Fitness Seller

Het nadeel van kickstarten of frontloaden.

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Ik zit even het "hoe lang duurt het voor esters "inkicken" topic te kijken na een post van dr worf. Hij draagt hierin aan dat de ester langzaam in je systeem opbouw en niet pas vanaf 4 a 5 "turbo gaan", maar ze lopen dus langzaam naar de max toe. Je zal niet van de ene op de andere dag 120 drukken als je normaal 100 doet.

Je gaat van 105 na 110 na 115 enz enz. In je piek zal je dan mischien 120 halen.

Vaak word geadviseerd te frontloaden of te kickstarten om gelijk "volle bak" in je kuur te zitten.

Waarom wil iedereen dit eigelijk ?

Is het niet stuk gezonden en minder blessure gevoelig om de ester rustig te laten opbouwen ?

Zoals dr worf ( en ik zelf) al zeggen vanaf dag 1 zijn je waardes hoger dan normaal (iemand die 500 mg test zet heeft vanaf dag 3.5 net zulke hoge test waardes als iemand die 250 per week zet en tot week "5 wacht tot inkicken" )dus je word langzaam sterker.

Hoe vaak hoor je niet dat jongens iets scheuren of doen door trenbolone doordat je zo snel sterk word. Waarom zou je dit "snelle"" inkicken stimuleren met kickstarts of frontloads.

Is het niet snelle inkicken is snel overmatige krachtoename is meer kans op blessure ?

Is het niet dat kickstrarten of frontloaden leuk is voor je gevoel maar je lichaam per kuur toch niet meer dan kilo of 2 tot 4 toevoegd ?Zie topic "kg per kuur fictie of realiteit"

Ter discussie.

Ik heb het wel vaker gehoord hoor..
Maar miss komt dit omdat die kerels dan overmoedigd raken en te veel willen.. icm toch iets meer kracht kan dit natuurlijk wel voor problemen zorgen lijkt me... Speelt natuurlij ook een psychologische factor in mee..

je word sterker maar de sterkte van je aanhechtingen gaat niet rechtevenredig mee met je kracht dus je hebt de kans dat je meer gewicht pakt als je aanhechtingen kunnen hebben;daardoor zouden je aanhechtingen kunnen scheuren:eek:

De voordelen van frontloaden:

- Je kuur begint sneller
- Minder of geen nood aan dianabol/anadrol/kortwerkende as omdat het product sneller inkickt.
- Gezonder kuren (geen oralen nodig)
- Vlakkere bloedspiegels wat minder acne/gyno/vocht betekend.

ik begrijp je beredenering volledig..maar ik wordt niet sneller sterker met een frontload als zonder..dat gaat ook geleidelijk..

wat a.s. namelijk doet is je sneller te laten herstellen. door sneller op de gewenste bloedwaardes te zitten, kun je dus in feiten langer genieten van deze status, omdat je eerder dan normaal op deze plasmalevels zit.

ik begrijp je zeker wel en iemand die voor het eerste kuurt hoeft ook helemaal geen frontload te zetten..die gaat vanzelf hard..maar als je meerdere malen gekuurd hebt, zul je begrijpen dat je zo snel mogelijk ON wilt zijn..

ik frontload persoonlijk liever, en kuur dan 8 a 9 weken met een enanthaat ester, dan dat ik 12 a 14 weken moet kuren..ik heb gemerkt dat ik zo namelijk makkelijker herstel..voor mij dus alleen pluspunten..enige nadeel van een frontload is dat je de eerste dagen wat grieperig bent/kunt zijn.

Ik ben anti kickstart...

Ik zit even het "hoe lang duurt het voor esters "inkicken" topic te kijken na een post van dr worf. Hij draagt hierin aan dat de ester langzaam in je systeem opbouw en niet pas vanaf 4 a 5 "turbo gaan", maar ze lopen dus langzaam naar de max toe. Je zal niet van de ene op de andere dag 120 drukken als je normaal 100 doet.

Je gaat van 105 na 110 na 115 enz enz. In je piek zal je dan mischien 120 halen.

