teentjes. Al dit gedrag maakt je niet alleen moeilijk in de omgang maar is ook nog eens schadelijk voor jezelf. Is het soms te moeilijk voor je om positief te zijn. Als je 1 daad projecteerd op miljoenen mensen zodat je oo ze neer kan kijken/ze kan haten, mag jij van mij je wel is afvragen waar jij je tijd aan besteed en of dat het echt waard is. Ik vind in je veel opzichten nogal kortzichtig en alles wat niet in jou straatje past of je niet begrijpt is meteen slecht, maar je moet eens relativeren patrick, niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen denkt hetzelfde zo ook met geloof maar dat betekent niet dat geloof opzichzelf staand een slecht iets is. Wat jij doet is anderen geen ruimte gunnen en dan zul je inderdaad oorlog tegemoet gaan zien en gezien je houding lijkt het wel alsof je naar zoiets opzoek bent

Jij hoort dingen die erook helemaal niet zijn, dat is nou juist het punt.
De islam zelf vind ik achterlijk, maar dat iedereen die erin geloofd slecht zou zijn heb ik nooit gezegd.
Vind jou vrij kortzichtig door allerlei conclusies over mij te trekken omdat ik geen fan van religie ben.
Niet iedereen geloofd in sprookjes, Maxiamento.
Vind dat een hoop ellende met zich mee brengt en heb dat zat mogen aanschouwen.

Jij hoort dingen die erook helemaal niet zijn, dat is nou juist het punt.
De islam zelf vind ik achterlijk, maar dat iedereen die erin geloofd slecht zou zijn heb ik nooit gezegd.
Vind jou vrij kortzichtig door allerlei conclusies over mij te trekken omdat ik geen fan van religie ben.
Niet iedereen geloofd in sprookjes, Maxiamento.
Vind dat een hoop ellende met zich mee brengt en heb dat zat mogen aanschouwen.

Man daar gaat het juist om, ik zie zo vaak iets waar jij een probleem mee hebt. Het is jouw dagelijkse kost om je daar mee bezig te houden en hier op het forum neer te planten. Vervelend dat jij ellende hebben moeten aanschouwen die met religie te maken hebben, maar was je daar daadwerkelijk bij, heeft het jou in je persoonlijke leven gevonden, zo niet, blaas dingen dan niet een beetje uit proportie? Hoeveel dingen zijn in de wereld uberhaupt vedord buiten religie om dan, hoeveel lees je daarover? Het punt is juist dat het niet de religie is, maar gewoon bepaalde groepen mensen. Dat is zo veel duizend maal gezegd maar ik snap niet waarom dat nooit begrepen wordt door mensen zoals jij. Laat ik het in een andere context brengen. Er zijn moordenaars, dat zijn mensen, wij zijn mensen, maar we zijn niet meteen moordenaars of slecht omdat we mensen zijn toch? Niet ieder mens is slecht en niet ieder mens is een moordenaar. En zo is niet iedere gelovige slecht en niet iedere gelovige een moordenaar. De keuzes die je maakt in je leven komen vanuit je jezelf. Wat ik geloof heb ik helemaal niet ter sprake gebracht.

Maxiamento, je moet je niet zo aangevallen voelen. Een hekel hebben aan religie is niet hetzelfde als een hekel hebben aan religieuzen, jij leest het verschil niet.

Ik voel me niet aangevallen hoor. Misschien komt dat zo over in me reacties maar bij deze kan ik je vertellen dat, dat niet zo is. Wat is er mis met de religie zelf dan? Ik heb de koran zelf niet gelezen maar de bijbel wel en daar staan geen rare dingen in. Neem de 10 geboden zijn gewoon dingen die vanuit een goed moraal juist nageleefd zouden moeten willen worden.

Het topic begon onder het motto... Het mooie van geloof alles kan... of met andere woorden moord is geaccepteerd binnen geloof.. Als dat zo zou zijn zouden geloven inderdaad nogal slechte en verdorde mensen zijn dus vandaar.

Echte gelovigen staan gewoon niet achter dit soort daden. Dus dan gaat het mij gewoon veel te ver om al het geloof zwart te maken. Bovendien betreft dit alleen het islam en worden direct alle geloven erbij betrokken, of het had in ieder geval wel wat duidelijker mogen zijn.

Dit is gewoon racisme all over again maar nu gericht op gelovigen, dus ja ik begin het wel een beetje te begrijpen.

Laatst bewerkt:
Ik voel me niet aangevallen hoor. Misschien komt dat zo over in me reacties maar bij deze kan ik je vertellen dat, dat niet zo is. Wat is er mis met de religie zelf dan? Ik heb de koran zelf niet gelezen maar de bijbel wel en daar staan geen rare dingen in. Neem de 10 geboden zijn gewoon dingen die vanuit een goed moraal juist nageleefd zouden moeten willen worden.

