AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving met PTSS agv uitzendingen bijvoorbeeld. Geloof me, deze mensen zijn zichzelf niet rond oud&nieuw... vooral die onverwachte harde knallen zorgt ervoor dat ze herbelevingen krijgen. Dit heeft zo'n aanslag op hun lichaam en mentaal dat deze mensen soms ook de aanval kiezen... het is niet verstandig, maar wel begrijpelijk.
Als ze het allemaal zo extreem erg vinden ga je toch naar een vakantiepark (vuurwerkvrij) ipv met een schep jezelf zo belachelijk maken.

Dit is weer een vb dat iedereen maar alles eist en wilt ipv zelf een oplossing vinden die vaak genoeg ook nog eens erg simpel is. Waarom iemand anders zijn “plezier” (vuurwerk afsteken) afnemen doordat mevrouw te lui/dom is om een dag naar een vakantie park te gaan.

Als ze het allemaal zo extreem erg zijn ga je toch naar een vakantiepark (vuurwerkvrij) ipv met een schep jezelf zo belachelijk maken.

Dit is weer een vb dat iedereen maar alles eist en wilt ipv zelf een oplossing vinden die vaak genoeg ook nog eens erg simpel is. Waarom iemand anders zijn “plezier” (vuurwerk afsteken) afnemen doordat mevrouw te lui/dom is om een dag naar een vakantie park te gaan.
Ik vind dit persoonlijk een beetje te kort door de bocht. Ik ben het met je eens dat je niet oneindig veel rekening hoeft te houden met de ander. Maar moet degene die er last van heeft dan wel alles accepteren?
Het gaat mij er ook meer om dat ik het kansloos vind dat zo'n filmpje op internet wordt geslingerd. Zoals ik eerder aangaf, misschien heeft mevrouw al vaker rustig aangegeven of ze er rekening mee willen houden... ze kunnen toch ook ergens anders gaan staan? Of is dit het enige speciale plekje?

Ik neem aan dat als jouw kleine ligt te slapen en ze iedere nacht vuurwerk afsteken en hij daar iedere keer overstuur wakker van wordt dat voor jou dan ook de maat een keer vol is en uit je slof zou kunnen schieten. Ik ga dan toch ook niet tegen jou zeggen, dan moet je maar naar een vakantiepark...

Overigens is het niet zo simpel dat iemand te lui/dom is om naar een vuurwerkvrij park te gaan... die huisjes zijn vaak onbetaalbaar en vaak zijn huisdieren ook niet welkom.

Ik vind dit persoonlijk een beetje te kort door de bocht. Ik ben het met je eens dat je niet oneindig veel rekening hoeft te houden met de ander. Maar moet degene die er last van heeft dan wel alles accepteren?
Het gaat mij er ook meer om dat ik het kansloos vindt dat zo'n filmpje op internet wordt geslingerd. Zoals ik eerder aangaf. Misschien heeft mevrouw al vaker rustig aangegeven of ze er rekening mee willen houden...

Ik neem aan dat als jouw kleine ligt te slapen en ze iedere nacht vuurwerk afsteken en hij daar iedere keer overstuur wakker van wordt dat voor jou dan ook de maat een keer vol is en uit je slof zou kunnen schieten. Ik ga dan toch ook niet tegen jou zeggen, dan moet je maar naar een vakantiepark...

Overigens is het niet zo simpel dat iemand te lui/dom is om naar een vuurwerkvrij park te gaan... die huisjes zijn vaak onbetaalbaar en vaak zijn huisdieren ook niet welkom.
Oud en nieuw is 1 dag pj en zo is het leven nou eenmaal. Als we overal rekening mee moeten houden met elkaar komt er niks van. Dat zon vakantiepark te duur is zoek je een alternatief oa een b&b ergens achteraf, radio inhuis wat harder aanzetten etc. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar men moet zich niet aanstellen en om alles janken. Ik ga toch ook niet janken als iemand in de buurt zijn verjaardag viert in de tuin en het allemaal wat later word en ik toevallig die ochtend er 5 uur uit moet.

Oud en nieuw is 1 dag pj en zo is het leven nou eenmaal. Als we overal rekening mee moeten houden met elkaar komt er niks van. Dat zon vakantiepark te duur is zoek je een alternatief oa een b&b ergens achteraf, radio inhuis wat harder aanzetten etc. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar men moet zich niet aanstellen en om alles janken. Ik ga toch ook niet janken als iemand in de buurt zijn verjaardag viert in de tuin en het allemaal wat later word en ik toevallig die ochtend er 5 uur uit moet.
Oud en nieuw is inderdaad 1 dag, het zou fijn zijn dat ze dan ook alleen die ene dag vuurwerk afgestoken wordt en niet op 20 december al beginnen (en nu nog bezig zijn). Dan is het precies waarvoor het vuurwerk bedoelt is, toch?

