XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Wat maakt het uit wat het doel van een website is als de feiten die ze aanhalen correct en verifieerbaar zijn?

Ik zeg niet dat dat zo is, maar je neemt de moeit om dat te weerleggen, je probeert het alleen maar te bagatelliseren door te zeggen dat zulke lijstjes ook wel over het christendom te vinden zijn.
Ik heb het woord "christendom" nergens benoemd.

Daarnaast is de bron die deze feiten verzameld een website die gericht is op het verspreiden van negatieve berichtgevingen over de islam terwijl de moorden en aanslagen gepleegd worden door zware criminelen of terroristen die verder van het geloof verwijderd zijn dan een konijn.
Als ik als terrorist te werk ga en een Koran vastheb, in diezelfde Koran staat dat het verboden is om als mens een ander mens te doden, de enige die mag beslissen tot het doden van mensen is God/Allah.
Als die mensen dan alsnog met hun monden spreken uit naam van een geloof en ze gaan dan alsnog mensen doden.......wat zegt dit dan over het geloof? Niks toch?! Maar dit zegt dan toch alles over de persoon zelf?

Of heb ik het mis?

Ga hiertussen maar de miljarden slachtoffers opzoeken en een lijstje van maken. Succes.
Ik vind het allemaal prima, maar het is van tweeën een. Jij vergelijkt weer eens appels met peren.

Als iedereen die zichzelf een Christen noemt of genoemd wordt dat is, dan geldt dit ook voor de Islam, dan moet je er ook niet mee aankomen dat IS of andere "allahu akbar" schreeuwende dwaallichten geen (echte) moslims zijn.

Want net als dat de nazi's nogal wat Christenen heeft omgebracht heeft IS ook nogal wat moslims vermoord.

Punt twee is dat @Gremlin komt met een actueel lijstje en jij voornamelijk dingen uit een verleden noemt.

Waarom is Maimonides (aka rambam) eerst vanuit Spanje naar Marokko en later vanuit Marokko naar Egypte verhuisd? Als je dat kan beantwoorden zie je wellicht iets van nuance ipv jij-bakken.

Als die mensen dan alsnog met hun monden spreken uit naam van een geloof en ze gaan dan alsnog mensen doden.......wat zegt dit dan over het geloof? Niks toch?! Maar dit zegt dan toch alles over de persoon zelf?
Wellicht. Laten we het voor het gemak verwarde mensen noemen.

Hoe kan het dan dat de islam meer van dit soort verwarde mensen aantrekt?

Je zou bijna denken dat we in het Religie topic zitten :)

Unimpressed Viola Davis GIF

Wellicht. Laten we het voor het gemak verwarde mensen noemen.

Hoe kan het dan dat de islam meer van dit soort verwarde mensen aantrekt?
Ik ken al die mensen niet. Wij hebben in Nederland heel veel verwarde mensen die in het nieuws komen en niet gelovig zijn. Dus of de islam meer van dit soort mensen aantrekt heb ik geen idee over.

KOOOOO

Knock Out Football GIF by Xbox

De zaken die ik noemde ging niet over 'een Christen die toevallig xyz deed', maar grootschalige zaken die voor/vanwege het geloof zijn gedaan.
De KKK heeft weinig met het Christelijk geloof te maken en als Katholiek ben je er al helemaal niet welkom.

De Holocaust aan het Westen linken is een, maar om nu te zeggen dat Hitler dat uit Christelijke overweging deed is wat vergezocht. Daar gaat één artikel op medium weinig aan veranderen.
Dat je op die manier een reactie uitlokt met alle of allerlei misstanden die op de een of andere manier aan de islam te linken zijn, bijvoorbeeld door zelf over slavernij te beginnen. En dan later weer gaan zeuren dat het niets met de islam of echte islam te maken heeft.

Heb ik geen zin in, maar als je flink doorzeurt komt het vanzelf.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat nazisme en aryanisme naar pre-christelijke invloeden terugreikten, waarbij het christendom zelfs kon worden gezien als een joods middel om hen te onderwerpen.

Weet je zeker dat de eigen beveiliging vuurwapens draagt, ik kan dat nergens terugvinden?

Ik geloof er niks van. Een wapenverlof is al zeer en zeer streng. Bewapende beveiliging is nog een stapje verder. Al krijgt de joodse diaspora alles voor elkaar. En anders doen ze het wel illegaal.

Terug
Naar boven