De 10 geboden staan in het oude testament en het oude testament moet je dan nog maar eens openslaan, God heeft daarin de rol van een monster wat 100 duizenden doden beveelt en slavernij en mensenoffers goedkeurt, vindt het dus helemaal niet zo een hele goede standaart van het juiste moraal.

dit zijn de 10 geboden

EEN: 'Vereer naast mij geen andere goden.'

TWEE: 'Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.'

DRIE: 'Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet.'

VIER: 'Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.'

VIJF: 'Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.'

ZES: 'Pleeg geen moord.'

ZEVEN: 'Pleeg geen overspel.'

ACHT: 'Steel niet.'

NEGEN: 'Leg over een ander geen vals getuigenis af.'

TIEN: 'Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.'

dit zijn de 10 geboden

EEN: 'Vereer naast mij geen andere goden.'

TWEE: 'Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.'

DRIE: 'Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet.'

VIER: 'Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.'

VIJF: 'Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.'

ZES: 'Pleeg geen moord.'

ZEVEN: 'Pleeg geen overspel.'

ACHT: 'Steel niet.'

NEGEN: 'Leg over een ander geen vals getuigenis af.'

TIEN: 'Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.'

Nou en, leuk dat er ook 10 goede dingen in staan. Er staan daartegenover 500 dingen die absurd en puur slecht zijn. Zullen we die gewoon vergeten en negeren? God heeft trouwens zelf wel een groot probleem met zijn eigen 10 geboden in hetzelfde oude testament waarin hij ze openbaart breekt hij ze zelf genoeg.

Nou en, leuk dat er ook 10 goede dingen in staan. Er staan daartegenover 500 dingen die absurd en puur slecht zijn. Zullen we die gewoon vergeten en negeren? God heeft trouwens zelf wel een groot probleem met zijn eigen 10 geboden in hetzelfde oude testament waarin hij ze openbaart breekt hij ze zelf bijna allemaal.

Nou ja het lijkt me dat de 10 geboden het belangrijkste zijn. En als god besluit te moorden betekent nog niet dat ik dat ook moet doen :D staat in de 10 geboden dat ik dat niet hoor te doen. En ik zal mezelf even niet gelijk stellen aan god :D

Kan je misschien iets citeren dat puur slecht is? En wie beoordeeld daarover?

1tm4 is onzin, 5/10 zijn dingen die een normaal persoon al in zijn kindertijd bedenkt. Maar religieuzen moet dit verteld worden. Wat een prachtig moraal, wat een goede kant van religie. Laat me niet lachen. Stelletje infantiele primitieve niet-nadenkende schapen.

1tm4 is onzin, 5/10 zijn dingen die een normaal persoon al in zijn kindertijd bedenkt. Maar religieuzen moet dit verteld worden. Wat een prachtig moraal, wat een goede kant van religie. Laat me niet lachen. Stelletje infantiele primitieve niet-nadenkende schapen.

Tja en toch gebeurd het he ook buiten geloof :D Dus kunnen we het geloof verantwoordelijk stellen voor deze daden? :)

Te triest voor woorden dit soort nieuwsberichten. Wat lopen er toch een hoop zieke lui rond.

wtf, ben jij lid geworden om in elk topic te reageren wat ook maar iets te maken heeft met de islam?

OT: lekker dan als je een hoofd op je balkon krijgt, hopelijk sluiten ze die kerel heel erg lang op.

Tja en toch gebeurd het he ook buiten geloof :D Dus kunnen we het geloof verantwoordelijk stellen voor deze daden? :)

Als deze man niet groot was gebracht met middeleeuwse normen en waarden was er een goede kans geweest dat deze vrouw nog had geleefd. Dus ja.

Edit: Waarom krijg ik hier een reclame voor de KRO??? :roflol:

Nou ja het lijkt me dat de 10 geboden het belangrijkste zijn. En als god besluit te moorden betekent nog niet dat ik dat ook moet doen :D staat in de 10 geboden dat ik dat niet hoor te doen. En ik zal mezelf even niet gelijk stellen aan god :D

Kan je misschien iets citeren dat puur slecht is? En wie beoordeeld daarover?

Hier heb je een paar verwerpelijke stukken;

On Punishing ‘Immorality’

Leviticus 20:9
If anyone curses his father or mother, he must be put to death.
20:10 If a man commits adultery with another man’s wife—with the wife of his neighbor—both the adulterer and the adulteress must be put to death.
20:13 If a man lies with a man as one lies with a woman, both of them have done what is detestable. They must be put to death.
Deuteronomy 22:20-1 If, however, the charge is true and no proof of the girl’s virginity can be found, she shall be brought to the door of her father’s house and there the men of her town shall stone her to death. She has done a disgraceful thing in Israel by being promiscuous while still in her father’s house.

Exodus 35:2
For six days, work is to be done, but the seventh day shall be your holy day, a Sabbath of rest to the LORD. Whoever does any work on it must be put to death.

