MuscleMeat

Het nadeel van kickstarten of frontloaden.

ik begrijp je beredenering volledig..maar ik wordt niet sneller sterker met een frontload als zonder..dat gaat ook geleidelijk..

wat a.s. namelijk doet is je sneller te laten herstellen. door sneller op de gewenste bloedwaardes te zitten, kun je dus in feiten langer genieten van deze status, omdat je eerder dan normaal op deze plasmalevels zit.

ik begrijp je zeker wel en iemand die voor het eerste kuurt hoeft ook helemaal geen frontload te zetten..die gaat vanzelf hard..maar als je meerdere malen gekuurd hebt, zul je begrijpen dat je zo snel mogelijk ON wilt zijn..

ik frontload persoonlijk liever, en kuur dan 8 a 9 weken met een enanthaat ester, dan dat ik 12 a 14 weken moet kuren..ik heb gemerkt dat ik zo namelijk makkelijker herstel..voor mij dus alleen pluspunten..enige nadeel van een frontload is dat je de eerste dagen wat grieperig bent/kunt zijn.

Hoelang trek jij de Test E versie dan door (weken)?

Vorige kuur een kickstart gehad met dianabol. Deed het perfect voor mij!!! Frontload ga ik over ruim een week voor het eerst mee aan de slag dus dan pas kan ik objectief reageren wat ik het beste vond. Je moet "alles" toch een x geprobeerd hebben:D !!!

Daar doelde ik ook helemaal niet op,bro....ik reageerde op de vraag van Zwier.

Áls je dan toch gaat kuren moet je het goed doen en optimaal gebruik maken van de tijd die je hebt.

Ok:)
Ik zou toch liever wachten... maar dat is mijn eigen keuze he;)

En dat is helemaal goed,bro....ieder zn ding.

je word sterker maar de sterkte van je aanhechtingen gaat niet rechtevenredig mee met je kracht dus je hebt de kans dat je meer gewicht pakt als je aanhechtingen kunnen hebben;daardoor zouden je aanhechtingen kunnen scheuren:eek:

dat is wel het verhaaltje dat verteld wordt. mijn inziens overdreven.

Ben zelf meer van de kickstart met een oral.

Laatst bewerkt:
lorenzo zei:
Nu nog nadenken over nakuuren ,waar licht de grens.Zeker niet bij een winstrol only en ook niet bij 250 sust plus 200 deca.Denk zelf rond de 400 deca en boven de 400 test afhankelijk hoe je hier zelf op reageert.

Wat bedoel je hier nu weer mee? Dat je bij een lichte kuur geen nakuur nodig hebt maar alleen bij een zware kuur?

Even ter info: Elke toediening van exogene hormonen zal zorgen dat je eigen productie uiteindelijk plat komt te liggen. Dus óók bij een lichte kuur gewoon nakuren..

Nu nog nadenken over nakuuren ,waar licht de grens.Zeker niet bij een winstrol only en ook niet bij 250 sust plus 200 deca.Denk zelf rond de 400 deca en boven de 400 test afhankelijk hoe je hier zelf op reageert.

Nakuren is altijd nodig wil je op een zo effectief mogelijke manier herstellen...

Hoelang trek jij de Test E versie dan door (weken)?

heb meerdere varianten geprobeerd..8,10,12,14 wkn (afhankelijk van de langste ester)

hou het voortaan bij 8 a 9 wkn..(incl. frontload) werkt voor mij prima..na zes weken is de groei er meestal wel uit,ongeacht ik mn aantal cal. verhoog..dus geen reden om mn axis 12 tot 14 weken te onderdrukken. herstel is ook aanzienlijk beter op deze wijze.

heb meerdere varianten geprobeerd..8,10,12,14 wkn (afhankelijk van de langste ester)

hou het voortaan bij 8 a 9 wkn..(incl. frontload) werkt voor mij prima..na zes weken is de groei er meestal wel uit,ongeacht ik mn aantal calorie. verhoog..dus geen reden om mn axis 12 tot 14 weken te onderdrukken. herstel is ook aanzienlijk beter op deze wijze.

Ik zit hier na deze kuur ook aan te denken omdat bij week 8/9 de groei erbij mij ook uit is. Doe jij altijd een frontload bro?

Duidelijk verschil toen je nog niet aan frontloaden deed? Zal wel anders bleef je dit niet doen maar kun je jou ervaring hier in vertellen?

pff ff denken..eerste dagen wat grieperig..ivm hoge dosis..maar zeker snellere gains en persoonlijk merk ik met name het verschil in herstel..waardoor de groei ook eerder van start gaat..waardoor ik ook weer eerder kan stoppen ivm beter herstel..en sneller weer starten ipv 16 tot 20 wkn off

• Topic Starter Topic Starter
Om de discussie even op gang te houden.

