- Waardering
- 21.437
De volgende opmerking is niet aan jou gericht maar na het lezen van bovenstaand bericht kwam het volgende in mij op.. Waarom nemen we geluiden die binnen ons eigen denkraam passen eerder serieus en voelen deze eerder comfortabel (genoeg om te liken en delen) dan geluiden die niet minder waar hoeven zijn, maar aan de andere kant van het spectrum zitten? Als je het mij vraagt bewijst dat juist een punt zowel voor de mensen met "die andere mening" over Piet alsmede over de andere groep. Ik vind het een interessant mechanisme. Het debat is zo smal geworden dat er groepen worden ingedeeld op goed en minder goed (of gewoon k*t) op basis van een mening. Heb je een kleurtje maar voor Piet ben je een goede kleurling, ben je tegen dan ben je een klote kleurling. Die hier weinig te zoeken heeft en zijn of haar smoel moet houden. Enigszins gechargeerd maar ik lees al een tijdje mee op diverse "verzamelplaatsen" en er wordt echt zo gedacht c.q. geredeneerd door bepaalde lieden. Verbaas U niet, verwonder U slechts.