Vaak word geadviseerd te frontloaden of te kickstarten om gelijk "volle bak" in je kuur te zitten.

Waarom wil iedereen dit eigelijk ? .

kan me nog post herrineren omtrend het frontloaden..die was van worf en/of Leviathan..

Wat er bij mij van is blijven hangen is dat het idee achter de frontload is dat je op korte tijd een hogere waarde weet te creeeren..die gemiddeld langzamer afzwakt en relatief hoger blijft dan wanneer je 'recht-toe-recht-aan' begint met een zelfde hoeveelheid mg werkzame stof en deze dosering aanhoudt voor een aantal weken.

Ikzelf heb nog nooit echt een frontload gedaan..waarom? je verhoogd de kans op sides en vaak hoor je van mensen dat ze de bekende roidflu ervaren tijdens de frontload.
Ik ga zelf eerder voor een 4-6 weken kickstart met dboll of oxy. En na de kickstart switch ik van enanthaat over op sust. Zo kan ik (voor mijn gevoel) 'de klap' opvangen..

Is het niet stuk gezonden en minder blessure gevoelig om de ester rustig te laten opbouwen ?

Zoals dr worf ( en ik zelf) al zeggen vanaf dag 1 zijn je waardes hoger dan normaal (iemand die 500 mg test zet heeft vanaf dag 3.5 net zulke hoge test waardes als iemand die 250 per week zet en tot week "5 wacht tot inkicken" )dus je word langzaam sterker.

Hoe vaak hoor je niet dat jongens iets scheuren of doen door trenbolone doordat je zo snel sterk word. Waarom zou je dit "snelle"" inkicken stimuleren met kickstarts of frontloads.

Is het niet snelle inkicken is snel overmatige krachtoename is meer kans op blessure ?

Is het niet dat kickstrarten of frontloaden leuk is voor je gevoel maar je lichaam per kuur toch niet meer dan kilo of 2 tot 4 toevoegd ?Zie topic "kg per kuur fictie of realiteit"

Ter discussie.

Ik denk dat het meer het overmoedig (dus geestelijk) trainen is wat bij sommige personen tijdens een kuur tot blessures leid. Mensen die al last hebben van gewrichtproblemen met bv schouders, en deca toepassen waardoor ze er minder last van hebben..tsja, dan kan ik me voorstellen dat wanneer ze klaar zijn de blessure verergerd is.

PS: Zet hem op in Beverwijk! nu nog ff doorbijten... :)

Groet Jugger

He,lijkt wel of iedereen begint na te denken.Jarenlang zeg ik dat opbouwen niet achterhaalt is vanwege het omhoog vliegen van je bloeddruk.Uiteindelijk bevesticht dbc dit in zijn kuurlog en langzamerhand zie je dat het toch word overgenomen.Juist om deze redenen vind ik een frontload onzin.De theory erachter is mooi verzonnen maar daar blijft het ook bij.Nu nog nadenken over nakuuren ,waar licht de grens.Zeker niet bij een winstrol only en ook niet bij 250 sust plus 200 deca.Denk zelf rond de 400 deca en boven de 400 test afhankelijk hoe je hier zelf op reageert.

Zelf heb ik ook last van zeer hoge bloeddruk tijdens frontload (meeste dat ik gemeten had was 17/9 dacht ik). Maar toch ga ik blijven frontloaden, vind dat ik er beter op ga en vind het veel fijner als het rapper inkickt.

Zo dit word nog een intressante discussie.
Ik heb mijn vorige (en enigste) kuur gefrontload met 1gr Test en 1gr Bold. Maar bloeddruk was iets hgoer dan normaal maar niks uitzonderlijks

ik laat het rustig "inkicken" geen frontload voor mij... het gaat al hard genoeg zo:D

ben al grieperig van 250mg test dus als ik dan effe 1000mg test erin jas lig ik ziek in bed ;)

Ik ben ook niet echt een frontloader.. Liever wat snel werkende spulletjes aan het begin erbij in de kuur.

