Fitness Seller

Het motor-rijbewijs topic.

ik had scooter 1 fout auto 2 en motor 3 (en dat klopte wel met mijn bevindingen)
ik was 1200 kwijt dat is inclusief het 1 en ander aan extra lessen. pakket was denk 900 ? (ja kan goedkoper weet ik)

helm 300 a 600 (beter goede helm kopen. hen shoei van normaal 469)
jasje 400 broek 300 of "race"pak van 700 tot 1200 (je kan er alle kanten mee op ..maar hier geld ook weer: beter geen rommel kopen)

degelijke motors kan je kopen van 0 tot zo duur je wilt.
maar zou er de eerste x liever geen nieuwe kopen maar laten we zeggen 4 of 5 duizend uitgeven en dan eerst ECHT leren rijden. als je op je bek gaat heb je al gauw heel veel schade.

Vorig jaar gehaald.
16 uur gelest, AVB en AVD 1ste maal geslaagd.

Kosten waren ongeveer:

-€1200,- rijbewijs.
-€1300,- pak helm entc...

En dan nog de kosten van de motor.

Je moet je vooral niet vergissen in de kosten die je maakt nadat je je motor hebt aangeschaft.
Ik zal wat opsommen:

-Verzekering
-Wegenbelasting
-Onderhoud
-Banden entc..
-En alle onnodige onderdelen natuurlijk :D uitlaat enzo

Grtz Frans

kosten erna vind ik persoonlijk erg meevallen. juiste dealer zoeken..sommige dingen zelf doen. wegenbelasting is drie x niks. verzekering doe ik zelf wa tenzij je een nieuwe gizzer koopt voor 13 a 17K
banden zelfde als gemiddelde autoband. met een motor rij je meestal niet veel dus voorband gaat belachelijk lang mee. achterbandje = idd zo op maargoed dat is 1 band. aan je auto zijn het meestal ook 2 bandjes per jaar

de onnodige shit (tuning) is wel erg duur ja. daarom misschien handig een motor te kopen die echt al naar je zin is. ik kocht mijn gixxer al helemaal compleet en met yoshimura systeem. scheelt je een hoop knaken dan achteraf een demper van 500 kopen of compleet systeem van 1200 tot 2500 euro ex montage

banden zelfde als gemiddelde autoband. met een motor rij je meestal niet veel dus voorband gaat belachelijk lang mee. achterbandje = idd zo op maargoed dat is 1 band. aan je auto zijn het meestal ook 2 bandjes per jaar

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor banden je erop hebt liggen.
Ikzelf heb bijvoorbeeld Pirelli Diablo Rosso Corsa's. Super banden, maar achterband gaat maar een half seizoen mee. Je kan natuurlijk ook gewoon all-round banden pakken, deze gaan dan weer een stuk langer mee en kosten ook niet zoveel.

Maar Tommyboy heeft wel gelijk natuurlijk, je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

Half seizoen? Weet niet hoe of wat je rijd

Maar zou dan eens serieus naar de MPR 2ct, MPR 3ct kijken.

Klopt het dat motor theorie moeilijker is dan voor auto b?
Hoeveel kost een gemiddeld rijbewijs ongeveer (gem. lessen/examens/theorie/etc.)
en hoeveel kost gear/een degelijke motor?

Ben de auto stront en strontzat. Steeds die files, scheef parkerende fl**kers en andere schijtzooi waar je met je bak niks aan kan doen.

Als je van nul moet beginnen wel, positie op de weg en remmen bijvoorbeeld is uitgebreider dan auto theorie. Maar als je je auto theorie al hebt, zijn de algemene verkeersregels natuurlijk een simpele herhaling van wat je al weet.

ik heb mn motorrijbewijs gehaald met de vingers in de neus
geen enkel foutje op mn theorie en voor het praktisch vanaf 1e keer geslaagd..
rij nu met GSX-R 750 v 2000 (een K1, geel-zwart)

wel grappig situatie op mn praktisch:
komen toe aan het examencentrum , ik en een andere leerling (allebei op de moto, hond CB 400) en er waren nog een 5-tal andere leerlingen die examen moesten afleggen
iedereen begon spontaan te spreken met mekaar en mekaar wat moed in te spreken
plots komt nog een leerling toe met begeleider
maar deze kerel vond zich blijkbaar te goed of te professioneel om met de anderen te praten en bleef wat aan de kant staan met zo'n blik van "ik own jullie hier allemaal"
hij had al een volledig lederen motorpak v alpinestars + een superdure helm
nu ik mocht beginnen, examinator vertelde me de volgorde v/d proeven en zei me als er iets niet juist uitgevoerd werd, ik dan weer naar de startpositie moest en alles opnieuw doen..zo gezegd zo gedaan, ik er van de 1e keer door,gn probleem
nu komt superman met de fancy helm en dito racepak
hij doet zn parcours en alles gaat redelijk uitgez de slalom en dus zegt de examinator dat hij moet herbeginnen, wat doet die gozer, hij rijdt met die motor direct richting slalom en voert die perfect uit
fier als een pauw stapt hij van zn motor, zegt die examinator "niet geslaagd"
die gozer begint volledig te flippen en vraagt aan de man wat het probl was en dat hij de oefening volledig juist deed
examinator: "je moest het volledige parcours herafleggen"
gozer zegt "geen probleem" en maakt aanstalten om terug te herbeginnen
maar hij mocht niet meer van de examinator,
dus vervolgens was het feest
die kerel is daar beginnen flippen, heeft alles en iedereen verwijten naar het hoofd geslingerd:fire: + heeft zn Arai-helm v 500euro (schat ik) keihard tegen de grond gekeild
kapotlachen :roflol:

Laatst bewerkt:
Half seizoen? Weet niet hoe of wat je rijd

Maar zou dan eens serieus naar de MPR 2ct, MPR 3ct kijken.

