MuscleMeat

Het motor-rijbewijs topic.

gefeliciteerd man, ik rijd btw altijd met open vizier tenzij het hard regent of ik de snelweg opga

Thanks! Ja ik merkte het voordeel er duidelijk van, vooral met dit schijtweer!

Ik plan het per les, heb volgende week woensdag, precies over een week dus, weer een les. Wil er daarna nog 3 ofzo doen. Aangezien ik nog geen autorijbewijs heb vergt het voor mij misschien wel wat meer lessen..

Ah ok! Ik merkte zelf wel dat je het verkeer en bepaalde situaties sneller en beter in kan schatten door de ervaring met de auto, is ook logisch! Maar goed, zonder dat is het ook goed te doen :) Komt helemaal goed, hou ons up-to-date!

Ik dacht 8u voor m'n AVB en 8 voor AVD..16u in totaal dus!

Oke, ik ben voor mezelf aan het inventariseren hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan extra lessen. Heb net mijn derde gehad en mag na nog 1 les avb doen. Maar het is ongeveer even moeilijk dus?

Nou in ieder geval gefeliciteerd man:D

Oke, ik ben voor mezelf aan het inventariseren hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan extra lessen. Heb net mijn derde gehad en mag na nog 1 les avb doen. Maar het is ongeveer even moeilijk dus?

Nou in ieder geval gefeliciteerd man:D

Nouja goed het is ook maar net wanneer je examen gepland kan worden! Daartussen moet je wel ff blijven rijden uiteraard..verschilt ook per persoon hoeveel les je nodig hebt, maar ik vond het zelf wel mooi verdeeld zo. Heb ook niet het idee alsof ik teveel / te weinig les heb gehad! Volgens mij was er ook iemand die je belachelijk maakte als je meer dan 3u les voor je AVB nodig had ofzo haha :roflol: Tja, sommigen zou nou eenmaal briljant..

Maar of het één moeilijker is dan het ander..je AVB is straight forward oefeningen doen. Bij je AVD ben je afhankelijk van het verkeer en situaties, en hoe je daarmee omgaat. Zou dus zeggen dat je voor AVD meer moet rijden.

Ik heb nooit motorrijlessen gehad. In mijn tijd kon je als je brommer met versnelling-ervaring had een oefenvergunning aanvragen.
Je mocht dan met een motor tot 400 cc in de gemeente waar je woont rondrijden. Na het ophalen van de vergunning gelijk motorrijexamen aanvragen en zes weken later had ik het motorrijbewijs.
Ik had al een autorijbewijs, dus het theorieexamen hoefde ik niet nog eens te doen.
Mijn autorijbewijs ben ik ook goedkoop aangekomen, toen ik voor militaire dienst opgeroepen werd moest ik me melden in Venlo, daar heb ik in twee maanden mijn militair vrachtwagenrijbewijs gehaald. Ik kreeg een formulier mee wat ik in het gemeentehuis van mijn woonplaats om kon laten zetten in een burgerrijbewijs B, C, D en E. kostte 12.50 fl.
Voordat ik mijn dienstplicht vervullen moest had ik nog nooit in een auto gereden!

Nouja goed het is ook maar net wanneer je examen gepland kan worden! Daartussen moet je wel ff blijven rijden uiteraard..verschilt ook per persoon hoeveel les je nodig hebt, maar ik vond het zelf wel mooi verdeeld zo. Heb ook niet het idee alsof ik teveel / te weinig les heb gehad! Volgens mij was er ook iemand die je belachelijk maakte als je meer dan 3u les voor je AVB nodig had ofzo haha :roflol: Tja, sommigen zou nou eenmaal briljant..

Maar of het één moeilijker is dan het ander..je AVB is straight forward oefeningen doen. Bij je AVD ben je afhankelijk van het verkeer en situaties, en hoe je daarmee omgaat. Zou dus zeggen dat je voor AVD meer moet rijden.
Mijn instructeur zegt dat je ongeveer 2/3e van de lessen aan AVB besteed, en 1/3e aan AVD, gemiddeld dan.

Leuk dat er wat animo is voor Motor rijders.. opt forum ik heb me rijbewijs nu al 2 jaar. en ik rij al een tijdje zwaar.. Heb zelf een GSx-r 750.. Probs vooor de bikers ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DIt is hem nog btw! 141 pk 160 kg,

Theorie gedaan moet nog zien wanneer ik mn praktijk ga doen. Heb nog 3 jaar de tijd...

Ik vond juist net de kleur geel de doorslag die blauw witte zie je overal !. ja hij is zo snel als een kogel boven de 8000 toeren word hij echt gevaarlijk !!. heb er al 285 mee gereden op digitale teller dan,, en had nog genoeg over .. mja ook in de bochten laat hij zicht lekker sturen dat is het voordeel van een 750. Genoeg kracht en lekker in de bochten dus eigenlijk het bochte werk van een 600 en power van een 1000 er..

