Fitness Seller

Het motor-rijbewijs topic.

Hier sinds kort ook mijn motor rijbewijs, volgend jaar shoppen voor zoiets :D

8MJif.jpg
Als je nu alvast begint met sparen, kun je volgend jaar inderdaad shoppen voor zo'n dikke bike.. nice one!

---------- Post toegevoegd Wed 14 Sep 2011 om 20:28 ----------

voor mij word het een tmax maar ik woon ook in de stad
Is een supermotard dan niks voor je? Dat is tenminste nog een motor, zo'n T-max ding vind ik niks, sorry. 't Is maar een idee he;)

Is een supermotard dan niks voor je? Dat is tenminste nog een motor, zo'n T-max ding vind ik niks, sorry. 't Is maar een idee he;)

t-max niks? denk echt dat je niet weet waar je over praat :rolleyes: ik weet het is geen echte schakel motor maar ik heb meer motorfanaten horen zeggen t-max is niks ! t-max is geen echte motor... tot je erop gereden hebt.. een goeie vriend van mij was 1 van die mensen, hij had een dikke bmw GS... toen hij op mijn gehuurde tmax had gereden heeft hij hem gelijk ingeruild en een t-max aangeschaft :D

het gemak van een scooter en de capaciteiten van een motor in 1 is voor mij ideaal ik vind hem er zelfs nog dikker uitzien dan een motor maar dat is smaak

zon Tmax wil nog wel vooruit itt een Honda Lead oid.

En Cwm dikke bike maar dan moet je wel flink gaan sparen inderdaad, die gozer heeft er nog wel dikke schaamranden op zitten btw

t-max niks? denk echt dat je niet weet waar je over praat :rolleyes: ik weet het is geen echte schakel motor maar ik heb meer motorfanaten horen zeggen t-max is niks ! t-max is geen echte motor... tot je erop gereden hebt.. een goeie vriend van mij was 1 van die mensen, hij had een dikke bmw GS... toen hij op mijn gehuurde tmax had gereden heeft hij hem gelijk ingeruild en een t-max aangeschaft :D

het gemak van een scooter en de capaciteiten van een motor in 1 is voor mij ideaal ik vind hem er zelfs nog dikker uitzien dan een motor maar dat is smaak
Motor rijden zonder schakelen beschouw ik niet als motor rijden.. Al helemaal niet wanneer het een motorscooter is.

Begrijp me niet verkeerd, die dingen rijden chill en vergeleken met scooters zijn ze idd een stuk chiller, maar het komt niet in de buurt van het gevoel van motorrijden.

Maar zoals je al zei, iedereen zijn smaak ;)

---------- Post toegevoegd Thu 15 Sep 2011 om 03:33 ----------

vraagje voor de ervaren rijders, 200km snelweg p-dag woon/werk verkeer, is dat een beetje te doen op een supermotard?
Kzou dan zowiezo iets nemen met een windscherm, tenzij je van Nederlands weer(regen) houd

Motor rijden zonder schakelen beschouw ik niet als motor rijden.. Al helemaal niet wanneer het een motorscooter is.

Begrijp me niet verkeerd, die dingen rijden chill en vergeleken met scooters zijn ze idd een stuk chiller, maar het komt niet in de buurt van het gevoel van motorrijden.

Maar zoals je al zei, iedereen zijn smaak ;)
dan noem jij het toch geen motorrijden :rolleyes: ik heb op van alles gereden en de constante duikvlucht waar je inzit op een superbike ben ik ook heeeel snel op uitgekeken wel cool natuurlijk maar niet voor alledaags gebruik.. t-max is wel iets meer dan een gewone motorscooter

dan noem jij het toch geen motorrijden :rolleyes: ik heb op van alles gereden en de constante duikvlucht waar je inzit op een superbike ben ik ook heeeel snel op uitgekeken wel cool natuurlijk maar niet voor alledaags gebruik.. t-max is wel iets meer dan een gewone motorscooter
In de stad is het zowiezo wel chiller dan een superbike ;)

Als je nu alvast begint met sparen, kun je volgend jaar inderdaad shoppen voor zo'n dikke bike.. nice one!

---------- Post toegevoegd Wed 14 Sep 2011 om 20:28 ----------

zon Tmax wil nog wel vooruit itt een Honda Lead oid.

En Cwm dikke bike maar dan moet je wel flink gaan sparen inderdaad, die gozer heeft er nog wel dikke schaamranden op zitten btw

Geld heb ik al, nu een geschikte bike vinden.
Misschien importeren uit de UK.

