XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

In al mijn jaren op de zolderkamer filmpjes bestuderen heb ik ze zelden betrouwbaar gezien.

Het wordt meestal een heel erg rommelig gevecht, nodigt zulke figuren uit om ook messen tegen je te gebruiken, of geeft tegen meerdere tegenstanders een vervelende kans dat je met je eigen mes gestoken wordt. Aan de andere kant kan 1 goede prik erg effectief zijn, maar dan mag je wel echt weten wat je doet en flinke mazzel hebben met al die factoren tegen je - of eigenlijk het initiatief in het gevecht moeten nemen en dat gaat achteraf weer problemen geven.

Laatst een filmpje op active self protection waarin het wel aardig werkte maar ondanks dat hij duidelijk echt getraint was ermee te vechten deed hij 0 damage. Had zeker met meer tegenstanders alsnog erg slecht met hem kunnen aflopen.

Hier hebben we veel betere technologie voor.
Je trekt ook niet een wapen om te showen, je trekt hem om niet te worden gelynched door een groep door zo snel mogelijk je tegenstander uit te schakelen.

De wereld wordt steeds gekker. Beter bewapen je jezelf. Fitheid en vechtsport vallen daar ook onder.

Bepaalde soorten messen mag je trouwens gewoon legaal op zak hebben (behalve in bepaalde gebieden).

Mensen worden steeds gekker hier doordat je overal mee wegkomt. Die daders van dat filmpje op die man met die hond kunnen zo makkelijk opgespoord worden en geef dat soort volk 10 jaar cel als een signaal naar de rest. 99% zal daarna wel 2x nadenken of ze acties zoals bovenstaand ondernemen.

Mensen worden steeds gekker hier doordat je overal mee wegkomt. Die daders van dat filmpje op die man met die hond kunnen zo makkelijk opgespoord worden en geef dat soort volk 10 jaar cel als een signaal naar de rest. 99% zal daarna wel 2x nadenken of ze acties zoals bovenstaand ondernemen.
Je weet wat dat die blanke man de dader is en dat de slachtoffers kansarme onderdrukte mensen van kleur zijn wiens stageplaats is ontnomen?

Je weet wat dat die blanke man de dader is en dat de slachtoffers kansarme onderdrukte mensen van kleur zijn wiens stageplaats is ontnomen?
We kunnen erom lachen, maar als het een zaak word zal dit het weerwoord zijn van die donkere. Ze komen overal mee weg, sterker nog ze worden beloond:

Vaak worden opmerkingen onder de video's geplaatst die kwetsend kunnen zijn voor zowel slachtoffers als daders.
Kwetsende opmerkingen over de daders moeten we niet willen.

"Slachtoffers"

In al mijn jaren op de zolderkamer filmpjes bestuderen heb ik ze zelden betrouwbaar gezien.

Het wordt meestal een heel erg rommelig gevecht, nodigt zulke figuren uit om ook messen tegen je te gebruiken, of geeft tegen meerdere tegenstanders een vervelende kans dat je met je eigen mes gestoken wordt. Aan de andere kant kan 1 goede prik erg effectief zijn, maar dan mag je wel echt weten wat je doet en flinke mazzel hebben met al die factoren tegen je - of eigenlijk het initiatief in het gevecht moeten nemen en dat gaat achteraf weer problemen geven.

Laatst een filmpje op active self protection waarin het wel aardig werkte maar ondanks dat hij duidelijk echt getraint was ermee te vechten deed hij 0 damage. Had zeker met meer tegenstanders alsnog erg slecht met hem kunnen aflopen.

Hier hebben we veel betere technologie voor.
Iemand met wie ik lang geleden heb gezeten werd thuis aangevallen door 3 man met wapens en een hond. Dankzij een mes dat hij in de buurt had heeft hij het na kunnen vertellen. 2 van hun niet

Edit. het waren 4 man en 2 ervan overleden.
voor de geintreseerde

Laatst bewerkt:
je trekt hem om niet te worden gelynched door een groep door zo snel mogelijk je tegenstander uit te schakelen.
Zie je dat voor je als een situatie die vaak gunstig zal uitspelen?

De wereld wordt steeds gekker. Beter bewapen je jezelf. Fitheid en vechtsport vallen daar ook onder.
Fit zijn werkt misschien wel het beste ja, ver rennen kunnen ze niet.

Iemand met wie ik lang geleden heb gezeten werd thuis aangevallen door 4 man met wapens en een hond. Dankzij een mes dat hij in de buurt had heeft hij het na kunnen vertellen. 3 van hun niet
Wat voor wapens hadden zij?