Idd die van tegenwoordig zijn allemaal zo spits en overdreven lijnen er in!! meer naar het vierkante toe.!

Maar niet alleen dat ook zijn die nieuwe uitgerust met allerlei electronica zodat het vermoge gelijdelijker komt en dat je niet kan weg slippen ect,.

Op de 2000 / 2003 versie's is het gewoone rauwe power die komt wanneer jij dat wilt en het komt gewoon in een keer niks verdeeld zoals de nieuwere types.!

Daarom zal ik altijd een k1 / k2 / k3 willen blijven rijden puur om de rauwe power! :D

Ga ook maar weer eens kijken naar een motor. Heb een nice one op het oog. Budget voor een motor is alleen beperkt. Maar wie weet:D

boyz !! vandaag geslaagd voor avdtje.. heerlijk hoor :D.... ondanks een zware hyperventilatie aanval voor het examen toch die examinator een poepie laten ruiken... perfect gereden zei hij

morgen naar gemeentehuis de aanvraag, klopt het dat je 5 WERKDAGEN moet wachten voordat je je rijbewijs krijgt? :mad:

als dat zo is is dat toch eigenlijk te belachelijk voor woorden als je erover nadenkt... na zoveel pijn moeite en stress (en geld) mag je na het halen nog ff 5 werkdagen wachten... ik bedoel ze moeten alleen een pasje maken WTF

boyz !! vandaag geslaagd voor avdtje.. heerlijk hoor :D.... ondanks een zware hyperventilatie aanval voor het examen toch die examinator een poepie laten ruiken... perfect gereden zei hij

morgen naar gemeentehuis de aanvraag, klopt het dat je 5 WERKDAGEN moet wachten voordat je je rijbewijs krijgt? :mad:

als dat zo is is dat toch eigenlijk te belachelijk voor woorden als je erover nadenkt... na zoveel pijn moeite en stress (en geld) mag je na het halen nog ff 5 werkdagen wachten... ik bedoel ze moeten alleen een pasje maken WTF
Gefeliciteerd kerel! Hoop dat ik volgende week donderdag hetzelfde bericht post..:)

Als je hem morgen aanvraagt, heb je hem misschien vrijdag of maandag al, gewoon even bellen van te voren.

Gefeliciteerd kerel! Hoop dat ik volgende week donderdag hetzelfde bericht post..:)

Als je hem morgen aanvraagt, heb je hem misschien vrijdag of maandag al, gewoon even bellen van te voren.

thnx man ;) gaat goedkomen! als je maar veel kijkt mooi sturen en goed het gas erop houden dan komt het goed..

maarre maandag AL? duurt bijna nog een week! ik las op internet ook dat het 5 werkagen duurt ik vind dat belachelijk lang... vroeger kon je hem gelijk ophalen typisch nederland... ze snappen toch ook wel dat iemand die zijn rijbewijs pas heeft behaald graag zou willen rijden... ben benieuwd wat ze morgen zeggen

:edit: oh lees net dat je voor extra betaling ook een spoedaanvraag kan doen.. ong 30a40 euro meer = 1 werkdag wachten dat gaat hem dan worden denk ik... geldklopperij natuurlijk

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Heb je al een motor? Anders is een spoedaanvraag niet echt nodig toch?

ik kan me nog herinneren dat je echt super overdreven je hoofd moet draaien om te laten zien dat je kijkt. Ik draaide m'n hoofd zo ver ik kon en dit was nog niet altijd voldoende volgens de instructeur, lol

thnx man ;) gaat goedkomen! als je maar veel kijkt mooi sturen en goed het gas erop houden dan komt het goed..

maarre maandag AL? duurt bijna nog een week! ik las op internet ook dat het 5 werkagen duurt ik vind dat belachelijk lang... vroeger kon je hem gelijk ophalen typisch nederland... ze snappen toch ook wel dat iemand die zijn rijbewijs pas heeft behaald graag zou willen rijden... ben benieuwd wat ze morgen zeggen

:edit: oh lees net dat je voor extra betaling ook een spoedaanvraag kan doen.. ong 30a40 euro meer = 1 werkdag wachten dat gaat hem dan worden denk ik... geldklopperij natuurlijk

ik denk dat je hem na 3 al kan ophalen hoor, bij ons kan dat tegenwoordig niet meer want het gaat allemaal automatisch, weet niet hoe het bij jou in je stad/dorp is maar ik ken mensen die hadden niet met spoed aangevraagd en gingen gewoon de derde dag er al heen. Als ze zeggen wat doe je hier zeg je gewoon dat het crisis is en dat er weinig werk is dus had je verwacht dat ie er al zou liggen ofzo:o

Terug
Naar boven