• Topic Starter Topic Starter
He,lijkt wel of iedereen begint na te denken.Jarenlang zeg ik dat opbouwen niet achterhaalt is vanwege het omhoog vliegen van je bloeddruk.Uiteindelijk bevesticht dbc dit in zijn kuurlog en langzamerhand zie je dat het toch word overgenomen.Juist om deze redenen vind ik een frontload onzin.De theory erachter is mooi verzonnen maar daar blijft het ook bij.Nu nog nadenken over nakuuren ,waar licht de grens.Zeker niet bij een winstrol only en ook niet bij 250 sust plus 200 deca.Denk zelf rond de 400 deca en boven de 400 test afhankelijk hoe je hier zelf op reageert.

Ik volg deze sectie laatste jaar vrij intensief. Ben nu wat punten aan het aankaarten wat me niet helemaal duidelijk is. Hoop mensen praten elkaar na en hebben zelf niet echt een visie. Hoop ben ik het wel mee eens wat er gezegd word maar hoop is na mijn idee niet echt zinnige en diepe discussie.

Heb nog wel wat meer punten maar dat komt nog wel.

Wie weet dat ik daarna keer aan de andere kant ga kijken. Jij gaf al aan te vroeg te zijn begonnen ik hoop als ik er aan begin het gelijk goed te doen en denk dat me basis goed is.

Mischien zie ik je nog en anders gaan we zeker keer stappen even flex kamp over doen :D

frontloaden heeft vooral nut als je een milde kuur pakt.. bijv 250 mg test per week 8 weken lang.. je zal dan pas wat ervan merken in week 5 of 6.. dus dat schiet niet op.. dan kan je een frontload pakken en al in week 2 de roids voelen...

verder is een frontload altijd wel handig.. je hebt geen oralen nodig.. zoals dingens hierboven al zei...

Reden warom mensen geblesseerd raken zal ik eerder zoeken bij slechte warming up.. te snel te zwaar gaan.. overmoedig zijn.. gewoon logisch nadenken... mijn top is 100 kilo clean.. ik voel nu dat ik 150 kan.. maar laat ik maar tot de 110 gaan vandaag.. t heeft geen haast..

Het nadeel van frontloaden is dat je dubbel moet zetten :cool:

Het allerbelangrijkste punt is natuurlijk TIJD.

Wedstrijdatleten hebben over het algemeen niet al te veel tijd en moeten die tijd dus zo goed mogelijk benutten en doen daarom een kickstart of frontload.

Je zou je dus kunnen afvragen of het voor de recreatie kuurder verstandig is maar dan krijgen we weer de discussie waarom atleten wel en recreanten niet...

Ikzelf ga ten aller tijde voor een kickstart,een frontload kan nooit tippen aan een kickstart qua snelheid dat je kilo's erop gooit en je kracht omhooggaat.

En nadelen.....ach;dan moet je misschien een andere sport zoeken want als je in BB wat wil betekenen en het uiterste uit je fysiek wilt halen ontkom je er niet aan om te kickstarten en/of frontloaden.

Het allerbelangrijkste punt is natuurlijk TIJD.

Wedstrijdatleten hebben over het algemeen niet al te veel tijd en moeten die tijd dus zo goed mogelijk benutten en doen daarom een kickstart of frontload.

Je zou je dus kunnen afvragen of het voor de recreatie kuurder verstandig is maar dan krijgen we weer de discussie waarom atleten wel en recreanten niet...

Ikzelf ga ten aller tijde voor een kickstart,een frontload kan nooit tippen aan een kickstart qua snelheid dat je kilo's erop gooit en je kracht omhooggaat.

En nadelen.....ach;dan moet je misschien een andere sport zoeken want als je in BB wat wil betekenen en het uiterste uit je fysiek wilt halen ontkom je er niet aan om te kickstarten en/of frontloaden.

Imo hoeft BB niet direct gerefereerd te worden aan gebruik.. Of het nu zo is of niet, vind het jammer!

Daar doelde ik ook helemaal niet op,bro....ik reageerde op de vraag van Zwier.

Áls je dan toch gaat kuren moet je het goed doen en optimaal gebruik maken van de tijd die je hebt.

Terug
Naar boven