weer lachen op Joop.nl ,en dan is rechts achterlijk en dom
Verdachte aangehouden voor brandstichting huizen vluchtelingen
Een 18-jarige Nijmegenaar is aangehouden op verdenking van brandstichting op een complex waar statushouders (vluchtelingen met een verblijfsvergunning; red.) en studenten wonen. In relatief kort tijd werd tot drie keer toe geprobeerd de boel in de fik te steken. Na de laatste poging, in juni, werd het terrein aan de Griftdijk in Lent beveiligd. In vier houten gebouwen wonen zo’n honderd Eritrese vluchtelingen met verblijfsvergunning. De politie is nog bezig met het onderzoek.
reacties:
Satya 4 september 2018 at 18:51
Verschrikkelijk, natuurlijk ook weer weinig aandacht. Een moslim wordt in de media compleet uitvergroot als hij iets misdoet. Hier worden meerdere malen 100 mensenlevens in gevaar gebracht. Als het onderwerp over hoofddoeken zou gaan stonden er weer 30 reacties minimaal.
Het gaat lekker in Nederland.
- Anoniempje 4 september 2018 at 15:36
- Nou Alt-Right. Ik ben benieuwd hoe jullie dit nou weer gaan rechtbreien/goedlullen/bagatelliseren en of de schuld bij de vluchteling neer te leggen. Ik zal er vast 1 voor jullie verzinnen.
-“Hij bedoelde het goed want dacht dat ze het koud hadden?”
Anoniempje 4 september 2018 at 15:39
En ja. Ik zou deze bezorgede PVV stemmer graag inruilen voor 100 islamitische vluchtelingen.
realiteit =
Perspectief 4 september 2018 at 18:06
Hoe zou u het rechtbreien/goedlullen/bagatelliseren want de gelderlander schrijft dit:
Onder een deel van de bewoners bestond direct al de angst dat het dictatoriale regime van Eritrea achter de brandstichtingen in Lent zou zitten. Dat regime schakelt vaker landgenoten in om overal ter wereld Eritreeërs te intimideren, zo gaf ook Eritrea-expert Mirjam van Reisen eerder in de Gelderlander aan. Sommige bewoners waren dan ook bang dat de dader een van hen was.
Die angst lijkt nu te zijn bevestigd. Omdat het onderzoek nog loopt, doet de politie geen verdere mededelingen.
cider 4 september 2018 at 18:46
Ik wil even op dit artikel reageren want er klopt niet veel van. Ten eerste er wonen alleen Eritrese vluchtelingen op het complex de studenten wonen er al 2 jaar niet meer. Ten tweede nu lijkt het of een 18-jarige Nijmegenaar brand heeft gesticht maar het blijkt door een medebewoner gedaan te zijn. Onder de Eritrese jongeren was angst omdat vaak de Eritrese regering landgenoten inschakelt om Eritreeers te intimideren. Nu blijkt hun angst bevestigd. Omdat het onderzoek nog loopt wordt er verder nog geen mededelingen gedaan.
heel policor om van een 18 jarige vluchteling een Nijmegenaar van
18 te maken maar als je achterban dat nog niet snapt krijg je dit soort reacties