AndroidHealthClinic

Het mooie van geloof, alles kan

De acties van deze man hebben net zo weinig met islam temaken als die vent uit Limburg jaren terug die zijn moeder had vermoord, gevild en haar huid als jas gedragen en zo de straat op was gegaan omdat Jezus dat hem had opgedragen met het christendom temaken had.
Beide personen waren psychisch niet helemaal 100% en al waren ze aanhanger van het vliegende spagetti monster dan hadden ze naar alle waarschijnlijkheid nog steeds de dingen gedaan die ze hebben gedaan al dan in de naam van FSM.

De acties van deze man hebben net zo weinig met islam temaken als die vent uit Limburg jaren terug die zijn moeder had vermoord, gevild en haar huid als jas gedragen en zo de straat op was gegaan omdat Jezus dat hem had opgedragen met het christendom temaken had.
Beide personen waren psychisch niet helemaal 100% en al waren ze aanhanger van het vliegende spagetti monster dan hadden ze naar alle waarschijnlijkheid nog steeds de dingen gedaan die ze hebben gedaan al dan in de naam van FSM.

Ja dat was een heftige actie maar echt veel media aandacht heeft die niet gehad ondanks het lugubere en schokkende karakter van zijn daad.

Yep gekken heb je overal, ongeacht geloof of afkomst.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen heb toch mobiletje met camera tegenwoordig

Moet je ook maar net bij de hand hebben en je weet natuurlijk ook niet hoe snel zoiets gaat.
Dus vind het niet zo vanzelfsprekend dat zoiets opgenomen word.

Man daar gaat het juist om, ik zie zo vaak iets waar jij een probleem mee hebt. Het is jouw dagelijkse kost om je daar mee bezig te houden en hier op het forum neer te planten. Vervelend dat jij ellende hebben moeten aanschouwen die met religie te maken hebben, maar was je daar daadwerkelijk bij, heeft het jou in je persoonlijke leven gevonden, zo niet, blaas dingen dan niet een beetje uit proportie? Hoeveel dingen zijn in de wereld uberhaupt vedord buiten religie om dan, hoeveel lees je daarover? Het punt is juist dat het niet de religie is, maar gewoon bepaalde groepen mensen. Dat is zo veel duizend maal gezegd maar ik snap niet waarom dat nooit begrepen wordt door mensen zoals jij. Laat ik het in een andere context brengen. Er zijn moordenaars, dat zijn mensen, wij zijn mensen, maar we zijn niet meteen moordenaars of slecht omdat we mensen zijn toch? Niet ieder mens is slecht en niet ieder mens is een moordenaar. En zo is niet iedere gelovige slecht en niet iedere gelovige een moordenaar. De keuzes die je maakt in je leven komen vanuit je jezelf. Wat ik geloof heb ik helemaal niet ter sprake gebracht.

Met bepaalde zaken ben ik het niet eens, dat mag toch?
Voor mij persoonlijk valt het wel mee, maar als je uberhaupt maar iets van de islam begrijpt weet je dat het een dominante cultuur is.
De man is de baas, en ruimte voor vrijheid van mening is er haast of helemaal niet.
Is maar 1 waarheid in hun ogen en daar valt niet over te lullen.

Geloof is imo een sprookje, maar de waarheid in het midden gelaten hierover.
Met moge duidelijk zijn dat het mensen zijn die graag geleid willen worden die het zo aantrekt.
Jij denkt dat het voor niets zo is he, dat vrouwen bijv gruwelijk worden toegetakeld?
Vloeit allemaal voort uit het feit dat de vrouw volgens de man geen goede moslima zou zijn en dus gestraft moet worden.
Ook het beledigd voelen hoort hierbij aangezien de vrouw ondergeschikt is aan de man.

Je begrijpt er zelf geen snars van Maxiamento, en vermoed dat dit komt omdat je zelf gelovig bent en dus alleen vanuit dat wereldje kan denken ipv out of the box.

Je uit je duidelijk positief over geloof en daar heb ik het over, dus wat je dan wel of niet geloofd is niet van belang, je verdedigd imo onzin.

Ik voel me niet aangevallen hoor. Misschien komt dat zo over in me reacties maar bij deze kan ik je vertellen dat, dat niet zo is. Wat is er mis met de religie zelf dan? Ik heb de koran zelf niet gelezen maar de bijbel wel en daar staan geen rare dingen in. Neem de 10 geboden zijn gewoon dingen die vanuit een goed moraal juist nageleefd zouden moeten willen worden.

