- Waardering
- 18.834
GodverDe enige dbb'er die bij de wat zwaardere geweldsmisdrijven betrokken leek was de eigenaar van een supplementenvoorziening toch, of ben ik niet zo bij de pinken?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
GodverDe enige dbb'er die bij de wat zwaardere geweldsmisdrijven betrokken leek was de eigenaar van een supplementenvoorziening toch, of ben ik niet zo bij de pinken?

Slecht nieuws voor Angela Merkel en haar opendeurpolitiek. Uit onderzoek van het ministerie van Binnenlandse Zaken blijkt dat sinds de grote instroom van vluchtelingen in 2015 ook het aantal geweldmisdrijven in Duitsland fors is toegenomen. Vooral asielzoekers uit ‘veilige landen’ als Marokko, Tunesië en Algerije zijn opvallend vaak verdachte.
Binnenlandse Zaken in Duitsland baseerde zich op cijfers uit deelstaat Nedersaksen, in het noordwesten van het land. In 2015 en 2016 steeg het aantal misdrijven met geweld er met 10,4 procent. 92,1 procent van die stijging was toe te schrijven aan vluchtelingen. De regio, die ten opzichte van haar andere deelstaten niet bekend staat om ‘extremen’, zag het aantal asielzoekers in amper twee jaar tijd verdubbeld. Tussen 2014 en 2016 nam het aantal geweldsdelicten met een vluchteling als dader er met 241 procent toe. Anderzijds was een derde van de slachtoffers óók migrant.
Niet helemaal verwonderlijk, zeggen de onderzoekers. Veel migranten die de laatste jaren in Duitsland aankwamen, zijn alleenstaande mannen tussen 14 en 30 jaar. Ongeacht hun nationaliteit of afkomst, plegen zij de meeste criminele feiten. Doordat ze zonder vrouw en kinderen in ‘het beloofde land’ belanden, zijn ze hun houvast, hun “vorm van beschaving” kwijt.
Dat zegt ook Christian Pfeiffer, criminoloog en auteur van de studie. “Een belangrijk aspect van de problemen bij jonge migranten: het gebrek aan vrouwen. Ze wonen met mannen samen, zien zelfs tussen de vrijwilligers in opvangcentra nauwelijks vrouwen.” Het idee om hen opnieuw te herenigen met hun gezin om zo het geweld in te dijken, noemt hij “niet dom”. Ook taalcursussen, sport en stage zouden een oplossing kunnen zijn, zegt het rapport nog.
Opvallend: migranten die weinig hoop hebben op een vaste verblijfplaats plegen veel vaker een misdrijf dan vluchtelingen uit oorlogsgebieden, zoals bijvoorbeeld Syrië. Uit de cijfers in Nedersaksen blijkt dat vooral Noord-Afrikanen er niet voor terugschrikken geweld te gebruiken. 17 procent van de daders kwam uit ‘veilige landen’ als Marokko, Tunesië en Algerije - verwezen wordt ook naar de massale aanrandingen op oudejaarsavond 2015 in Keulen en andere Duitse steden. Nochtans is in Nedersaksen slechts 1 procent van de vluchtelingen uit die landen afkomstig. Syriërs, Irakezen en Afghanen komen opvallend minder vaak voor in de statistieken. Allicht willen zij hun kans op asiel niet vergooien.
Voor Merkel en haar christendemocratische CDU komt het rapport wel op een heel slecht moment. Momenteel lopen immers coalitiegesprekken tussen haar partij en SPD. Beiden leden in september trouwens het slechtste verkiezingsresultaat in liefst 70 jaar. De partij van Merkel verloor een hoop kiezers aan het rechts-populistische AfD dat voor het eerst zetels wist te veroveren in het parlement en meteen de derde grootste partij van Duitsland werd.

Camiel Eurlings treedt terug als lid Internationaal Olympisch Comité
Stiekeme Zuiderling
tyfusmongool
De oplettende lezer hoeft allang niet meer gewaarschuwd te worden voor de NRC.Eerst kritiekloos interviewen en dan hoofdredactioneel afslachten: het wordt tijd dat de NRC ook eens va-banque in de spiegel gaat kijken.
Het zijn geen onderbuikgevoelens, het zijn honderden jaren ervaring.en dit is alleen nog maar gemeten in Nedersaksen,een relatief rustige deelstaat,
andere deelstaten zoals NRW hebben veel hogere scores ,
en daarbij zijn ze niet aan het werk te krijgen of zijn ze er simpelweg te stom voor,
dus al die onderbuiken hadden toch wel gelijk met hun achterdocht en aversie tegen merkels opendeur beleid![]()
Boef heeft alweer één en ander uit te leggen. In volle commotie over ‘sl*tten’-uitspraak, duikt nu een filmpje op dat hem opnieuw in nauwe schoentjes brengt.
Op de beelden, die de rapper zelf maakte, is te zien hoe hij met zijn Audi RS6 met 300 kilometer per uur over de weg scheurt. Schokkend genoeg doet Boef dat niet op een verlaten baan in het midden van de nacht, maar wel op een drukke weg. We zien de artiest over de A58 bij Tilburg racen én dat ook filmen voor zijn vlog. Daarnaast haalde hij de levensgevaarlijke toeren ook uit op de Bosscheweg in Berkel-Enschot.
Sinds ik mijn misdaden film maak ik de gains van m'n leven.
Sinds ik mijn misdaden film maak ik de gains van m'n leven.

Het is standaard om voor criminelen die enige populariteit genieten bij minderbedeelden maar een oogje dicht te knijpen en weer de hemel in te prijzen. Boef, Badr Hari, die ene van Roelvink, zelfs Holleeder (werd beloond met een eigen column), etc.en dan klagen ze over discriminatie op de werkvloer in Nederland ,
zelfs een achterlijke criminele Algerijn kan het hier tot miljonair schoppen![]()
Het is standaard om voor criminelen die enige populariteit genieten bij minderbedeelden maar een oogje dicht te knijpen en weer de hemel in te prijzen. Boef, Badr Hari, die ene van Roelvink, zelfs Holleeder (werd beloond met een eigen column), etc.

Ik zeg enkel dat het allemaal criminelen zijn en dat ze door (een) bepaalde groep(en) gewoon weer vertroeteld werden/worden. Wat ze in vergelijking uitgevreten hebben, want ik denk dat jij daarop doelt, maakt mij niet zoveel uit. Dat is ook niet het punt dat ik wilde maken.Je gaat toch niet boef, badr en roelvink vergelijken met holleeder?![]()
Ik zeg enkel dat het allemaal criminelen zijn en dat ze door (een) bepaalde groep(en) gewoon weer vertroeteld werden/worden. Wat ze in vergelijking uitgevreten hebben, want ik denk dat jij daarop doelt, maakt mij niet zoveel uit. Dat is ook niet het punt dat ik wilde maken.