Heb ondertussen bijna een jaar men rbw, mag over een jaar pas 100pk bij men zx6r optellen helaas :( :(

Alright, AVB is binnen! Van te voren ff een uurtje les gehad, alles ging soepel! Moest examen doen in Lelystad (had Zwolle verwacht). Vrij ontspannen sfeer zowel met mn instructeur als examinator, goed weer, en was zelf echt totaal niet gespannen! Had zoiets van, kom maar op, no problem!

Kreeg als oefeningen uiteraard de 4 vaste oefeningen en daarnaast nog stapvoets rijden, snelle slalom en precisie stop, vrij simpel dus! Was voor mijn gevoel ook echt binnen 2 minuten klaar, kon het niet geloven dat het zo snel ging! Alleen de langzame slalom moest een keer over omdat ik de bochtjes wat te klein maakte waardoor ik een kegel omver mikte..tweede poging ging die gewoon uitstekend.

12 oktober staat mijn AVD gepland! 10&11 oktober nog lessen daarvoor, kan ik de 12e mooi in die flow verder! Heb er echt zin in! :D

congrats !!lekker man...

had vandaag mijn eerste les en ging gelijk heel goed... instructeur vroeg me zelfs wat rustiger te rijden :D maar ik heb wel een beetje zo een lame rij-instructeur die alles rustig aan wil doen terwijl ik al met afrijden bezig ben:rolleyes: wil pas volgende week woensdag weer lessen terwijl ik morgen al wil...:)

zit toch te overwegen een spoedcursus te doen heb de tijd alleen kan weinig scholen in Adam vinden die dat doen, in andere delen van het land heb je wel rijkampen die ook je examens 1 maal garanderen mocht je zakken en je kunt kiezen tussen spoed cursussen van 2 dagen oplopend tot 4 weken

congrats !!lekker man...

had vandaag mijn eerste les en ging gelijk heel goed... instructeur vroeg me zelfs wat rustiger te rijden :D maar ik heb wel een beetje zo een lame rij-instructeur die alles rustig aan wil doen terwijl ik al met afrijden bezig ben:rolleyes: wil pas volgende week woensdag weer lessen terwijl ik morgen al wil...:)

zit toch te overwegen een spoedcursus te doen heb de tijd alleen kan weinig scholen in Adam vinden die dat doen, in andere delen van het land heb je wel rijkampen die ook je examens 1 maal garanderen mocht je zakken en je kunt kiezen tussen spoed cursussen van 2 dagen oplopend tot 4 weken

jo ik heb net zelf ook me rijbewijs gehaald in 10 lessen, dus vrij vlot. Ik raad je aan om flink door te hameren bij je instructeur om de examens aan te vragen omdat ze nog weleens (expres) wat rustig aan willen doen. Ze willen natuurlijk ook wat verdienen.

voor mij word het een tmax maar ik woon ook in de stad

Een 500 cc kun je toch al iets meedoen :)
Kdacht eerst dat het een 125cc ging zijn in Belgie kun je daar nog met je autorijbewijs mee rijden.(behoorlijk krom van dat 125cc gedoe, er zijn er al die meer dan 120 gaan + schakelen, juist hetzelfde alleen wat minder snel terwijl je toch niet meer dan 120 mag)

't Is wel een gemak dat je niet moet schakelen maar daardoor wel anders dan een "echte" motor.

TMAx... Ik vind het geen motor, maar ieder zijn mening.
Het is meer een scooter die wat harder kan imo.

Hier sinds kort ook mijn motor rijbewijs, volgend jaar shoppen voor zoiets :D

8MJif.jpg

Welke merk en type is dit?
Ga je op circuit dermee? Als het alleen maar voor op de baan is zou je beter een recht stuur nemen ( heb ik me laten vertellen)?

---------- Post toegevoegd Thu 15 Sep 2011 om 23:54 ----------

Wat harder, 500cc is zeker 200km per uur rijden?

Ach hoe je het ook wilt noemen ik vind het een vet ding en het comfort van dit ding is vele malen hoger dan een schakel moter maar ik zal niet ontkennen dat een schakelmoter wel sensationeler is maar voor dagelijks vervoer in dit k*tland liever een tmax en geloof me het fungehalte is bij deze fiets best hoog met een goeie jas en wat handschoenen stap je zo op en op een superbike oid stap ik kwa kou en veiligheid niet in mijn spijkerbroekie op

Vrosjinvosj, dat is een GSX600R uit 2007-2009 daar ergens, dat rechte stuur is voor iedereen anders, de ene krijgt last van z'n polsen en de ander weer niet.

Dit is trouwens geen originele kleurstelling

Een scooter een motor noemen is imo een no go.
Sport hoef je niet de hele tijd op te racen.
En anders neem je een naked of chopper.

Terug
Naar boven