- Waardering
- 21.437
Wielrenverslaggever van de Volkskrant vindt Gerard Reve "een mislukt schrijver". Een mooier compliment kun je niet krijgen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wielrenverslaggever van de Volkskrant vindt Gerard Reve "een mislukt schrijver". Een mooier compliment kun je niet krijgen.
Daar staat alleen maar dat ze verhaal gingen halen na een ruzie tussen kinderen maar bij het artikel van vorige week staat
Maar gelukkig is al voor ons bepaald welke details er toe doen.
Heb in 4VWO ooit een betoog gedaan voor invoering van de doodstraf. Argumenten netjes uitgelegd: kosten overheid, bescherming burgers, voldoening nabestaanden, gij zult niet doden, etc. Werd allemaal aan het einde weggewuifd door: 'Dit is niet rationeel te benaderen maar een morele kwestie'...![]()
Maar wat nou als iemand totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van iemands leven?Hoe kun je rationeel praten over het nemen van iemand zijn leven? Jij snapt echt totaal niet dat doodstraf een morele kwestie is?
Een verkrachter verdient imo het leven niet, maar doodstraf is moraal gezien een hele lastige.
Hoe kun je rationeel praten over het nemen van iemand zijn leven? Jij snapt echt totaal niet dat doodstraf een morele kwestie is?
Een verkrachter verdient imo het leven niet, maar doodstraf is moraal gezien een hele lastige.
Maar wat nou als iemand totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van iemands leven?
Dan blijft er toch alleen een rationele discussie over?
Iemand die totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van mensenlevens vind ik een klein beetje griezelig.
Bij een specifieke zaak kun je uit emotie dit wel roepen. Maar doodstraf in zijn algemeenheid rationeel benaderen is wat anders.
Ik heb nooit gezegd dat de doodstraf geen morele kwestie is. Ik ben er alleen van overtuigd na het lezen van diverse filosofische stukken dat de mens zich beter op verstand en ratio kan berusten dan op emotie.
dat de mens zich beter op verstand en ratio kan berusten dan op emotie.
Dat geldt voor heel veel zaken.
Primaire instincten/emoties zijn vaak de oorzakelijke factor bij het behoud van ellende.
Sterker nog, als alle beslissingen worden genomen op basis van rationele overwegingen en argumenten, dan zouden veel mondiale problemen niet eens ontstaan zijn.
Aan de andere kant, wordt het leven ook wel een beetje een saaie boel vrees ik.
Ik doelde met berusten op ratio/verstand voornamelijk de politiek en specifiek het rechtssysteem.
Pure liefde. Geld? Welk geld? Is hij rijk dan.
https://m.hln.be/showbizz/royalty/n...aat-man-van-100-miljoen-aan-de-haak~a449d69e/
Welvarende mannen verhogen de kans op (probleemloze) voortplanting. Al zijn er natuurlijk ook echte golddiggers, 't is een enorme subcultuur tegenwoordig.Om toch even dit soort vrouwen te verdedigen. Mannen die hun enorme welvaart zelf bij elkaar verdiend hebben zijn meestal charismatisch as f**k. En hebben skills. Dat is voor vrouwen ook aantrekkelijk.