MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Daar staat alleen maar dat ze verhaal gingen halen na een ruzie tussen kinderen maar bij het artikel van vorige week staat

Maar gelukkig is al voor ons bepaald welke details er toe doen.

NPO/NOS = garantie voor éénzijdige en politiek correct gekleurde belichting.

Zelfs "tokkies" trekken niet zo maar een paar ouders uit hun huis om ze daarna en public af te tuigen.

Geloof me, er is veel meer aan de hand geweest voordat dit escaleerde...

Heb in 4VWO ooit een betoog gedaan voor invoering van de doodstraf. Argumenten netjes uitgelegd: kosten overheid, bescherming burgers, voldoening nabestaanden, gij zult niet doden, etc. Werd allemaal aan het einde weggewuifd door: 'Dit is niet rationeel te benaderen maar een morele kwestie'... ???

Hoe kun je rationeel praten over het nemen van iemand zijn leven? Jij snapt echt totaal niet dat doodstraf een morele kwestie is?

Een verkrachter verdient imo het leven niet, maar doodstraf is moraal gezien een hele lastige.

Laatst bewerkt:
Hoe kun je rationeel praten over het nemen van iemand zijn leven? Jij snapt echt totaal niet dat doodstraf een morele kwestie is?

Een verkrachter verdient imo het leven niet, maar doodstraf is moraal gezien een hele lastige.
Maar wat nou als iemand totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van iemands leven?

Dan blijft er toch alleen een rationele discussie over?

Ik heb nooit gezegd dat de doodstraf geen morele kwestie is. Ik ben er alleen van overtuigd na het lezen van diverse filosofische stukken dat de mens zich beter op verstand en ratio kan berusten dan op emotie.

Maar wat nou als iemand totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van iemands leven?

Dan blijft er toch alleen een rationele discussie over?

Iemand die totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van mensenlevens vind ik een klein beetje griezelig.

Bij een specifieke zaak kun je uit emotie dit wel roepen. Maar doodstraf in zijn algemeenheid rationeel benaderen is wat anders.

Iemand die totaal geen morele bezwaren heeft bij het nemen van mensenlevens vind ik een klein beetje griezelig.

Bij een specifieke zaak kun je uit emotie dit wel roepen. Maar doodstraf in zijn algemeenheid rationeel benaderen is wat anders.

Ik vind volwassen mannen die aan kinderen zitten een beetje griezelig.

dat de mens zich beter op verstand en ratio kan berusten dan op emotie.

Dat geldt voor heel veel zaken.

Primaire instincten/emoties zijn vaak de oorzakelijke factor bij het behoud van ellende.
Sterker nog, als alle beslissingen worden genomen op basis van rationele overwegingen en argumenten, dan zouden veel mondiale problemen niet eens ontstaan zijn.

Aan de andere kant, wordt het leven ook wel een beetje een saaie boel vrees ik.

Dat geldt voor heel veel zaken.

Primaire instincten/emoties zijn vaak de oorzakelijke factor bij het behoud van ellende.
Sterker nog, als alle beslissingen worden genomen op basis van rationele overwegingen en argumenten, dan zouden veel mondiale problemen niet eens ontstaan zijn.

Aan de andere kant, wordt het leven ook wel een beetje een saaie boel vrees ik.

Ik doelde met berusten op ratio/verstand voornamelijk de politiek en specifiek het rechtssysteem.

Slagter en Marijnissen

Dit was ziek :roflol:

anna-nicole-smith-2.jpg

• Like
Waarderingen: mat

Mooi recht voor raap dat mannetje

Pure liefde. Geld? Welk geld? Is hij rijk dan.
Om toch even dit soort vrouwen te verdedigen. Mannen die hun enorme welvaart zelf bij elkaar verdiend hebben zijn meestal charismatisch as f**k. En hebben skills. Dat is voor vrouwen ook aantrekkelijk.
Welvarende mannen verhogen de kans op (probleemloze) voortplanting. Al zijn er natuurlijk ook echte golddiggers, 't is een enorme subcultuur tegenwoordig.

Een selfmade dude met een groot vermogen valt doorgaans niet op het type golddigger die velen voor ogen hebben. Misschien een fase om even te spelen maar niet als vrouw. Uitzonderingen daargelaten. Je ziet dan ook dikwijls een verschil tussen mensen die zelf een groot vermogen hebben opgebouwd en anderen.

Terug
Naar boven