Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

People kill people, but not all killed people are killed by a person.

Sure als je gaat mierenneuken en alles constant terug en terug en terug wilt tellen, maar dan is ineens het begin van het heelal de schuld want tja als dat niet gebeurde, kwam de aarde er niet, de mensen niet, die zouden zich niet voortgeplant hebben, dan zou uiteindelijk die persoon niet geboren zijn die het verkeerde handelen van een apparaat had kunnen doen waardoor een persoon was overleden.

Nee.
Auto's vermoorden ook mensen, dat zijn wel apparaten...

Oke dan mag apfelstrudel even allerlei mensen in Amerika bellen om te zeggen dat het vuurwapen niet zelf afging, maar door mensen want alleen mensen kunnen mensen doden.
Je hebt dat vooralsnog alleen onderbouwt door een specifiek model. In andere gevallen gaat er een menselijk handelen aan vooraf.

People kill people, but not all killed people are killed by a person.

Sure als je gaat mierenneuken en alles constant terug en terug en terug wilt tellen, maar dan is ineens het begin van het heelal de schuld want tja als dat niet gebeurde, kwam de aarde er niet, de mensen niet, die zouden zich niet voortgeplant hebben, dan zou uiteindelijk die persoon niet geboren zijn die het verkeerde handelen van een apparaat had kunnen doen waardoor een persoon was overleden.

Nee.
Ooo, je bedoeld zoals jullie zeggen dat alles 'Allah's wil is'?

Maar bij verkeerd handelen treffen mensen dus geen blaam en kunnen ze ook niet juridisch vervolgd worden voor bijv. nalatigheid?

Je hebt dat vooralsnog alleen onderbouwt door een specifiek model. In andere gevallen gaat er een menselijk handelen aan vooraf.

Ja en dat klopt. Er gaat menselijk handelen aan vooraf.
Daar ben ik het ook mee eens.

Er gaat ook menselijk handelen vooraf aan een kapotte/slecht werkende roltrap, maar als de roltrap daardoor breekt en een persoon erin getrokken wordt en doodgaat, is die persoon dus gedood door de roltrap.

Ooo, je bedoeld zoals jullie zeggen dat alles 'Allah's wil is'?

Maar bij verkeerd handelen treffen mensen dus geen blaam en kunnen ze ook niet juridich vervolgd worden voor bijv. nalatigheid?

We hebben het niet over juridische vervolging, of verantwoordelijkheid..we hebben het over 'guns don't kill people'. Wat niet klopt.

Omg how did he get killed?
BY A PERSON!
Yes but..how?
He got killed by a person!
He got trapped in a machine and was crushed to death!

Oh so he got killed by the machine..

NO BY A PERSON!!

Make it make sense..

Fijne dag heren en jongetje!

Er gaat ook menselijk handelen vooraf aan een kapotte/slecht werkende roltrap, maar als de roltrap daardoor breekt en een persoon erin getrokken wordt en doodgaat, is die persoon dus gedood door de roltrap.
Ben je nou echt zo dom?

Nee de persoon is dan gedood door nalatigheid van het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het juist werken van de roltrap en dus ten onrechte de roltrap goed heeft gekeurd voor gebruik.

Dat bedrijf zal dan ook aansprakelijk worden gesteld tijdens een rechtszaak.

Gedood door een roltrap :roflol:. Man man man

Hier valt niet tegen te discussiëren.

Ik ga mezelf maar weer nuttig maken en deze discussie voortzetten in de powercage.

Ben je nou echt zo dom?

Nee de persoon is dan gedood door nalatigheid van het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het juist werken van de roltrap en dus ten onrechte de roltrap goed heeft gekeurd voor gebruik.

Dat bedrijf zal dan ook aansprakelijk worden gesteld tijdens een rechtszaak.

Gedood door een roltrap :roflol:. Man man man

Ben je blind of kun je gewoon niet lezen?

Het gaat niet over verantwoordelijkheid. Of juridisch. Of wie de gevangenis in gaat.

Het gaat om hoe we het zeggen. We zeggen toch niet;

Ik zag vandaag iemand die gedood werd door een natalig bedrijf die iemand zonder certificaten had aangenomen, die de roltrap verkeerd had gemaakt en het bedrijf onbedoeld het goed heeft gekeurd en daardoor in gebruik is gesteld waardoor iemand die op de roltrap ging vast kwam te zitten omdat de roltrap stuk ging en daardoor ging de persoon dood.

Zeg jij dat?

Ik zeg dan gewoon: ik zag vandaag iemand die gedood werd door een roltrap.

Nja..each their own, I guess. Jij maakt het graag wat ingewikkelder, kan ook.

Het gaat om hoe we het zeggen.
Wat? Nee.
Ik zag vandaag iemand die gedood werd door een natalig bedrijf die iemand zonder certificaten had aangenomen, die de roltrap verkeerd had gemaakt en het bedrijf onbedoeld het goed heeft gekeurd en daardoor in gebruik is gesteld waardoor iemand die op de roltrap ging vast kwam te zitten omdat de roltrap stuk ging en daardoor ging de persoon dood.

Zeg jij dat?
Ja zo gaat dat ja. Zeggen dat iemand gedood is door een roltrap is naast feitelijk onjuist namelijk kindertaal.

Wat? Nee.

Ja zo gaat dat ja. Zeggen dat iemand gedood is door een roltrap is naast feitelijk onjuist namelijk kindertaal.

Uh ja. Want ik gaf een opmerking op wat jij schreef.

En nee zo gaat dat niet, enkel als iemand voor meer informatie vraagt naar de oorzaak en verantwoordelijkheid van het ongeval.

Terug
Naar boven