Veel mensen klagen tijdens hun frontload over hoge bloeddruk of grieperigheid.

Wat weegt zwaarder een frontload van 1 of 2 weken of 4 weken orals om je kuur te starten.

Dit zijn discussies waar denk ik hoop meer mee kan gedaan worden. Iedereen heeft zijn eigen vookeur voor een bepaalde reden.

Waarom kies jij een kickstart boven een frontload ? of waarom juist niet ?

Is het hele kickstarten en frontloaden iets psychologisch? In theoerie zou je zelfs met 250 test e per week iets moeten "voelen" vanaf injectie 1. Aangezien pas al uit een topic kwam dat kilo s kuur maar in 4 of 6 weken gewonnen worden en de rest vaak is om de kwaliteit te verbeteren heeft het dan uberhaupt wel zin ?

Ik heb net mijn frontload achter de rug met een gram Test E en 800mg Deca. t*ring wat heb ik me beroerd gevoeld. Ben echt geen piepert maar als dit standaard is dan geen frontload meer. Eerder kickstart gedaan. Denk als je 3 weken een kickstart neemt met orals dat de belasting voor je lever zwaar mee valt. ben je er toch bang voor neem je toch gewoon de eerste weken Test Prop..

• Topic Starter Topic Starter
Wat eigelijk overal naar voren komt is dat frontloaden in theorie prima werkt. In de praktijk echter klagen de meesten dat ze niet veel verschil merken of ziek worden.

Hangt de reactie van een lichaam op test ook niet in grote mate af van de gewenning en het lichaam zelf?

Ik ben nu bezig met een kuurtje 500mg p/w test-E voor 10 weken en ben in deze 3 weken tijd al 8-9kg verzwaard. Ik ben begonnen op 96-98 kg en weeg nu 105 op de schaal.

Ik train bv al +-8.5 jaar en dit is mijn 2e kuurtje (1e kuurtje, begin deze zomer, winstrol only 40mg - 6 weken). Zou het ook niet zijn, dat hoelanger je traint hoe beter je reageert op een kuurtje?

Of zou iemand die bv 1 jaar traint even vlot in kilo's gaan?

thanks

Waarom frontloaden werkt;

http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/waarom-frontloaden-werkt-23529/

Ik zie de nadelen van frontloaden niet echt in.
Dat verhaal dat het de kans op blessures verhoogt is klinklare onzin. Dat is puur te wijten aan de onvoorzichtigheid van de persoon zelf.
Het is echt niet zo dat je met een frontload van de een op de andere dag/week ineens ****ing sterk wordt, en zo de kans op een blessure verhoogt.

Ook over de verhaal over "plots" een verhoogde bloeddruk heb ik mijn twijfels.
IMO is het echt niet zo dat de bloeddruk van de een op de andere dag verhoogt.
En dan nog, een hoge bloeddruk is een hoge bloeddruk, of ie nou "plots" komt over er wat langer over doet.
Daar komt bij dat een hoge bloeddruk pas echt gevaarlijk wordt als hij chronisch is, dan krijgt hij pas echt de kans om schade aan te richten.
Als je ergens in je lichaam een slecht bloedvat hebt klapt hij toch wel, of de bloeddruk nou binnen twee weken verhoogd wordt of binnen 4 weken.

Mijn inziens wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.

Tenzij....iemand mij kan overtuigen van het tegendeel.

hier:frontload = een week ziek zijn dus neem ik wel wat tabletjes om te starten;)

hier:frontload = een week ziek zijn dus neem ik wel wat tabletjes om te starten;)

dat is roid flu, dat zou dan het enige voordeel kunnen zijn van langzaam opbouwen.

maar mensen die geen frontload zetten hebben ook last van roid flu, imo is het gewoon te wijten aan gevoeligheid hiervoor, frontload of niet, als je pech hebt krijg je het.

dat is roid flu, dat zou dan het enige voordeel kunnen zijn van langzaam opbouwen.

maar mensen die geen frontload zetten hebben ook last van roid flu, imo is het gewoon te wijten aan gevoeligheid hiervoor, frontload of niet, als je pech hebt krijg je het.

Hier ben ik het mee eens. Een doorgewinterde gebruiker zoals JP79 word een week ziek van 1000mg Test. Ik heb 1500mg Test en 800mg Tren gezet en voel me zoals altijd super. Moet wel bijzeggen dat ik preventief aspirine slik.

Dus ziek worden van fronloaden ligt denk niet zo zeer aan de frontload maar meer aan de persoon

Terug
Naar boven