Het topic begon onder het motto... Het mooie van geloof alles kan... of met andere woorden moord is geaccepteerd binnen geloof.. Als dat zo zou zijn zouden geloven inderdaad nogal slechte en verdorde mensen zijn dus vandaar.

Echte gelovigen staan gewoon niet achter dit soort daden. Dus dan gaat het mij gewoon veel te ver om al het geloof zwart te maken. Bovendien betreft dit alleen het islam en worden direct alle geloven erbij betrokken, of het had in ieder geval wel wat duidelijker mogen zijn.

Dit is gewoon racisme all over again maar nu gericht op gelovigen, dus ja ik begin het wel een beetje te begrijpen.

Oh nu ben ik weer een racist omdat ik niet geloof en het dus onzin vind? zucht*
En ja geloof brengt over het algemeen ellende met zich mee door de rechtlijnigheid in hun inzichten waar geen ruimte is voor andere meningen.

Zie je ook bij jou je reageert enorm beledigd en verwijt me dingen die ik nooit gezegd heb, allemaal vanuit je eigen beleving.

dit zijn de 10 geboden

EEN: 'Vereer naast mij geen andere goden.'

TWEE: 'Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.'

DRIE: 'Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet.'

VIER: 'Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.'

VIJF: 'Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.'

ZES: 'Pleeg geen moord.'

ZEVEN: 'Pleeg geen overspel.'

ACHT: 'Steel niet.'

NEGEN: 'Leg over een ander geen vals getuigenis af.'

TIEN: 'Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.'

Jij neemt het dus klakkeloos over, want zegt dat de 10 geboden goed zijn?
Je vind dus ook dat een slaaf iemand kan toebehoren...

Verder is deze text wel degenlijk gevaarlijk omdat het agressie en boosheid oproept in de groep als individuen een gebod overtreden of hier anders over denken.
Daar waar geen vrijheid van mening word geaccepteerd onstaat altijd conflict, haat en zelfs agressie.

Nou ja het lijkt me dat de 10 geboden het belangrijkste zijn. En als god besluit te moorden betekent nog niet dat ik dat ook moet doen :D staat in de 10 geboden dat ik dat niet hoor te doen. En ik zal mezelf even niet gelijk stellen aan god :D

Kan je misschien iets citeren dat puur slecht is? En wie beoordeeld daarover?

Nee niet ook moet doen, maar het word je wel altijd vergeven als je het toch doet, dus dan maakt het ook niks uit, er is altijd weer een schone lei en dat weten ze.
Dus een "slippertje" is zo gemaakt.

....

Laatst bewerkt:
Moet je ook maar net bij de hand hebben en je weet natuurlijk ook niet hoe snel zoiets gaat.
Dus vind het niet zo vanzelfsprekend dat zoiets opgenomen word.

Met bepaalde zaken ben ik het niet eens, dat mag toch?
Voor mij persoonlijk valt het wel mee, maar als je uberhaupt maar iets van de islam begrijpt weet je dat het een dominante cultuur is.
De man is de baas, en ruimte voor vrijheid van mening is er haast of helemaal niet.
Is maar 1 waarheid in hun ogen en daar valt niet over te lullen.

Geloof is imo een sprookje, maar de waarheid in het midden gelaten hierover.
Met moge duidelijk zijn dat het mensen zijn die graag geleid willen worden die het zo aantrekt.
Jij denkt dat het voor niets zo is he, dat vrouwen bijv gruwelijk worden toegetakeld?
Vloeit allemaal voort uit het feit dat de vrouw volgens de man geen goede moslima zou zijn en dus gestraft moet worden.
Ook het beledigd voelen hoort hierbij aangezien de vrouw ondergeschikt is aan de man.

Je begrijpt er zelf geen snars van Maxiamento, en vermoed dat dit komt omdat je zelf gelovig bent en dus alleen vanuit dat wereldje kan denken ipv out of the box.

Je uit je duidelijk positief over geloof en daar heb ik het over, dus wat je dan wel of niet geloofd is niet van belang, je verdedigd imo onzin.

Oh nu ben ik weer een racist omdat ik niet geloof en het dus onzin vind? zucht*
En ja geloof brengt over het algemeen ellende met zich mee door de rechtlijnigheid in hun inzichten waar geen ruimte is voor andere meningen.

Zie je ook bij jou je reageert enorm beledigd en verwijt me dingen die ik nooit gezegd heb, allemaal vanuit je eigen beleving.

Jij neemt het dus klakkeloos over, want zegt dat de 10 geboden goed zijn?
Je vind dus ook dat een slaaf iemand kan toebehoren...