On Destroying Other People
Deuteronomy 7:1-2 When the Lord your God brings you into the land you are entering to possess and drives out before you many nations . . . then you must destroy them totally. Make no treaty with them, and show them no mercy.
20:10-17 When you march up to attack a city, make its people an offer of peace. If they accept and open their gates, all the people in it shall be subject to forced labor and shall work for you. If they refuse to make peace and they engage you in battle, lay siege to that city. When the Lord your God delivers it into your hand, put to the sword all the men in it. As for the women, the children, the livestock and everything else in the city, you may take these as plunder for yourselves. . . . This is how you are to treat all the cities that are at a distance from you and do not belong to the nations nearby.
However, in the cities of the nations the Lord your God is giving you as an inheritance, do not leave alive anything that breathes. Completely destroy them—the Hittites, Amorites, Canaanites, Perizzites, Hivites and Jebusites—as the Lord your God has commanded you.

On the Evil of Biblical Law
Ezekiel 20:25-26 I also gave them over to statutes that were not good and laws they could not live by; I let them become defiled through their gifts—the sacrifice of every firstborn—that I might fill them with horror so they would know that I am the LORD.

On Slavery & Subjugation of Women
Ephesians 5:22-24 Wives, submit to your husbands as to the Lord. For the husband is the head of the wife as Christ is the head of the church, his body, of which he is the Savior. Now as the church submits to Christ, so also wives should submit to their husbands in everything.
Exodus 21:20-21 If a man beats his male or female slave with a rod and the slave dies as a direct result, he must be punished, but he is not to be punished if the slave gets up after a day or two, since the slave is his property.
1 Peter 2:13 Submit yourselves for the Lord’s sake to every authority instituted among men.
2:18 Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to those who are good and considerate, but also to those who are harsh.

Leviticus 25:44-45
Your male and female slaves are to come from the nations around you; from them you may buy slaves. You may also buy some of the temporary residents living among you and members of their clans born in your country, and they will become your property.

Als deze man niet groot was gebracht met middeleeuwse normen en waarden was er een goede kans geweest dat deze vrouw nog had geleefd. Dus ja.

Edit: Waarom krijg ik hier een reclame voor de KRO??? :roflol:

Ja precies want iedere moslim is tot zoiets in staat en een ongelovige doet zoiets niet. Alleen maar gebroken argumentatie wordt er aangeleverd. Zodat er weer ergens op gehaat kan worden. Zielig

Ja precies want iedere moslim is tot zoiets in staat en een ongelovige doet zoiets niet. Alleen maar gebroken argumentatie wordt er aangeleverd. Zodat er weer ergens op gehaat kan worden. Zielig

Dat zeg ik toch niet?!?

Wat wil je nou zeggen trouwens? Dat ik elke moslim verkeerd vind? Jij hebt een gebroken argumentatie. Ik zeg: ****ed up opvoeding met primitieve normen en waarden-> meer kans op ****ed up volwassen persoon.

Jij zegt: Kritiek op religie=zeggen dat elke gelovige gestoord is-> Je bent een domme kortzochtige hater.

Blijkbaar hebben geloof en normen en waarden er weinig invloed op want het gebeurt hoe dan ook, omdat je gewoon te maken hebt met mensen die ziek zijn

Dat zeg ik toch niet?!?

Wat wil je nou zeggen trouwens? Dat ik elke moslim verkeerd vind? Jij hebt een gebroken argumentatie. Ik zeg: ****ed up opvoeding met primitieve normen en waarden-> meer kans op ****ed up volwassen persoon.

Jij zegt: Kritiek op religie=zeggen dat elke gelovige gestoord is-> Je bent een domme kortzochtige hater.

Dus jij doet precies wat je mij verwijt. Wat ik ook zeg beantwoord jij met niet elke gelovige is een moordenaar oid. Echt het typische gristenargument dat er ook zoveel mooie dingen aan het geloof zitten. Zo'n bullshit.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Jun 2012 om 23:45 ----------

Blijkbaar hebben geloof en normen en waarden er weinig invloed op want het gebeurt hoe dan ook, omdat je gewoon te maken hebt met mensen die ziek zijn

Worden die ziek geboren of heeft hun leven er ook mee te maken? Je gaat mij niet vertellen dat jij dit geloofd? Mishandelde kinderen zullen zelf ook agresiever worden. Als deze gast anders was opgevoed had hij niet uit naam van allah iemand vermoord. Is er kans dat hij alsnog een moordenaar zou zijn? Tuurlijk, maar de kans zou wel een stuk kleiner zijn geweest dan met zulke ****ed up ideeen.

Laatst bewerkt:
Nou ja zolang we allemaal goede bedoelingen hebben vind ik het allemaal wel goed. Als mensen uitgeleverd worden die moorden, verkrachten weet ik het wat, ben ik helemaal voor en daar draait het uiteindelijk om. Niet wat iemand gelooft

neen maar elke ongelovige heeft in elk geval een reden minder om zo'n stoten uit te halen. De eerste Atheist die een vrouw verkracht of stenigt omdat hij beseft dat er geen God bestaat, moet ik nog tegen komen.

Terug
Naar boven