AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Er is nog noodweer exces. Daar vind ik nogal wat raar aan trouwens: Wanneer je overtuigd bent van een gevaar voor je leven (wat een vuistslag feitelijk al zou zijn) dan moet het toch normaal zijn dat daar een emotionele reactie bij komt waardoor je de proportionaliteit wellicht niet kunt reguleren. En die dreiging is toch pas werkelijk voorbij als de dader fysiek helemaal uitgeschakeld is.
Dus hij bracht haar leven in gevaar en een omstander had hem dus mogen uitschakelen.

Ik heb nog voorwaardelijk GS staan, zowel in NL als in DE. van meerdere keren was ikzelf niet de aanstichter. Vroeger ben ik in mijn been gestoken en ook aangeklaagd voor mishandeling, dat liep goed af toen. Mede omdat de kok van naastgelegen shoarmatent voor mij getuigde. De zgn portier van gelegenheid was hem al gesmeerd

Tis de omgekeerde wereld. 8 jaar zaten we in het park.te chillen toen mn vrouw opstond om naar de vuilbak te lopen, ik was met mn dochter even de appie in, was er een pool die mn vrouw der telefoon weggraaide van het bankje, mensen hem vastgehouden en toen ik terugkwam was er al politie bij(stadspark). Toen ik naar die gast wou lopen ( die al geboeid was) om hem goed te confronteren riepen ze al "meneer B*** terug! Als je dichterbij komt ga jij ook mee, je weet hoe hoe het werkt".

Ze kennen mij (vooral de oudere agenten) van vroeger. Ze namen die lul gewoon in bescherming.
Toen die me zag staan( gewoon open naast het pand) liep die snel weer naar de ingang en toen kwamen ze mij halen en kreeg ik een P.V🥴

Op de vraag wat ik kwam doen was mijn antwoord: Rechtzetten wat jullie niet doen.
Hun antwoord: daar zijn wij voor.

Maar wel hem na 2 uur al loslaten

Laatst bewerkt:
Wetboek van Strafrecht
Eerste Boek. Algemene bepalingen

Titel III. Uitsluiting en verhoging van strafbaarheid

Artikel 41
1.Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2.Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.

Judge Judy GIF

f**k die artikelen.

Als ik mijzelf persoonlijk bedreigd voel of mijn gezin voelt zich bedreigd of die worden fysiek bedreigd. Dan handel ik meteen en denk ik niet aan artikel 73638. Wat er daarna komt zien we dan wel👍

Laatst bewerkt:
Daar zijn wij voor, maar verzaken in de meeste gevallen.

Waarom elke keer haar religie er bij halen? Zo laag is dat.
En ken jij de Islam? Heb jij de Koran gelezen?
Of heb je dit allemaal geleerd op internet hoe het geloof de vrouwen behandeld?

Sorry man maar dit is echt weer een beetje erg triest dat het steeds moet uitkomen op haar geloof.

We hadden het toch over wat zelfverdediging is?

Keep the peace!
Gemiddeld 10 mensen per dag die gedood worden uit naam van de islam. Hier een lijstje van afgelopen maand

Als je goed je best doet vind je ook vast wel een lijstje van mensen die uit naam van de bijbel zijn gedood....maar die kun je zeker niet vinden 😉
Oh? Nou kom maar op met je lijstje. Als dat ook zo massaal gedaan wordt, kan je dat vast wel vinden.

f**k die artikelen.

Als ik mijzelf persoonlijk, of mijn gezin bedreigd wordt of die voelen zich fysiek bedreigd. Dan handel ik meteen en denk ik niet aan artikel 73638. Wat er daarna komt zien we dan wel👍

In de praktijk heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik reageerde met de artikelen omdat iemand beweerde dat het niet in de wet staat ;)
Uiteraard handel je in de praktijk gewoon vanuit je intuïtie!

Als je goed je best doet vind je ook vast wel een lijstje van mensen die uit naam van de bijbel zijn gedood....maar die kun je zeker niet vinden 😉
Wat wordt er ook alweer vaak geroepen bij een aanslag? "In naam van de Vader, de zoon en de Heilige geest", terwijl ze een kruisje slaan? Of was het toch iets anders?

:roflol:

Deer Popcorn GIF

In Sanca zijn woorden; Laat het gaan

Hoeft ook niet gelukkig :) wel verstand van de wet.
Heb je ook niet als je werkelijk denkt dat een rechter daarin meegaat.

Die gast kan doen alsof hij dacht dat hij slachtoffer van een misdrijf zou worden, gepleegd door een dame die wellicht de helft weegt waarbij de slaande bewegingen nauwelijks gevaar opleverde. Wat daarbij van belang is voor elke rechter in NL, proportionaliteit en subsidiariteit. Het eerste is nee en het tweede ja. Noodweerexces lijkt mij tevens onhaalbaar want hij acteert kalm en beheerst na en voor het incident.

Dit is het laatste wat ik erover schrijf want ik vind het totaal onzinnig met jou hierover in discussie te gaan. Evengoed fijn weekend hoor.

Laatst bewerkt:
Er is nog noodweer exces. Daar vind ik nogal wat raar aan trouwens: Wanneer je overtuigd bent van een gevaar voor je leven (wat een vuistslag feitelijk al zou zijn) dan moet het toch normaal zijn dat daar een emotionele reactie bij komt waardoor je de proportionaliteit wellicht niet kunt reguleren. En die dreiging is toch pas werkelijk voorbij als de dader fysiek helemaal uitgeschakeld is.
Klopt maar dat in het filmpje is al een twijfelachtige vorm van noodweer, laat staan noodweer exces.
Het gaat hem meestal fout in de emotie die iemand wel/niet dan voor de rechter toont wanneer hij zijn verhaal doet gok ik. Als jij heel rustig uitlegd dat je iemand zijn tanden achter zn nekwerfels hebt gemept omdat hij jou ook sloeg koopt die rechter het natuurlijk niet. Gewoon doen alsof je overstuur bent en spijt hebt, eerlijkheid loont in zulke gevallen niet.
Dit is absoluut waar. Daar ging ik ook de mist in. Mij werd ook gevraagd of ik het, indien ik het over zou kunnen doen, anders had gedaan waarop ik als volleerde debiel "100% niet" zei. Toen was het wel afgelopen.

Klopt maar dat in het filmpje is al een twijfelachtige vorm van noodweer, laat staan noodweer exces.

Dit is absoluut waar. Daar ging ik ook de mist in. Mij werd ook gevraagd of ik het, indien ik het over zou kunnen doen, anders had gedaan waarop ik als volleerde debiel "100% niet" zei. Toen was het wel afgelopen.
Wiens kloontje is dit?

Klopt maar dat in het filmpje is al een twijfelachtige vorm van noodweer,
Nee die vent is niet lekker in zijn paasei daar niet van. Een simpele drukker was voldoende geweest om haar van hem af te krijgen.
Heb ook wel eens zulk soort slaagjes van een dom mokkel gehad in een bar maar toen mepte ik er ook niet op los.
Vrouwen vinden het blijkbaar niet grappig dat je ze voor dikke snol uitmaakt nadat ze voor dringen en als ze daar dan boos over worden vervolgens zegt dat ze dat stinkende febo luik dicht moet houden.

Hoe moet ik dat nou weten.

Terug
Naar boven