Verder is deze text wel degenlijk gevaarlijk omdat het agressie en boosheid oproept in de groep als individuen een gebod overtreden of hier anders over denken.
Daar waar geen vrijheid van mening word geaccepteerd onstaat altijd conflict, haat en zelfs agressie.

Nee niet ook moet doen, maar het word je wel altijd vergeven als je het toch doet, dus dan maakt het ook niks uit, er is altijd weer een schone lei en dat weten ze.
Dus een "slippertje" is zo gemaakt.

Ik reageer helemaal niet beledigd. Het is maar een mening. En ik reageer op je mening met punten aan te geven waarom ik vind dat je overdrijft, is helemaal geen emotie bij aan de pas gekomen man. Je zegt dat geloof geen ruimte openlaat voor de mening van een ander maar heb het idee dat jij dat ook niet doet. Zit een beetje in de aard van de mens volgens mij. Ik weet niet zo gek veel van islam maar de mensen die het geloofde die ik gesproken heb waren er positief over en zeiden dat het vredelievend was etc dat neem ik dan maar voor waar aan, heb weinig behoefte de koran door te lezen. Ben ook alles behalve het type persoon in welk hokje je mij probeert de plaatsen je slaat de plank volledig mis.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 10:34 ----------

Lol even over slaven. Kijk eens naar je medemens. De meeste zijn nog steeds slaven in een ander jasje

Laatst bewerkt:
...

Laatst bewerkt:
Waarom zou je de geboden willen overtreden dan, mag je me wel is uitleggen..

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 10:38 ----------

De enige die je dat zullen zeggen zijn moslims, naïeveling. :roflol:
Sorry maar als je dat aanneemt van een moslim heb je een plaat voor je kop.
Is hetzelfde om aan een ajaxied te vragen of ajax een goede club is.

Haha :roflol: ach ja ik vind mensen respecteren belangrijk en een mens is pas slecht als het zelf slecht gedaan heeft

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 10:41 ----------

Ik heb aan niemand echt een hekel ook een best fijn gevoel is dat

• Topic Starter Topic Starter
Ik reageer helemaal niet beledigd. Het is maar een mening. En ik reageer op je mening met punten aan te geven waarom ik vind dat je overdrijft, is helemaal geen emotie bij aan de pas gekomen man. Je zegt dat geloof geen ruimte openlaat voor de mening van een ander maar heb het idee dat jij dat ook niet doet. Zit een beetje in de aard van de mens volgens mij. Ik weet niet zo gek veel van islam maar de mensen die het geloofde die ik gesproken heb waren er positief over en zeiden dat het vredelievend was etc dat neem ik dan maar voor waar aan, heb weinig behoefte de koran door te lezen. Ben ook alles behalve het type persoon in welk hokje je mij probeert de plaatsen je slaat de plank volledig mis.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 10:34 ----------

Lol even over slaven. Kijk eens naar je medemens. De meeste zijn nog steeds slaven in een ander jasje

Voor goede argumenten laat ik altijd ruimte over.
Ben ook nooit te beroerd iets toe te geven als blijkt dat ik fout zat, dus dit is echt weer flauwekul van je.
Jij komt dan ook niet met argumenten maar verzinsels over mij en dat is al erg genoeg.

Dat moslims positief over de islam zijn begrijp ik.
Als je een BMW verkoper vraagt wat die van de BMW vind zal die deze ook aanprijzen, he-he.

P.s. Vannacht niet kunnen slapen dus ben ongelovelijk brak nu. Het enige dat mij niet zint is dat de daden van een persoon worden geprojecteerd op alle gelovigen. Ze volgen immers datzelfde geloof.. Dus makkelijke weg toch. Maar daarmee zeg je dat ze sllemaal zo zijn en daar ligt ne probleem dat vibd ik generaliserend en overtrokken

Amen. Ik heb in het verleden zat van die lui om me heen gehad maar nog nooit een kwaad woord uit hun smoel gehoord over dit soort zaken, zelfs niet met 9/11.

Ja jongen, hou jij lekker je kop in het zand. Dagelijks denkt dat tuig alles uit te kunnen vreten omdat het mag van alah. Tegen ongelovigen (wij) zijn ze geoorloofd alles te doen, ze mogen ons vermoorden, bestelen weet ik het allemaal.
Natuurlijk is het geloof, als jij dit ontkent verdien je een ignorance-trofee. Hoe vaak hoor je dit soort verhalen over die lui, hoe vaak hoor je dat een westerling dit doet? Met zuur overgieten, doodschieten, doodsteken, mishandelen, onthoofden, alles kan bij die lui.