Zie je dat voor je als een situatie die vaak gunstig zal uitspelen?

Wat voor wapens hadden zij?
staat in het linkje. Breekijzers en pepperspray.

Die gast was kunstenaar en smede zelf messen en bijlen of zo iets.

En hoe zie jij dat voor je bij oude en minder valide mensen?

Of stel ik ben met de kinderwagen op pad en zo'n roedel lynched mij? (Zie ik trouwens echt niet snel gebeuren want ze kiezen hun slachtoffers.)

Ik geloof meer in het principe dat je altijd bereid moet kunnen zijn om jezelf en je dierbaren te kunnen verdedigen. Beter een wapen bij je dat je nooit zal hoeven te gebruiken, dan in een situatie komen waarin het wel nodig is maar je niets hebt.

staat in het linkje. Breekijzers en pepperspray.

Die gast was kunstenaar en smede zelf messen en bijlen of zo iets.
Ah nice. Wist er ook goed mee te steken blijkbaar.

Maar aan die zaak zie je dus ook dat als je daadwerkelijk effectief ermee weet te vechten (verdedigen) je achteraf des te meer een probleem hebt om dat uit te leggen als zelfverdediging. Ook weer typisch Nederlandse onzin vervolging trouwens.

En hoe zie jij dat voor je bij oude en minder valide mensen?

Of stel ik ben met de kinderwagen op pad en zo'n roedel lynched mij? (Zie ik trouwens echt niet snel gebeuren want ze kiezen hun slachtoffers.)
Schieten pannekoek. Oma met een mes vs 6 van die apen gaat ook niet.

Ik geloof meer in het principe dat je altijd bereid moet kunnen zijn om jezelf en je dierbaren te kunnen verdedigen. Beter een wapen bij je dat je nooit zal hoeven te gebruiken, dan in een situatie komen waarin het wel nodig is maar je niets hebt.
Ik sta helemaal achter je maar een mes lijkt mij er gewoon niet zo geschikt voor. Zou dan nog liever geld hebben voor de boete m.b.t. illegaal je vuurwapen op zak hebben gehad.

Ah nice. Wist er ook goed mee te steken blijkbaar.

Maar aan die zaak zie je dus ook dat als je daadwerkelijk effectief ermee weet te vechten (verdedigen) je achteraf des te meer een probleem hebt om dat uit te leggen als zelfverdediging. Ook weer typisch Nederlandse onzin vervolging trouwens.
In hoger beroep vrijgesproken.
Wat ik van hem destijds begreep was dat er 1 direct in het hart was gestoken en de andere een snijwond op zijn borst had gegeven. Scherp mes want sneed tussen de ribben door zo het hart open.

Muh feelings.

Ja vuurwapen is idd efficiënter. Conceiled carry ftw. Als bejaarde in zo'n probleemwijk waar die roedels rondlopen zou ik idd voor een vuurwapen gaan.
Een vuurwapen is ook alleen efficiënt mits je ermee overweg kunt. Zelfde geld voor een mes, knuppel, Apache of whatever. Trek maar eens in een vloeiende beweging snel je vuurwapen terwijl je de veiligheidspal ontgrendeld en ook nog goed richt.

Mits getraind is het wel de beste relatief realistische optie uiteraard.

Een betere hond, lijkt mij de beste oplossing, veilig voor jezelf, zelfs als je slaapt. Legaal, en niet duur, 1500 tot 2000 dacht ik voor een getrainde hond. Mooiste is natuurlijk om met je eigen pupje te gaan trainen.

Een gevecht aangaan is wel bijna het laatste wat je moet doen met 3 van zulke snotapen. Je weet niet wat ze bij zich hebben. En mocht je ongelukkigerwijs vallen, pffff.

Een vuurwapen is ook alleen efficiënt mits je ermee overweg kunt. Zelfde geld voor een mes, knuppel, Apache of whatever. Trek maar eens in een vloeiende beweging snel je vuurwapen terwijl je de veiligheidspal ontgrendeld en ook nog goed richt.

Mits getraind is het wel de beste relatief realistische optie uiteraard.
VQcB1w1.gif

Nu wordt het interessant.

Was dat op station bijlmer wel een blanke? Was er nog een verhaal rond bekend wat betreft aanleiding enzo? Heb daar niks over vernomen (dat zegt ook weer wat.)

Een mes lijkt me wel het domste wapen om voor zelfverdediging te hebben/gebruiken.
Las net ergens dat het zgn slachtoffer een minderjarige heeft gekust, zonder toestemming en er al aangifte is gedaan hiervan.

Terug
Naar boven