Ik heb pilot power banden erop gehad, zijn uitstekende banden. Qwa grip te vergelijken met de corsa's. Het enige probleem ermee is dat ze ( vooral op circuit ) te warm worden, waardoor ze hun grip verliezen. Aangezien ik toch een keer of 8 per jaar een circuit dagje pak neem ik dat risico liever niet.

Ik rij trouwens een zx-6r 2006.

ik heb m vorig jaar gehaald, van augustus tot half november bezig geweest, 25 lessen van 1 uur, 15 voor avb, 10 voor avd. Keertje instructeur kwijtgeraakt in hartje Den-Haag, lekker alleen terugrijden:)

theorie in 2x trouwens, de andere examens in een keer, AVB is heel moeilijk zakken, heb net voor mijn avb-examen een meisje gezien die 2x de motor neerlegde en naar mijn gevoel echt drama was, maar toch was ze geslaagd

ik had scooter 1 fout auto 2 en motor 3 (en dat klopte wel met mijn bevindingen)
ik was 1200 kwijt dat is inclusief het 1 en ander aan extra lessen. pakket was denk 900 ? (ja kan goedkoper weet ik)

helm 300 a 600 (beter goede helm kopen. hen shoei van normaal 469)
jasje 400 broek 300 of "race"pak van 700 tot 1200 (je kan er alle kanten mee op ..maar hier geld ook weer: beter geen rommel kopen)

degelijke motors kan je kopen van 0 tot zo duur je wilt.
maar zou er de eerste x liever geen nieuwe kopen maar laten we zeggen 4 of 5 duizend uitgeven en dan eerst ECHT leren rijden. als je op je bek gaat heb je al gauw heel veel schade.

Wat een onzin, kan allemaal veel goedkoper. Koop je alles met een laag bladgoud erover ofzo?

Wat een onzin, kan allemaal veel goedkoper. Koop je alles met een laag bladgoud erover ofzo?

Tis natuurlijk net welke je style je mooi vindt, flashy pakken en dure merken bv. Waar ik me overigens wat bij voor kan stellen hoor. Is ook maar net wat voor motor je rijd.
Ik als liefhebber van die oldtimer Honda cb's ben idd een stuk goedkoper uit. Op de motorbeurs een mooie retro leren jas gekocht en dito laarzen, totaal 200,-euro. Helm+bijpassende bril was 90,-euro. Handschoenen 50,-euro.
Totale outfit(op broek na): 340,-euro :D
Iemand nog een suggestie voor een broek, wat een beetje matched bij die oldtimers? Zit aan zo'n spijkerbroek te denken. Iemand nog een goede link voor dat soort kledij?

Ik heb zelf op de motorbeurs dit jaar een complete outfit alvast gekocht: lederen MQP combipak + Shoei helm + laarzen + handschoenen, in totaal voor 475euro, moet ik wel zeggen dat ik flink onderhandeld heb, en dat de normale waarde ~1250,00 euro is, haha!

Heb zelf mijn kleding bij motor outlet breda gehaald. Flink aanbod, voor weinig geld. Aanbod is wel erg wisselend overigens, maar over het algemeen is er voor ieder wat wils.

Tis natuurlijk net welke je style je mooi vindt, flashy pakken en dure merken bv. Waar ik me overigens wat bij voor kan stellen hoor. Is ook maar net wat voor motor je rijd.
Ik als liefhebber van die oldtimer Honda cb's ben idd een stuk goedkoper uit. Op de motorbeurs een mooie retro leren jas gekocht en dito laarzen, totaal 200,-euro. Helm+bijpassende bril was 90,-euro. Handschoenen 50,-euro.
Totale outfit(op broek na): 340,-euro :D
Iemand nog een suggestie voor een broek, wat een beetje matched bij die oldtimers? Zit aan zo'n spijkerbroek te denken. Iemand nog een goede link voor dat soort kledij?

Weet niet waar je vandaan komt, maar ga anders eens langs bij Motoroutlet! Ze hebben twee vestigingen, in Breda en Eindhoven. Ben zaterdag met een vriend 'even' naar Aachen gereden (winkel van FC Moto.de) en op de terugweg hebben we Eindhoven gelijk even aangedaan. Veel keus, winkel met 1000m2 motorspullen! Zag daar ook die spijkerbroeken liggen..

Sprak even met de eigenaar, begreep dat ze e.e.a. opkochten vanuit failietsementen! Voor iedereen toch wel een tip om daar te kijken, zeer scherpe prijzen!

Dat is een eindje bij mij uit de buurt maar ik neem aan dat ze wel een online gebeuren hebben? Zal eens koekelen. Thanks!

Terug
Naar boven