Ik heb het verder helemaal niet over aanstellen of om alles janken man, tuurlijk mogen mijn buren feestjes houden...ook als ik er om 05.00 uit moet.

Mijn bericht ging er in eerste instantie over dat ik het nogal sneu vind dat dit het internet op wordt geslingerd... maar goed prima, jij denkt er het jouwe van, ik het mijne 😊

En in de praktijk niet altijd vuurwerk vrij.

En in de praktijk niet altijd vuurwerk vrij.

Die moeten dan ook echt wel keihard aan het kruis

Als we overal rekening mee moeten houden met elkaar komt er niks van.
Dan komt er wel degelijk iets van. Dan krijgen wij namelijk een wat socialere samenleving. Er is niets mis met wat rekening met elkaar houden en het zou zelfs normaal gevonden moeten worden als dat neerkomt op een paar meters de andere kant op jouw vuurwerkje afsteken.

Dan komt er wel degelijk iets van. Dan krijgen wij namelijk een wat socialere samenleving. Er is niets mis met wat rekening met elkaar houden en het zou zelfs normaal gevonden moeten worden als dat neerkomt op een paar meters de andere kant op jouw vuurwerkje afsteken.
Dat geldt toch beide kanten op? De jongen in het filmpje geeft aan dat hij het best wil doen, maar dat ze het dan normaal moet vragen. Lijkt mij niet onredelijk, aangezien zij komt aanlopen met een schep.

Rekening houden met de honden anders krijg je een tets van mevrouw met de schop?

Wel rekening houden met de honden, maar kinderen die paar uur pj vuurwerk willen afsteken moeten het wel op een veldje achteraf doen?

Hier staat die jongen inderdaad in zijn recht ook. Rekening houden gaat beide kanten op. Hier word het alleen altijd verwacht van die "aso kut jeugd" ook al houden ze de regels aan.

@Mentat hoe bedreigend kan de vrouw met schep ervaren worden en wat is dan een gepaste manier om die dreiging te beantwoorden? :grinny:

Het is licht in het filmpje dus het was buiten de toegestane tijden voor het afsteken van vuurwerk, ik zeg extrajudicieel afmaken klaar opgelost.

Dat geldt toch beide kanten op? De jongen in het filmpje geeft aan dat hij het best wil doen, maar dat ze het dan normaal moet vragen. Lijkt mij niet onredelijk, aangezien zij komt aanlopen met een schep.
Ik heb de aanname gedaan dat mevrouw niet uit het niets, zonder voorafgaand verhaal, met een schep is aan komen lopen. Daar zou ik zeker mis kunnen zitten. Mij klinkt het waarschijnlijker in de oren dat het jochie al een aantal maal gevraagd is weg te gaan en daar simpelweg geen gehoor aan heeft gegeven. Maar nogmaals, aanname.
Rekening houden met de honden anders krijg je een tets van mevrouw met de schop?

Wel rekening houden met de honden, maar kinderen die paar uur pj vuurwerk willen afsteken moeten het wel op een veldje achteraf doen?
Nee, dit hoeft niet achteraf op een veldje. Een prima locatie hiervoor zou zijn bij jou voor de deur, gezien jij er geen last van hebt. Zo zullen er talloze mensen zijn die het vrijwel continu geluid van handgranaten niet storend vinden. Het is daarom niet erg lastig om een stukje op te schuiven.

Wat zou er overigens mis zijn met een veldje achteraf? Gaat het om het afsteken van vuurwerk of wil het jochie misschien toch bewust de vrouw in kwestie lastig vallen?

Alle zuurpruimen en zeikerds samen naar een eiland

palm tree chill GIF by mariachimi

Ik vind het behoorlijk kansloos dat dit soort filmpjes het internet op wordt geslingerd...
Er mag best wel wat meer begrip zijn voor dit soort mensen, nu wordt zij wel als heel debiel neergezet.

Haar gedrag wordt nogal belachelijk gemaakt, maar ik snap haar wel... sommige dingen kunnen mensen tot wanhoop drijven, zoals in haar geval vanwege haar hondjes. Joost mag weten hoe lang ze daar al bezig zijn en hoe vaak ze al heeft aangegeven dat ze het fijn zou vinden als ze dat ergens anders zouden doen.

Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving met PTSS agv uitzendingen bijvoorbeeld. Geloof me, deze mensen zijn zichzelf niet rond oud&nieuw... vooral die onverwachte harde knallen zorgt ervoor dat ze herbelevingen krijgen. Dit heeft zo'n aanslag op hun lichaam en mentaal dat deze mensen soms ook de aanval kiezen... het is niet verstandig, maar wel begrijpelijk.
dit is gewoon een zeikerd hoor

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven