MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Jij bent zo eigenwijs, dat is niet normaal. Welke dierenarts of hulpverlenende instantie ook bovenstaand advies geeft, Benno weet het beter. Jouw hond gaat misschien naast de auto zitten omdat ze dat gewend is of als haar veilige plaats ziet. Denk je nou werkelijk dat de hond kan bedenken oh als mijn lichaamstemperatuur met 2gr stijgt kan het al dodelijk worden? Nee, daarom zorgt een goede verantwoordelijke baas daarvoor.

320?cb=20170215222316.png

Jij bent zo eigenwijs, dat is niet normaal. Welke dierenarts of hulpverlenende instantie ook bovenstaand advies geeft, Benno weet het beter. Jouw hond gaat misschien naast de auto zitten omdat ze dat gewend is of als haar veilige plaats ziet. Denk je nou werkelijk dat de hond kan bedenken oh als mijn lichaamstemperatuur met 2gr stijgt kan het al dodelijk worden? Nee, daarom zorgt een goede verantwoordelijke baas daarvoor.

Ziekelijk eigenwijs is hem zelfs al is verweten.

Het is in de auto net zo warm als buiten als alle ramen en dakraam open staan?:dunno:

Weet je überhaupt hoe een hond er uit ziet die het extreem warm heeft? Zelfs honden gaan dan zweten en bek helemaal droog van het hijgen.

Dat beest ligt gewoon een uur lang in de auto als de ramen open staan en ze ligt nog niet eens te hijgen :o

Ze ligt notabene met 35 graden nog een hele middag in de volle zon:duh:

Het is in de auto net zo warm als buiten als alle ramen en dakraam open staan?:dunno:
Waar staat dat het net zo warm is? Jij maakt er woordspelletjes van. Elke instantie geeft het advies dat ook met ramen open het gevaar niet geweken is, en in de schaduw zetten evemmin. Het gaat niet om zuurstof maar om de temperatuur en als je binnen in een auto zit, zelfs met ramen open is het al gauw warmer dan buiten de auto. Honden gaan anders met warmte om dan wij volwassen mensen, zijn kleiner qua oppervlakte waardoor de hond het al sneller warm krijgt. Dat staat haaks op wat jij eerder schreef:
Je kan een hond in de auto laten op het moment dat jij als mens er ook in kan zitten.
:rolleyes:
Weet je überhaupt hoe een hond er uit ziet die het extreem warm heeft? Zelfs honden gaan dan zweten en bek helemaal droog van het hijgen.
Honden kunnen niet zweten, hebben geen zweetklieren. Bovendien een isolerende vacht. En in een warme auto kunnen honden onvoldoende warmte kwijt via hijgen, laat staan voetzolen.

Als ik na kwartier kijk of ze nog goed gaat en ze hijgt niet eens...??:dunno:

Of kan mijn hond het warm hebben en niet hijgen?:dunno:
Als een hond het te warm krijgt zal de hond apathisch worden en sloom, en wellicht niet hijgen nee maar enkel nog kwijlen. Er zijn overigens honden die idd niet kunnen hijgen. Weet niet hoe oud jouw hond is maar heel jonge honden en oudere honden lopen een grotere kans om overhit te raken. Verder ga ik er niet een welles/nietes discussie van maken, ik vind het verbijsterend dat ondanks de adviezen die overal min of meer met elkaar overeenkomen jij toch meent dat het anders zit.

Als een hond het te warm krijgt zal de hond apathisch worden en sloom, en wellicht niet hijgen nee maar enkel nog kwijlen. Er zijn overigens honden die idd niet kunnen hijgen. Weet niet hoe oud jouw hond is maar heel jonge honden en oudere honden lopen een grotere kans om overhit te raken.

Ja en die van mij springt je gewoon wild kwispelend tegemoet :o

Dat beest komt uit Griekenland, we hebben dr met 40 graden van het asfalt geplukt als 2 maand oude pup.

Een beetje een hond wegtrekken uit haar eigen habitat :dunno:

Als een hond het te warm krijgt zal de hond apathisch worden en sloom, en wellicht niet hijgen nee maar enkel nog kwijlen. Er zijn overigens honden die idd niet kunnen hijgen. Weet niet hoe oud jouw hond is maar heel jonge honden en oudere honden lopen een grotere kans om overhit te raken. Verder ga ik er niet een welles/nietes discussie van maken, ik vind het verbijsterend dat ondanks de adviezen die overal min of meer met elkaar overeenkomen jij toch meent dat het anders zit.
Ziekelijk eigenwijs :trollface::trollface:

Ook tweemaal middels adoptie gedaan. Uit erbarmelijke omstandigheden. Waar het dan eigenlijk op neerkomt is adopteren of laten creperen, of via een dodingstation laten ruimen. Mooiste zou zijn als dit niet langer nodig was, helaas gaat hier wel een of twee generaties overheen. En dan nog.

:roflol: Iedereen weer triggered terwijl de vriendin waar ik altijd met de honden mee weg ga gewoon een letterlijke hondenopleiding doet.

Haar hond is gewoon wat speelser dan die van mij en soms nogal opdringerig dus daarom ligt ze als ze moe is meestal liever in de auto. Ding staat gewoon letterlijk op 10 stappen afstand van waar we zitten. Ik of zij kijkt gewoon elk kwartier of ze nog genoeg water heeft en of t goed gaat.

Dus rustig maar hoor :sukkeltje:

Ook tweemaal middels adoptie gedaan. Uit erbarmelijke omstandigheden. Waar het dan eigenlijk neerkomt op adopteren of laten creperen, of via een dodingstation laten ruimen. Mooiste zou zijn als dit niet langer nodig was, helaas gaat hier wel een of twee generaties overheen. En dan nog.

Ja die van ons lag met haar moederhond en 2 broertjes /zusjes op de straat in Griekenland.

40 euro voor t vliegtuig en 35 euro voor paspoort en inentingen :o

T is dat het niet mocht van mijn ouders anders had ik ze toen alle 4 mee genomen. 2 pups hadden we zo kwijt gekund en die moeder hond en 1 pup had opzich best gekund.

Ze zagen er overigens niet uit als zwerfhonden, die moeder zag er gewoon helemaal netjes verzorgd uit. Die gids zei dat daar vaker honden gedumpt werden en dat vaak de moederhonden later weer opgehaald werden..

Ik doe het wel via een stichting waar ik vertrouwen in heb. Dan wordt de hond goed nagekeken, voorzien van entingen en gecastreerd of gesterriliseerd. Of de honden worden door "jagers" aangeleverd, dat is al een vooruitgang. Meestal worden ze opgehangen, achter auto's gebonden, in brand gestoken, kapot geslagen of ergens gedumpt. Jaarlijks 50.000 van dit specifieke ras opnieuw. Cultuur noemt men dat.

IRL zou ik je slaan met @mat's hoofd.

b*ch please we hebben gewoon de temperatuur in de auto gemeten als de ramen open staan en het dak gordijn dicht is. Zit hittewerend glas in dus er komt geen warmte door het achterraam of voorraam naar binnen.

Conclusie was: t wordt niet of maximaal 1 graden warmer in de auto, ze heeft schaduw en drinken dus wat kan het kwaad?

Kun je wel met een tabelletje aankomen maar als ik zelf voel en objectief aflees van de thermostaat dat het in mijn geval niet warmer wordt, dan is dat toch totaal irrelevant?

Misschien zie je je hond niet hijgen omdat het in het Grieks is.

Terug
Naar boven