Nee, ik heb geen hekel aan religieuzen. Ja ik heb een hekel aan religie, en ja, ik heb een hekel aan moslims.

Het word eens tijd dat het afgelopen is. Voor de geïnteresseerden, duik maar eens in de geschiedenis van voormalig Joegoslavië en Servië.
Vroeg of laat zijn mensen er gewoon klaar mee.

Moge het duidelijk zijn dat jij hier je kop in het zand steekt, maar dat is oke, het doet mij of mijn gemeenschap weinig als je onwetend over ons en onze religie wilt zijn. Dat je leugens gaat verkondigen is wat minder maar dat is jouw zaak.

Je mag 'ongelovige' niet alles aandoen zoals je misschien denkt, daarnaast mag je je vrouw ook niet slaan en eerwraak past ook niet binnen de religie.

Daarnaast hoor je helaas vaak genoeg dat westerlingen dat soort dingen doen (behalve onthoofden dan, daar zijn ze in Mexico weer baas in.). Maar waarom moet dat door een 'belangrijk' persoon publiekelijk veroordeeld en verafschuwd worden? Lijkt me nogal wiedes dat het gros van de mensheid dit soort dingen afkeurt.

Het zal allemaal wel het interesseerd me niet meer. Hopelijk breekt de pl**ris niet uit straks als iedereen zo gaat denken

...

Laatst bewerkt:
Dat is raar man. Ik ken er een heleboel inclusief in me gym en dat zijn nette wel doordachte in tegenstelling tot sommige nederlanders waar ik me wel is aan moet storen vanwege asociaal gedrag. Ben er van overtuigd dat je vuur niet met vuur bestrijd.

Laatst bewerkt:
...

Laatst bewerkt:
En dus wil jij je tot hetzelfde niveau van geweld gaan verlagen.

Niemand is heilig, ook niet gelovigen. De wens om het te zijn: geloof. Vind ik niks mis mee. Als je moord in de naam van geloof heb je het idee er niet achter begrepen.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 11:11 ----------

En hoe dacht je het geweld op te lossen dan? En worden we dan niet net zo'n land als waar je een hekel aan hebt?

...

Laatst bewerkt:
Geloof... Als je anno 2012 nog in een onzichtbare man gelooft die als je niet doet wat hij zegt je als je dood gaat straf gaat geven.. Pls.
Het is waanzin maar omdat er miljoenen in zo'n fabel geloven is dat het ineens niet meer?
Als ik zeg dat ik in Darth Vader geloof en dat die me naar de hel stuurt als ik ik stouts doe lacht iedereen me uit. Terwijl zij hetzelfde doen met hun god.

Klopt.... Dat mensen geloven moeten ze zelf weten.. alleen vind wel dat ze de daardoor vaak de realiteit uit t oog verliezen... Heb wel talloze discussie gehad met gelovigen waarbij ze dan durven te beweren dat wanneer een kind kanker krijg, t de schuld van de ouders is omdat ze dan wat fouts gedn zouden hebben... Als je dan vraagt wm God de ouder niet straft maar t kind dan komen der allemaal gekke verhalen...Heb ook wel is gehad dat er 1 beweerde dat t een test was van God om te kijken hoe sterk je erin gelooft... Ik vind t maar Debiel maargoed.

En de Islam is alles behalve vredelievend... Iedereen die de koran leest ziet dat in.. het staat vol met haatdragende teksten waarbij de ongelovigen uitgekotst worden en als minderwaardige honden worden gezien.

En wat je zelden of nooit ziet is een religieus leider die gebruik maakt van de situatie om dit soort daden publiekelijk af te keuren, en zo een signaal te sturen naar andere gelovigen. Helaas blijft het meestal oorverdovend stil vanuit die hoek... Je weet wat ze zeggen: zwijgen is toestemmen.

Ik heb een hekel aan religie, maar dit gaat wat te ver imo. Iedere daad van een idioot afkeuren is wel veel gedoe.

Geloof... Als je anno 2012 nog in een onzichtbare man gelooft die als je niet doet wat hij zegt je als je dood gaat straf gaat geven.. Pls.
Het is waanzin maar omdat er miljoenen in zo'n fabel geloven is dat het ineens niet meer?
Als ik zeg dat ik in Darth Vader geloof en dat die me naar de hel stuurt als ik ik stouts doe lacht iedereen me uit. Terwijl zij hetzelfde doen met hun god.

Is niet echt een antwoord op me vraag he.

...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven