Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een of ander alt right mensch. Is er idd altijd bij. Zal wel een of andere zure alleenstaande muts zijn die anderen verantwoordelijk houdt voor haar ontevredenheid. Wie deze anderen doorgaans zijn laat zich raden.Wie is die Mirjam152 eigenlijk? Zie dr ava elke dag wel voorbij komen bij de usual opruiers.
Wie is die Mirjam152 eigenlijk? Zie dr ava elke dag wel voorbij komen bij de usual opruiers.
Lijkt mij een hele lieve bezorgde vrouw, heeft laatst een interview met haar in De Groene gestaan.Een of ander alt right mensch. Is er idd altijd bij. Zal wel een of andere zure alleenstaande muts zijn die anderen verantwoordelijk houdt voor haar ontevredenheid. Wie deze anderen doorgaans zijn laat zich raden.
Wie twittert het meest? Top-10 van meest zichtbare twitteraars
Deze personen hadden de meeste retweets in de door ons onderzochte periode:
- Joost Niemöller, @joostniemoller
- Wierd Duk, @wierdduk
- Anoniem, @mirjam152
- Jan Dijkgraaf, @jndkgrf
- Sam van Rooy, @samvanrooy1
- Syp Wynia, @sypwynia
- De NOS, @nos
- Jan Roos, @laviejanroos
- Anoniem, @dekoran1
- Thierry Baudet, @thierrybaudet
‘Je gaat me toch niet als genuanceerd wegzetten hè? Ik haat nuance. Dat is voor gutmenschen’, zegt Mirjam in de keuken van haar Haarlemse grachtenappartement, terwijl ze koffie zet. De anonieme twitteraar heeft de afgelopen jaren in haar tweets zoveel losgelaten over haar woonplaats dat we haar adres konden achterhalen. Wat een gutmensch dan precies is? ‘Dat is een naïeveling die achter de mainstreammedia aan sukkelt.’ Nog niet zolang geleden was ze zelf zo’n mens: Volkskrant-lezer, lid van de PVDA, tekstschrijver voor voormalig minister Ella Vogelaar en verkiesbaar voor de gemeenteraad namens de SP.
Mirjam behoort tot de alt-light, maar zit dicht tegen een groep aan die beduidend minder gematigd is en alle kenmerken van alt-right vertoont.
‘Ik voelde mij in Nederland zo ontzettend thuis. Dat gevoel, een sense to belong, ben ik kwijtgeraakt. Ik denk gewoon dat dat door migratie en segregatie komt.’ Sinds een paar jaar voelt ze een steeds sterkere hang naar het christendom. In haar appartement hangen engeltjes en ingelijste leuzen uit de bijbel. ‘Ik zou zo graag weer deel willen uitmaken van een gemeenschap.’

Precies mijn punt. En de hele dag boos zijn op zaken waar je geen invloed op hebt kost je misschien wel met een beetje pech 10 jaar van je leven. Maar goed dan wordt er bij het overlijden wel een tweet de wereld ingeslingerd door Joost Niemöller, Wierd Duk en die hele riedel.Overigens is Mirjam misschien wel een waarschuwing wat er gebeurd als je teveel mee laat slepen door nieuws en media, dan eindig je boos en eenzaam in een kamer achter een computerscherm. *kijkt om zich geen*, FML...![]()
Radio 1 dus, stel je even voor dat er was ingebeld over Marokkanen of over Moslims of over Antilianen, of over Friezen, of Limburgers, of over wie dan ook....
![]()
GeenStijl: Also also also. Beller wil 'geldgierig Jodengespuis wereldwijd uitroeien' bij BNNVARA op Radio 1
Het nieuws van alle kantenwww.geenstijl.nl
d*ck GrijpinkIngeslingerd door Joost Niemöller, Wierd Duk en die hele riedel.

Logisch. Die twee zitten vast op dezelfde computer.Ik zie comments van d*ck Grijpink nergens meer staan.
d*ck Grijpink![]()
Mirjam "No surprise" toch. Half Hilversum is er overheen gevallen. Zoek toch niet overal wat achter. Dit is gewoon een ernstige fout geweest van de presentator. Ja dat komt voor in de mensenwereld. Dat mensen fouten maken of ongeschikt blijken.
Overigens ben ik blij met de vrijheid van meningsuiting. Anders blijft het allemaal zo verborgen weet je wel.
Oproepen tot geweld is een grens voorbij, klopt. Daarom had de presentator ook moeten ingrijpen. Heet geen Jantje, de beller Mario wellicht ook niet. Maar verder zijn het vooralsnog allemaal aannames waar je weliswaar terecht vraagtekens bij kunt zetten maar mij lijkt het beter om uit te gaan van hetgeen zeker is. En wat Mirjam doet, al scrollend in haar tijdlijn, is voortdurend het wij vs jullie onderstrepen. Voortdurend aannames doen, voortdurend wijzen naar anderen, voortdurend mensen de maat nemen - en dat vrijwel enkel binnen de eigen bubbel. Misschien is ze heel lief in persoonlijke omgang en zit haar vaak een drol dwars dat ze het op twitter in het open riool gaat afreageren want de angsten die zij haast wel moet hebben op basis van haar tijdlijn gun ik een gezond iemand niet toe. Lijkt mij een bang vogeltje dat nog schrikt van haar eigen schaduw. En als ze idd die angst heeft zal ze niet daarin zelf enige verantwoordelijkheid nemen, dan zal ze eerder de oorzaak zoeken en schuld leggen bij de "usual suspects". Dat mis ik eigenlijk voortdurend bij zulke lieden, de eigen verantwoordelijkheid. Wat doet zo iemand zelf om de omgeving een klein stukje leuker en aangenamer voor zichzelf en anderen te maken. Welk aandeel heeft zij in het negatieve dat heerst. Enzovoorts.Ik ben zeker blij met vrijheid van meningsuiting en zie ook helemaal niets in de deplatforming ideeën van extreem links en identiteitsactivisten.
Dit was oproepen tot geweld, dat is wel een grens voorbij.
Met de presentator van een linkse omroep die het alle ruimte geeft en geen enkele kritische vraag stelt.
Ik weet niet of deze presentator een islamitische achtergrond heeft, maar daar is Jodenhaat soms een factor in religie, opvoeding, scholing en politiek.
Het kan ook gewoon een fout zijn van een jonge onervaren presentator, dat kan ook.
Maareuh, stel je voor er belt iemand in die vraagtekens heeft bij al het geld en invloed die één persoon heeft, ene Soros... Dan wordt je afgekapt en wil men antisemitisme geen ruimte geven.
Wees eens lief voor Mirjam!
Dezelfde dag nog posten over hoe gevaarlijk het is dat hate speech strafbaar is. Tsja.
Selectief shoppen is ook een vak, geheel in lijn met "Mirjam". Ze gaat nog even door in de comments. En dit voorbeeld staat niet op zichzelf. Maar goed ik heb erover geschreven wat ik wilde, iedereen mag daarvan vinden wat hij of zij wil. Lachwekkend dat ik al zoveel tijd in een of andere twitter nitwit heb gestoken.Hij zegt alleen dat die geldgierige joden dood moeten, dus niet alle.
Dezelfde dag nog posten over hoe gevaarlijk het is dat hate speech strafbaar is. Tsja.